PDA

View Full Version : Probleem met Boss ME50



crrrN
27 februari 2005, 23:32
Hoi,

Ik heb sinds vorige week een Boss ME50 en ik ben er zeker tevreden over, behalve over 1 ding, het volgende:

Als ik hem direct in de input van de versterker plug en de gitaar in de me50, dan heb ik veel ruis. Dit wil ik niet, dus sluit ik hem aan op de Effect loop.

Nu zit het zo dat als ik dit aansluit en het volumepedaal op de ME50 helemaal open zet, dat ik als ik hard speel (niet super hard) maar gewoon in bandvorm, dan krijg ik allerlei rare geluiden erdoor, storings geluid, zware(laag geluid dus) storings geluiden.

Nu heb ik de 2 levels op mijn Randall RH100 top effect loop (send en return) al zachter proberen te zetten maar dit helpt niet. Het ligt ook niet aan de kabels die heb ik getest en werken prima (het zijn Cordial kabels).

Als ik de kabels uit de effect loop haal, dan is het weg, dus het ligt duidelijk aan het pedaal.

Het gebeurt alleen als ik de Distortion van de Randall zelf gebruik en voor de rest geen 1 effect aan heb staan (nee heb ook geen 2 distortions aanstaan). Ik wil de distortion van de Randall gebruiken omdat ik die mooier vindt dan diegene die er allemaal inzitten, ik wil gewoon de wah, reverb, modulation etc van de ME50 gebruiken over de Distortion van de Randall. Als ik clean doe en distortion van het pedaal, dan is het weg.


Heeft iemand een idee? Ik heb namelijk geen zin in veel ruis en storende geluiden.