PDA

View Full Version : Het Triple geluid



semt-x
27 februari 2005, 22:36
Zit al lange tijd te kijken naar een Mesa Boogie Triple Rec. maar ik heb hier gewoon de centen niet voor dus zoek naar zo goed mogelijke alternatieven.

Ben al in het bezit van een Line POD XT, dit klinkt best goed. Maar het is het toch net niet! Waarschijnlijk ben ik niet de enige al ik iets instel op dat ding met een lekkere gain erin, en je gaat dit palmmuten dat het gewoon een baggerbende door elkaar wordt.

Maar goed, ik zoek dus het Triple geluid, gekeken naar speciale recording amps van Mesa, maar deze zijn ook gewoon veels te duur. Is een Mesa V-Twin pedaal iets? Heb een aantal mensen horen roepen dat dit pedaal perfect is! Kan dit kloppen, hebben mensen hier ervaring mee?

En wat is ongeveer de prijs 2e hands???

Thnx

Nielsje
27 februari 2005, 22:39
voor HET triple geluid trek ik er altijd eentje open van Leffe, maar daar heb je natuurlijk niet zo veel aan :)

flauw he? sorry, kan je niet helpen, geen ervaring hiermee, maar kon het niet laten :)

Speeddemon
27 februari 2005, 22:56
volgens mij zou je met een Line 6 Uber Metal in 'Insane' modus aardig in de buurt moeten komen.

Anders misschien Zoom TM-01 Tri Metal?

Izegrim
28 februari 2005, 01:26
TM-01 is strak, maar vereist wel een buizeneindtrap. Met transistor is het niks. Als dat ding nou ook een Soldano kan doen...

BLOK182
28 februari 2005, 13:16
Misschien een Line6 HD147? Soort PODXT maar dan als complete top, zeg maar!

Iceman
2 maart 2005, 10:47
Mesa V-Twin moet je zeker niet hebben.

In je PODxt zitten zeker goede geluiden. Zou eerder de Metal pack + andere packs er in stoppen.
Luister op deze site.
http://www.soundclick.com/bands/8/bulbmusic.htm

De man heeft de meeste nummers met POD xt opgenomen. Hij heeft de Big Bottom gebruikt met de FXBoost (das de eq-boost uit de fxpack) er voor. Belangrijk is wel een goed element in de gitaar, met een standaard element in een cheapass gitaar blijft het als modder klinken. De fxboost maakt het palmlute geluid wat korter en strakker. Niet te veel gain gebruiken.

Ik ga misschien mijn Mesa TRiple Rectifier verkopen om een POD XT (Live of de Pro) te kopen. Lijkt belachelijk, maar ik leen mijn mesa nu alleen uit aan 1 van mijn gitaristen (ik speel zelf basgitaar in deze band) en thuis moet ik heeeeeeel voorzichtig draaien aan de volumeknop om de ruiten heel te laten.

Heb al vaker gezien dat een gitarist met z'n POD xt rechtstreeks in de tafel gaat om op het podium uitversterkt te worden via de monitor.

Afgelopen weekend in Belgie gespeeld op een vrij diep podium. 'Zet 'em maar iets harder dan normaal', zei ik onschuldig tegen de gitarist om tijdens het optredens letterlijk misselijk te worden van het volume. Later zei de geluidsman dat ie de giateren amper had uitversterkt vanwege het volume op het podium.


Ik ben een groot voorstander van 'versterkerloos' optreden, geeft alleen maar voordelen.
-die cabinetten en buizenversterkers hoeven niet meer mee.
-geen onderhoud meer aan die buizenbakken
-beter geluid op het podium en zeker in de zaal
-meer ruimte op het podium
-geluid is altijd even goed. Microfoonplaatsing voor een goed geluid komt zeer nauw en kost vaak tijd.


Ik ga deze week een XT uitproberen omdat ik mijn Triple-geluid uit een handig doosje wil hebben. Ik laat jullie mijn bevindingen weten.

semt-x
6 maart 2005, 20:21
Ik moet ook zeggen dat ik best tevreden ben over de Pod XT. De meeste kraken dit ding tot op de grond af, maar ik ben hier best wel positief over. Alleen is het lang zoeken voordat je je tone heb, maar das misschien ook wel het leuke eraan.
Maar ik vind toch nog steeds dat het niet DAT is. Je mist altijd wel iets...
Vandaar dit ik wilde weten of een V-Twin een betere oplossing is. Blijkbaar niet...

AART
6 maart 2005, 21:10
5150 of single rectefier heeft ook al aardig wat kloten(5150 nog wel meer dan de triple), dus misschien is dat en optie?

pol
7 maart 2005, 09:28
die pod xt heb ik ook getest dit weekend, met hoofdtelefoon, ik vond em ook een beetje aan de modderige kant, wat wel heel wat hielp was het stomp model van de tubescreamer met level hoog en drive laag zetten, en dat iets minder gain op het amp model.
Ben nog steeds aan het twijfelen of ik nu een boss gt-8 of pod xt zou kopen, ik ga het wel enkel gebruiken om te oefenen thuis, voor repetities en optredens heb ik toch liever mijn versterker + box achter me staan.

Speeddemon
7 maart 2005, 12:13
Ik ben een groot voorstander van 'versterkerloos' optreden, geeft alleen maar voordelen.
-die cabinetten en buizenversterkers hoeven niet meer mee.
-geen onderhoud meer aan die buizenbakken
-beter geluid op het podium en zeker in de zaal
-meer ruimte op het podium
-geluid is altijd even goed. Microfoonplaatsing voor een goed geluid komt zeer nauw en kost vaak tijd.

Hoewel je hierin zeker gelijk hebt (ik, die nu voor 90% analoge pedalen gebruik met een Engl Savage 60 live, overweeg ook een Boss GT-8/Pod XT Live), ga je wel voorbij aan de feel die je hebt als er een goeie amp achter je staat.

Verder probeer ik m'n amp toch wel zacht genoeg te zetten aangezien ik met m'n coverband m'n distortion uit de Tubefactor haal.

Wat dat betreft wil ik weer snel in een metalband; dan hoefde alleen maar een klein Ibanez pedalenbakkie mee (Boss CE-2-->Boss GE-7--->Ibanez DE7), wat in de fx-loop ging. Voor de rest speelde ik alleen over de amp. (ja, wah en compressortje erbij zou nog leuk zijn)

pol
7 maart 2005, 12:53
Versterkerloos optreden lijkt me maar niks, ik spreek dan voor mezelf als gitarist in een metalband.
zonder versterker heb je geen controle over hoe je jezelf hoort op het podium, er staan meestal wel monitors, maar meestal kan de p.a. man toch niet iedereen een aparte monitormix geven. Ik stel nu gewoon mijn amp zo in zodat ik mezelf hoor spelen, dit is niet overdreven luid, want anders hoor de drums niet meer op het podium.
ik vind het geluid op het podium nu prima, door de monitor vraag ik soms een beetje zang, maar dikwijls heb ik niks nodig en komt er niks uit mijn monitor, zolang ik drums en zang maar hoor is het goed.
Geluid beter in de zaal geloof ik ook niks van, ik ga altijd even luisteren in de zaal hoe het klinkt tijdens de soundcheck, en dan stel ik eventueel bij op mijn versterker. Ik stel mijn versterker wel wat anders in als we over een p.a. spelen. Over p.a. draai ik mijn laag een stuk terug.

En die microfoonplaatsing voor een goed geluid valt best wel mee, ik zet em altijd zelf een paar cm naar binnen vanaf de buitenste rand van de speaker, klinkt wel vrij constant altijd zo.

Speeddemon
7 maart 2005, 13:16
En die microfoonplaatsing voor een goed geluid valt best wel mee, ik zet em altijd zelf een paar cm naar binnen vanaf de buitenste rand van de speaker, klinkt wel vrij constant altijd zo.
Er is een groot verschil tussen een 'bruikbaar live-geluid' en een 'werelds geluid met studio-kwaliteit'.

Vandaar dat ik soms m'n eigen Sennheiser MD-421 meeneem, omdat PA boeren d'r bijna altijd een dun-klinkende SM57 voor willen zetten.

Sommige hebben gelukkig nog een Sennh. e409 of e609, die zijn ook wat ronder qua klank.

En zelf de zaal inlopen tijdens soundcheck (als er geen/weinig mensen zijn), DAAR je sound op afstellen, helpt ook niet. Want een volle zaal mensen absorberen heel veel geluid, dus mag er bijv. wat meer hoog en laag in.

pol
7 maart 2005, 13:36
bij ons zit de zaal meestal al vol tijdens de soundcheck :-D
en dan heb je ook nog van die gekken die al tijdens de soundcheck al beginnen rond te springen.
maar die sennheiser ga ik zeker ook es proberen, hier komen ze ook altijd af met shure sm-57's, en die dingen klinken wel wat scherp idd.

harrie-beton
7 maart 2005, 14:10
een vriend van mij is beroepsmuzikant en schnabbelt veel.

hij heeft helemaal geen versterker meer, een pod pro met 4 pre sets.
hij houdt niet zo van instellen...

de triple in de pod is wat modderig vooral in een band lastig door de mix heen. Ik gebruik voor het betere scheurwerk uit mijn pod xt (op aanraden van het forum) de LINE 6 insane.

Speeddemon
7 maart 2005, 16:06
bij ons zit de zaal meestal al vol tijdens de soundcheck :-D
en dan heb je ook nog van die gekken die al tijdens de soundcheck al beginnen rond te springen.
maar die sennheiser ga ik zeker ook es proberen, hier komen ze ook altijd af met shure sm-57's, en die dingen klinken wel wat scherp idd.
ja, in m'n coverband zijn we in de zaal voordat het publiek er is, dus dan soundcheck je ook iets anders (relaxter volgens mij).

Sennheiser heeft die 609 in een goedkopere versie, met zilveren grille. Kost 99 euro, misschien iets om te overwegen?
(mijn duurdere 609 is soms iets te dof (wel ideaal icm m'n Strat/Texas Specials), maar die goedkopere schijnt meer richting de ouwe (met gouden grille) e409 (evt de Blackfire versie) te zijn.

MD421 kost nieuw 300-350, 2e hands rond de 150 euro. Het welbekende 'scheerapparaat':
http://www.bigdmc.com/MD421.jpg

pol
7 maart 2005, 16:23
ja, bij ons moet het nog al snel gaan, vooral op festivals met meerdere bands, we hebben meestal +-30 minuten om alles klaar te zetten en te soundchecken.
Die md421 ga ik zeker es huren voor een optreden, even testen of het echt de moeite is om te kopen.

vinni
7 maart 2005, 19:05
Hmm....
Wil me niet mengen in een discussie in de baarmoeder over wel of niet versterkerloos optreden.

Het ging volgens mij om het Triple geluid.
Waarom ga je niet eens dat Warp-pedaaltje proberen van H&K?
Volgens mij komt dit aadig in de buurt wat je zoekt.
Zo niet.....dan zit er niets anders op dan er eentje te kopen.


Vinni

vinni
7 maart 2005, 19:08
Jongens.....

De vraag gaat over het triple geluid.

Ik zou zeggen :
Probeer het Warp-pedaaltje eens van H&K.

En anders toch maar een echte triple.

Vinni

Ps heb zelf een E609....maar di's dus offtopic

jorrit
8 maart 2005, 15:02
zei iemand tri metal?? :-D

pm als je intresse hebt