PDA

View Full Version : inspiratie?



Iron Maiden
27 februari 2005, 21:27
welke nummers/ oefeningen inpireren jou, en van welke nummers heb je veel geleerd? Ik speel nu 1 jaar bas, en ik zoek een beetje nummers waar mee je echt weer vooruitgang boekt.

jos zonder pet
27 februari 2005, 22:22
samen spelen was zeer inspirerend voor mij.
ik had een paar maand geleden (toen speelde ik ook ong. een jaar) ook nood aan inspiratie.
ik vind Doe Maar liedjes altijd wel fijn. simpel, maar zo fijn grooven
maar wat is je muziekstijl?

AntY
27 februari 2005, 22:45
dr is toch zat maiden?

probeer eens infinite dreams, van 7th son, die is wel leuk.

snaarbarbaar
28 februari 2005, 10:01
zoek een gitarist ofzo en ga samen jammen.
of gewoon lekker G N'R spelen, of wat je zelf leuk vind!
Ik speel 1,5 jaar bas en ik heb veel geleerd van met een band spelen. :cool:

Clunk
28 februari 2005, 13:09
niet alleen naar de baslijnen luisteren :lol:

BassAgent
28 februari 2005, 13:55
Ik speel zelf veel RHCP (al iets moeilijker, maar wel een leuke uitdaging) en speel gewoon muziek mee die je zelf leuk vindt!

BassAgent
28 februari 2005, 13:55
Ik speel zelf veel RHCP (al iets moeilijker, maar wel een leuke uitdaging) en speel gewoon muziek mee die je zelf leuk vindt!

Iron Maiden
28 februari 2005, 15:39
Ik speel nu vooral dingen van led zeppelin, black sabbath, cream, pearl jam, red hot chili peppers en dat soort spul, misschien dat iemand nog nummers heeft in die stijl, (of een andere :cool: ) waar je toen veel van geleerd hebt.
Met een gitarist samenspelen doe ik al (mijn broertje speelt gitaar, en ik speel in een band)
Ik speel nu o.a. Good times, bad times van led zeppelin, badge van Cream, jeremy van pearl jam, breaking the girl enzo. Dus als iemand nog nummers weet op dat niveau, of wat hoger natuurlijk zou dat geweldig zijn :)

Iron Maiden
28 februari 2005, 15:39
Ik speel nu vooral dingen van led zeppelin, black sabbath, cream, pearl jam, red hot chili peppers en dat soort spul, misschien dat iemand nog nummers heeft in die stijl, (of een andere :cool: ) waar je toen veel van geleerd hebt.
Met een gitarist samenspelen doe ik al (mijn broertje speelt gitaar, en ik speel in een band)
Ik speel nu o.a. Good times, bad times van led zeppelin, badge van Cream, jeremy van pearl jam, breaking the girl enzo. Dus als iemand nog nummers weet op dat niveau, of wat hoger natuurlijk zou dat geweldig zijn :)

Equalizer
28 februari 2005, 20:43
Misschien heb ik dit al eens gezegd, maar ik heb qua techniek wel veel geleerd van Around The World van de Peppers. Toen ik hem begon uit te zoeken speelde ik nog maar een paar maanden, beetje te hoog gegrepen maar uiteindelijk dus veel van geleerd, vooruitgang geboekt.
En wat Clunk zegt.. zoek eens een solo van Charlie Parker uit (ik noem maar een zijstraat), of een andere partij van een ander instrument. Meer iets voor de solo skills misschien, maar wel interessant. Helemaal als je het akkoordenschema erbij weet en kan beredeneren waarom welke noot waar wordt gespeeld.

Equalizer
28 februari 2005, 20:52
(editten wil niet..:)
ohja de laatste tijd ben ik ook wat met walking bass jazz aan het kloten, door een akkoordenschema van een jazzstandard in te voeren bij het geweldige programma Band-in-a-Box (dat overigens niet zo geweldig klinkt :razz: ) en dan langzaam 'de akkoorden met elkaar te verbinden'. Vervolgens steeds het tempo opschroeven. Heb het idee dat ik daarmee op het moment eindelijk weer wat vooruitgang boek.

Lazy B.
3 maart 2005, 10:53
Klinkt raar misschien, maar probeer gewoon eens een leuke beat aan te zetten (drumcomputer, samples) en daarop mee te spelen. Moet je eens zien wat er allemaal uit je vingers komt!

WICKED
3 maart 2005, 11:29
Echt alles van de peppers :D Aeroplane, all around the world.. dat zegt al genoeg :)

Bleak
3 maart 2005, 13:30
het meeste van de peppers is vrij simpel, maar het klinkt zo lekker, dus ik speel het zelf ook nog wel eens.