PDA

View Full Version : Verwijderen nepgoud van hardware



Franc
27 februari 2005, 20:01
Hoi,

Ik heb een Richwood LP met gouden hardware. Echt mooi is het niet en gewoon verchroomd of iig metaalkleurig zou mooier staan.
Is er een beproefde manier om dat nepgoud eraf te krijgen?
Een badje misschien dat het goud eraf 'vreet'?

Het hoeft niet echt glimmend te worden, als het maar weer zilver/metaalkleurig is, ik neem aan dat er toch zoiets onder moet zitten.

Franc.

Mattia
27 februari 2005, 23:37
Neem maar niet teveel aan. Zit erin dat het een of andere doffe boel wordt als je dat goud eraf laat vreten, en dat het snel gaat roesten/dat er corrosie plaats zal vinden. Glimmed zal 't niet, denk ik zo, en zilverkleurig lijkt me ook iewat optimistisch. Vooral bij een wat meer budget gitaar.

Javaca
28 februari 2005, 00:46
Nieuwe (andere) hardware?

Franc
28 februari 2005, 06:56
Dof is niet erg. Ik hoop eigenlijk op een look als deze:

http://www.themusiczoo.com/JPLP/frontright.jpg

Qua brug en stoptail.

Nieuwe hardware is ook weer zowat en niet echt doe-het-zelf ;)

Franc.

fred dons
28 februari 2005, 07:05
je kunt het er snel afkrijgen met grasso (koperpoets) of commandant 4 (of een ander polijst middel)
tis wel even poetsen maar dan heb je ook wat
"badjes"die het er afhalen halen meestal wat meer er af dan je zou willen :D

H.Manback
28 februari 2005, 15:15
Als je die vintage look wil ;) dan kan je best de boel opschuren. Maar ga nu niet beginnen als je nog niet het fijne schuurpapier of zelfs staalwol hebt gevonden.

Korrel 1200 moet je wel op je gewenste resultaat kunnen komen, en als je het helemaal glimmend wil hebben zal je aan het polijsten moeten gaan.

Ik weet niet of er een Enorm of een andere goeie ijzerwaren winkel is bij jou in de buurt, maar daar kunnen ze je alles ook wel vertellen. Het goud wat er op zit is voor zover ik weet een paar micro meter dik ofzo, dus schuurpapier er over en het is weg.

Ik zou wel natuurlijk even die kapjes van je elementen af halen :wink: anders zitten je magneten nog onder de troep natuurlijk :)

Franc
28 februari 2005, 15:30
Thanks,

Ik ga het proberen.
Die kapjes zitten er niet op bij mij, ik heb humbuckers zoals bij de brug op de foto.
Het gaat dus om brug, stoptail en stemmechanieken (voor de laatste leek me daarom vooral iets als een badje handig vanwege de hoekjes en gaatjes).

Franc.

Kun je trouwens aan losse kapjes komen die je over 'gewone' humbuckers kan doen?

Nielsje
28 februari 2005, 16:10
ja het is mogelijk om 'kapjes' over je elementen te doen, maar dat ligt er maar net aan of dat kan bij jouw elementen..

tis toch wat franc.. je hebt zo'n fantastisch jtm45 project..en dan een richwood lp :wink:

ik heb ook gouden hardware, maar bij de mijne stata het wel.. t leuke is, bij mijn begint de helft er al af te slijten :)

Franc
28 februari 2005, 20:16
tis toch wat franc.. je hebt zo'n fantastisch jtm45 project..en dan een richwood lp :wink:

Tsja, je kunt het geld maar 1x uitgeven he ;) maar bedankt voor het compliment :)

Bovendien heb ik die Richwood gekocht om te zien of ik een Les Paul type ben...had tot daarvoor alleen maar 'superstrats' gehad.
OP zich bevalt het wel, al mis ik de whammy en de Richwood is echt niet slecht, alleen dat goud :(

Franc.

Nielsje
28 februari 2005, 21:58
ja een jtm 45 met een les paul klinkt super :)

mooi voorbeeld is bijv. gary moore en het album' still got the blues'..

maar ook met een strat vind ik het erg lekker

trouwens, zelfbouwer als je bent..waag het eens om een whammy op een les paul te zetten!!

:)

H.Manback
1 maart 2005, 01:59
Nou... je zou denken dat het een heel karwei is inderdaad, maar er zijn ook gewoon setjes te koop waarvoor je niet hoeft te gaan frezen. De tremolo komt dan in feite op de gitaar te liggen, en nee ik bedoel daar geen bigsby achtig iets mee, maar een 'gewone' tremolo. Is opzich een ideetje, maar ik betwijfel of je het wil en of je het het geld waard vindt (geen idee van exacte prijzen).

Nielsje
1 maart 2005, 12:19
euh...

ik doelde daarmee te zeggen dat dat geen porum is..

dat staat toch voor geen meter man, een trem op een les paul?

H.Manback
1 maart 2005, 17:49
Nope daar heb je gelijk in :)

Franc
18 maart 2005, 08:50
Okee het goud is eraf!! :-D

Koperpoets oftewel Brasso doet inderdaad wonderen (bedankt!).

Hier en daar zit nog wel een plekje, met name op de stemmechanieken, maar ik poets gewoon zo af en toe nog eens als ik wat zie.

Brug en stoptail zijn iig mooi geworden.

Het glimt nu allleen als een idioot door dat poetsen, dus nu weer wachten tot het dof wordt. :-D

Zal nog wel ff foto maken.

Franc.

fred dons
18 maart 2005, 12:06
als je het mat wilt hebben, licht op poetsen met staalwol of 600 grit schuurpapier

Franc
18 maart 2005, 16:28
http://www.vernetamps.com/pics/IMG_4972.JPG

Ik vind het er een stuk beter uitzien :-D

Weet nog niet of ik het met staalwol te lijf durf te gaan hoor....misschien wacht ik maar gewoon tot het vanzelf dof wordt.

Franc.

H.Manback
18 maart 2005, 18:05
Ach gewoon zo laten joh, ziet er goed uit!

Als je m nou echt dof wil, dan moet je m 'natuurlijk' relicen, niet kunstmatig met schuurpapier :evil: :razz:

nickbongers
18 maart 2005, 18:23
ziet er erg puik uit franc, kga t mss ook ff doen met de mijne ;)

Franc
18 maart 2005, 18:32
't Is best ff werk, maar het is het waard.
Ik vond het goud echt kitscherig.

Franc.