PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van die gitarist van Muse?



Grandmaster J
8 juli 2002, 22:37
Ik heb laatst een concert van muse gezien en vroeg me af of dat geluid nou goed gitaar spelen, of gewoon veel geld voor effecten hebben, is.

Thomasvv
8 juli 2002, 22:54
Gewoon heel veel hout uit de gitaar weg laten frezen door een goeie Engelse gitaarbouwer en er door hem wat effectpedaaltjes in laten zetten.. Veel effecten dus. Hij gebruikt ook een Roland-midi-converter-dinges-geval (leuk spul, kan je met 1 toon aanslaan een arpeggio over 3 octaven in 3 seconden doen :smile: )

Raffel
9 juli 2002, 09:04
ja, hij is slecht en ja, hij speelt net zo rommelig als Jimmy Page...

coal
9 juli 2002, 11:17
Noemen jullie dat een gitarist dan??? Qua zang is het leuk, maar op gitaar is het echt heel erg rommelig.... Misschien zou ie eens wat minder effecten moeten gebruiken...

The Edge
9 juli 2002, 12:21
ik ken heel die gitarist niet

BLOK182
9 juli 2002, 12:48
Toch vind ik het wel cool, zo'n gitaar met een sixpack aan draaiknoppen erop. Soms komen er wel vette sounds uit.

Grandmaster J
9 juli 2002, 19:21
D8 ik ook ja. Maar ik vind dat hij die effecten wel wat minder mag gebruiken om het minder rommelig te maken, op zich zijn die stukjes met effecten best mooi.

BLOK182
9 juli 2002, 19:58
ja bijv. de solo van citizen erased, prachtig.....

Dila
11 juli 2002, 22:49
ik vind m GEWELDIG echt... je kan de muziek misschien niet mooi vinden ofzo (ik vind de muziek ook geweldig maar okee), maar dat het een goeie gitarist is kan je niet ontkennen.

Fluffy
11 juli 2002, 22:51
inderdaad, ik vind de meeste nummers ook niet mooi, maar die gast kan wel goed gitaarspelen.

coal
17 juli 2002, 13:59
Nou ik vind het wel meevallen. De solo die hij op een van die nummers speelt (nr 5 van de cd Origin of Symmetry)is gewoon een standaard gitaaroefeningetje. Ik ontken niet dat het geen goede artiest is, ik vind de nummers die ie schrijft erg mooi, vind alleen zijn stijl van gitaarspelen soms wat houterig. Maar ja, dat is dan ook mijn mening...

Kitaarhiero
17 juli 2002, 17:41
Wanneer is gitarist goed?
Technisch is die jongen zeker niet slecht hoor! en dat hij rommelig is.. tsja... wat wil je als je zo in het rond springt?
maar ik vind z'n gebruik van FX wel inspirerend.

master-of-telecaster
22 juli 2002, 20:54
gitarist = trouwens toch gewoon matthew bellamy (=zanger). Ik vind hem goed spelen, maar je ziet idd door de bomen het bos niet meer door de effecten die hij erop gooit. Maar dat is gewoon zijn stijl en smaak en daarmee onderscheidt hij zich wel van andere gitaristen.

guitarmusicman
22 juli 2002, 22:18
Jah kvind het ook erg veel effecten hebben..
Maar of ie nou slecht is...dat volgens mij helemaal niet. Alleen je kan niks van z'n kwaliteiten horen. Als je met zoveel effecten op je plank ragt

greetz

De muziek zelf vind ik trouwens wel oke, goede zang!!

AllodoX
23 juli 2002, 11:30
De echte kracht van Muse schuilt overigens in Christian Wolstenholme, maar helaas worden bassisten nog steeds zwaar onderwaardeerd.

coal
24 juli 2002, 10:24
Mee eens, alhoewel ik mij afvraag of Matthew Bellamy die baslijnen niet heeft verzonnen...

Ibanez
24 juli 2002, 11:19
Lijkt me sterk...

Kitaarhiero
24 juli 2002, 12:34
hoezo lijkt dat je sterk? ik heb ook regelmatig de baslijnen voor m'n band verzonnen. natuurlijk paste de bassist ze wat aan, maar ik had ze dus wel verzonnen :wink:

kurdt94
28 juli 2002, 23:24
Zijn effecten zijn Super, deze stijl is weer eens wat anders dan die bullshit van U2. Live klinken ze trouwens het best !

Thomasvv
29 juli 2002, 02:22
Bulsshit van U2? Ik vind U2 heel wat vernieuwender dan Muse.. Het gitaargebruik van veel bands (oa radiohead) is gebaseerd op wat The Edge deed...

wanna1
3 augustus 2002, 17:42
Muse = goed
eindelijk weer eens wat nieuws
gitaar technisch is het goed hoor want jij hebt het nog niet bedacht en inderdaad de bas speelt een hele grote rol, maar ook de drummer!!
dus gewoon een goede combinatie en goede liedjes en goede muziek.

Neals
4 augustus 2002, 14:56
the edge kan volgens mij ook alleen maar met zijn stempeltje pielen

dvmutzy
22 juni 2003, 01:32
Mee eens, alhoewel ik mij afvraag of Matthew Bellamy die baslijnen niet heeft verzonnen...
dat is dus op te zoeken in het cd-boekje
als de naam vd bassist bij music:.... staat, dan schrijft hij dus de baslijnen

Thomasvv
22 juni 2003, 12:56
//offtopic:

Wow.. hoe bedoel je ouwe posts ophalen :D

dvmutzy
23 juni 2003, 00:37
sorryhoor, ik ben hier pas een dag

dvmutzy
23 juni 2003, 00:39
maar om er nog eens lekker op door te gaan.....
in het boekje stond dat mathew alle music zelf schrijft
maar dat hoeft op zich niets te betekenen

hoofd
23 juni 2003, 00:46
Die Chris Wolstenholme of whatever vind ik er ook maar bij staan als een slap lulletje eigelijk...

Chris Wolstenholme
23 juni 2003, 21:52
dont fock with chris :(


aaah, daar is die weer, de muse/matt discussie.


Tja, wat zal ik zeggen, you love it, you hate it.

Het spel van bellamy is zeker apart te noemen, wat ik voor iemand van die leeftijd erg goed vind. De riffs zijn misschien niet van de ingenieusiteit ala Vai, maar ze zijn pakkend, en geven de emotie bij het nummer perfect weer. zoals bijv inderdaad de solo in Citizen Erased. zijn spel komt soms wat houterig over? mwaa, een enkel nummer, een enkele dag. Van het materiaal wat ik bezit ( en das bijna alles wat er te vinden is, zowel bootleg, als film of dvd) gaat het grote deel gewoon smooth, voor zover je daarover kan praten bij de sound van muse natuurlijk ;)

Je moet niet vergeten dat hij ook nog de zanger is en dat steekt hij met zijn lange hoge uithalen ook niet bepaald onder stoelen of banken, en dan vind ik het toch knap dat je zo kan zingen en spelen tegelijk.
oftewel, discutabele sound ( love it or hate it) maar ik vind hem zeker geen slecht gitarist.
En tja Chrisje W, je moet hem is horen in de nummers dan Matt keyboard speelt :) ik noem Space dementia.

Man
2 februari 2004, 15:45
De echte kracht van Muse schuilt overigens in Christian Wolstenholme, maar helaas worden bassisten nog steeds zwaar onderwaardeerd.

ok twee woorden die niet bij elkaar passen : 'bassist' en 'ondergewaardeerd'

maylingjv
6 februari 2004, 13:23
piano spelen kan die kerel ook serieus goed,die speelt gewoon stukken van rachmaninov op't gehoor,ik vind het een uitstekende muzikant,maar ja je houdt ervan of niet he

thijsov
12 februari 2004, 21:43
ik vind muse echt geweldig, en matthew 8is mijn idool, ik overdrijf misschien maar ik vind hem echt geweldig

-hij speelt gitaar (k ook)
-hij speelt piano (k ook)
-hij kan zinge (k niet)

hmm bijna t zelfde :razz:
maarja hij gebruikt wel erg veel effecten, bivj. solo van citizen erased, drukt hij zin whammy helemaal in, mijn leraar hoiorde niet meer wat matt speelde :cry:
maar in de live versies (hullabaloo) gebruitk hij vele minder effecten, en dan klinkt het spel soms houterig, maar dat ligt ook aan de muziek die muse maakt vind ik,
en chris wolstenholme, is een zeer goede bassist, het geluid van de 2 samen = muse, allebei alleen is veel minder vol

Neals
13 februari 2004, 21:02
ik begin em steeds meer te waarderen, zijn spel word ook steeds beter en netter.

hoofd
13 februari 2004, 22:13
Ik vond Muse echt erg goed, echt geweldig durf ik bijna te zeggen, totdat ik ze live zag in de Ahoy. Elk nummer was precies zoals op de plaat (inclusief gesamplede 2de gitaarlijn), Bellamy en Worstenbroodje zeiden geen woord tegen het publiek (de drummer vroeg om de 3/4 liedjes ff hoe het met het publiek ging, en dat was het dan wel) en Bellamy had overduidelijk ook zijn pasjes en bewegingen op de muziek ingestudeerd (bassist bewoog as usual vrij weinig tot niet). Ik vond het zwaar tegenvallen.

schaap
13 februari 2004, 22:16
Meestal gaat Matthew toch de hele tijd irritant (vind ik) improviseren live :???:

hoofd
13 februari 2004, 22:25
tsja, dat deed ie dus niet, en dat vond ik juist zo zwaar tegenvallen...ik had echt gehoopt op nog meer maffe effecten en veels te lange solo's en onherkenbare covers (zoals ie deed met House of the Rising Sun en Can't get my eyes off of you), maar helaas...ik voelde me zwaar genaaid. Ook leuk om te weten, Muse voert een soort van anti-toegift beleid, met als logica dat als je een toegift speelt mensen dat gaan verwachten en dat je zo dan je beste nummers voor de toegift bewaard, ofzo :-?.....in ieder geval kwam de band wel terug na 20 minuten klappen en juichen en dat leerde ze ons dat meteen af door een heel saai langzaam nummer in te zetten...
Ik was zo erg teleurgesteld dat toen ik de band later zag die avond ik niet eens de moeite nam om pen en papier te pakken voor een handtekening, die hoefde ik al niet meer.

Kris Haex
14 februari 2004, 00:20
Die gast van Muse speelt niet onaardig, hij is geen virtuoos als gitarist, maar misschien wel als muzikant in zijn geheel.

Chris Wolstenholme
14 februari 2004, 11:53
hehehe hoofd mag wel beetje genuanceerd hoor :wink:

voorheen was er geen toegift, omdat men vond dat met het einde, de ballonen, de show ook echt voorbij was, nu doet men wel toegift, standaard het hele jaar al ( zie de pleelisten )
dat er een nummer komt dat jij niet leuk vind kan ik snappen, maar dat is smaak.

maar dat alles precies gespeeld werd zoals op de cd's vind k crap.
ik was er bij in ahoy, ik heb de bootleg, en nog van vele andere van de tour, maar er zitten toch redelijk veel improvisaties in hoor :) no offence verder.
je heb wel gelijk qua praten met publiek, dat is beetje jammer inderdaad.

Echoes
15 februari 2004, 11:24
ik vind hem erg goed. Hij heeft nooit geen zang/piano/gitaarles gehad! Alleen 6 maandjes spaanse gitaar.
Hij zegt er zelf over, ik kan technisch soms hele ingewikkelde dingen, maar hele simpele dingen kan ik weer niet. (zoiets)

Hij heeft ook geen supermoeilijke/technische dingen, maar wel een eigen sound en heeele toffe gitaren! (die 7 string!!).
Zijn gitaarwerk is simpel maar zeer doeltreffend. New Born, In Your World, Cave, Plug in Baby, Micro Cuts. Allemaal onwijze gitaarloopjes/akkoorden.

Uiteraard heeft Muse ook de 1 van de beste bassisten ter wereld. Met ook superloopjes. (Hysteria!!, New Born, Hyper Music, Cave, Muscle Museum)
etc etc..

de band is in mijn ogen perfect (na Pink Floyd dan). Lijkt me super om zo te kunnen zingen (alles eruit gooien)

MikeDirnt
16 februari 2004, 12:42
piano spelen kan die kerel ook serieus goed,die speelt gewoon stukken van rachmaninov op't gehoor,ik vind het een uitstekende muzikant,maar ja je houdt ervan of niet he

alleen beetje jammer dat ie een stuk van rachmaninov in een nummer van hun verwerkt. En de meeste dingen die hij speelt op piano vind je ook weer terug in de leerboekjes in de winkel

schwantz
29 maart 2004, 16:23
ik vind matt echt een muzikant op en top, hij kan zingen, gitaar en piano spelen, nummers schrijven en arrangeren (natuurlijk spelen de drummer en bassist ook een belangrijke rol).

Hij is absoluut getalenteerd en het is ook geheel terecht dat ze het momenteel heel goed doen. Het laatste album vind ik echt geniaal, lekkere rouwe mix, mooie klanken en arrangementen, heel knap!!
Van begin tot eind een goeie plaat.

Ook zijn gitaarspel is echt niet mis. Hij is een meester in het gebruik van effecten en opnemen van verschillende lagen. 8-)