PDA

View Full Version : Epi Flying V upgraden



Roque
27 februari 2005, 18:41
Ik wil mijn Epi model 1958 korina flying V :zz: upgraden.

Alle hardware Bridge, tuners (Is Gotoh een goed merk?)
Wat er nu op zit is echt troep.

De switch en pots, jack dit is ook troep en moet worden vervangen.(Weet iemand hier een goed merk van.)

Een Graph tech topkam.

Nieuwe pu's.

Het is een korina body heel erg licht, ik wil geen elementen die erg schel
gaan klinken.
Ik zat zelf aan Seymour duncans te denken of dragons van prs.
Suggesties?

Voor de rest is het een prima gitaartje qua bespeelbaarheid.

Random_hero
27 februari 2005, 19:05
Dat klinkt bijna als een nieuwe gitaar D:.
Maar Gotoh is een goed merk qua brug (ik heb er iig geen problemen mee) maar als je toch een Graphtech topkam wilt, waarom dan ook geen graphtech brugzadeltjes?

Das Schaap
27 februari 2005, 19:56
Ik wil mijn Epi model 1958 korina flying V :zz: upgraden.

Alle hardware Bridge, tuners (Is Gotoh een goed merk?)
Wat er nu op zit is echt troep.

De switch en pots, jack dit is ook troep en moet worden vervangen.(Weet iemand hier een goed merk van.)

Een Graph tech topkam.

Nieuwe pu's.

Het is een korina body heel erg licht, ik wil geen elementen die erg schel
gaan klinken.
Ik zat zelf aan Seymour duncans te denken of dragons van prs.
Suggesties?

Voor de rest is het een prima gitaartje qua bespeelbaarheid.
Die heb ik ook. :P
Heb zelf enkel mīn tuners vervangen omdat die kapot waren en er een SH-2 Jazz ingezet in neck-positie (in brug komt een ToneZone). Verder ga ik nog mīn switch vervangen en sowieso mīn topkam. Verder vind ik em wel goed. Oja en ik heb de bedrading al een keer vervangen.

vester86
27 februari 2005, 20:03
waarom wil je dit allemaal vervangen??? koop dan een nieuwe goeie gitaar. de bespeelbaarheid van een nieuwe dure gitaar zal zeker goed zijn.

Als je dus geen nieuwe wilt: bedenk bij elk onderdeel wat je van plan bent te vervangen WAAROM je die wil vervangen...

Ik heb een samick les paul gekocht, waar ik de pots van heb vervangen, omdat ze kraakten, de topkam vervangen omdat die niet goed mee kon stemmen, en nieuwe stemknoppen zodat die goed stemvast bleef. en een nieuwe output jack omdat de oude lam was,net als de jackplate.
nu heb ik voor 200 euro een gitaar die veel duurdere gitaren eruit speelt... maar als je zomaar dingen gaat vervangen zonder te weten waarom eigenlijk, dan kun je nog wel eens bedrogen uitkomen.. uiteindelijk ben jij het die bepaald welk geluid er nou uit jouw gitaar komt

Roque
27 februari 2005, 20:42
Ik wil er een mooiere sound uit halen, en nu ik toch bezig ben vervang ik
gewoon alles voor kwaliteit.
Ga nu niet zeggen koop een duurdere gitaar, ik zie dit als een experiment gewoon lekker klooien :razz:

vester86
27 februari 2005, 20:59
lekker duur experiment dan :razz: