PDA

View Full Version : Marshall top op Behringer box



MongoSucks
27 februari 2005, 17:45
test

MongoSucks
27 februari 2005, 17:46
Ik heb een Marshall top gevonden (100 Watts RMS -4 Ohm)
En nu vraag ik me af of het kan, en nog steeds goed klinkt of dat je niet niet het volle geluid hebt, als ik hem aansluit op:

Behringer BG412H
400 Watts into 16 Ohms mono, 2 x 200 Watts into 8 Ohms stereo

of

Behringer BG412S
400 Watts into 8 Ohms mono, 2 x 200 Watts into 8 to 12 Ohms stereo.

Dus bij welke van deze boxen past de Marshall top (Valvestate VS100) het beste?

Sorry als de vraagstelling een beetje raar is enzo, maar ik hoop dat jullie hem snappen en mij kunnen helpen.

vester86
27 februari 2005, 17:49
ligt eraan.. als je een buizentop hebt gekocht zallie waarschijnlijk beter klinken als je um opendraait, een transistortop klinkt op alle volume's goed, maar moet je niet opendraaien tot zn Max, dan gaat ie lelijk vervormen.

Die speakerkasten zijn meer dan genoeg voor die ene top.

Of het totaal goed klinkt kan niemand je zeggen, aangezien we niet weten over welke top het gaat

Verder kan voor de een een combinatie top + speakerkast heel goed uitpakken, terwijl het met een andere combinatie voor geen meter klinkt.. dat is vooral een kwestie van uitproberen en kijken wat je smaak is...

AART
27 februari 2005, 17:51
de bg 412s is iets beter, heeft betere speakers.

en voor een vlavestate zijn ze zeker goed genoeg.

MongoSucks
27 februari 2005, 17:52
ja het gaat dus om een Marshall Valvestate VS100 buizenversterker.
Maar ik heb hem 2e hands gevonden, en die jongen die hem verkoopt woont nogal verweg, dus ik wil er liever niet heen om hem alleen even te testen, daarom hoop ik dat iemand me hier kan vertellen of die top wel gewoon op die behringer boxen kan qua ohm's en watts enzo, en bij welke box hij dan t beste past

Nielsje
27 februari 2005, 17:57
ja het gaat dus om een Marshall Valvestate VS100 buizenversterker.


van wie heb je dat nou weer? een valvestate is absoluut geen volledige buizenbak. er zit alleen buizen pre amp in.



Maar ik heb hem 2e hands gevonden, en die jongen die hem verkoopt woont nogal verweg, dus ik wil er liever niet heen om hem alleen even te testen,

dat is lekker onverstandig. Altijd een versterker proberen voordat je hem koopt! je weet maar nooit wat voor ellende je in huis haalt.

MongoSucks
27 februari 2005, 18:01
ja het gaat dus om een Marshall Valvestate VS100 buizenversterker.


van wie heb je dat nou weer? een valvestate is absoluut geen volledige buizenbak. er zit alleen buizen pre amp in.



Maar ik heb hem 2e hands gevonden, en die jongen die hem verkoopt woont nogal verweg, dus ik wil er liever niet heen om hem alleen even te testen,

dat is lekker onverstandig. Altijd een versterker proberen voordat je hem koopt! je weet maar nooit wat voor ellende je in huis haalt.


haha 1e quote: ja zoiets stond in die advertentie, kan ook best zijn dat t alleen de pre amp is. Ik weet in ieder geval wel dat die versterker relax is, we hebben hem ook in de oefenruimte staan waar ik met m'n band repeteer. Maar daar staat hij op een marshall 4x12. (de naam van de box weet ik niet meer)

2e quote: ik ga m natuurlijk testen, maar ik wil gewoon eerst zeker weten dat hij wel samengaat met die behringer box

pol
27 februari 2005, 18:03
als je die box heb kun je die best opnieuw bedraden naar 4 ohm (alle speakers parallel dus), anders heb je het volledige vermogen niet uit de top.

MongoSucks
27 februari 2005, 18:08
als je die box heb kun je die best opnieuw bedraden naar 4 ohm (alle speakers parallel dus), anders heb je het volledige vermogen niet uit de top.

en hoe doe ik dat? ik heb er namelijk niet zo veel verstand van.

starscream
27 februari 2005, 18:08
indd de top is 4ohm en de cab 8ohm. Of je kunt een cab van 4 ohm eraan hangen of je sluit gewoon 2 cabs van 8ohm aan op de top.
Als je dus alleen die behringer erop aansluit, kun je niet het volledige vermogen uit je versterker halen.

Nielsje
27 februari 2005, 18:15
bovendien, als je gaat testen dan kan je die box toch gewoon meenemen?

vester86
27 februari 2005, 18:31
ik vermoed dat hij die box nog niet heeft gekocht.... correct me as i am wrong

starscream
27 februari 2005, 18:37
nee hij heeft die box nog niet

Antal
27 februari 2005, 19:26
een valvestate is absoluut geen volledige buizenbak. er zit alleen buizen pre amp in.

Zelfs dat is niet helemaal waar. Er zit een buisje in de pre-amp. Klein detail maar het is net iets anders :wink:


als je die box heb kun je die best opnieuw bedraden naar 4 ohm (alle speakers parallel dus), anders heb je het volledige vermogen niet uit de top.

Klopt. Maar als je een speakerkast wilt waar je verders niets aan hoeft te doen dan zou ik voor de 8 ohm versie (BG412S) gaan. De combo versie draait standaard ook op 8 ohm en dat geeft best nog wel aardig wat power.

Punkrockerke
27 februari 2005, 19:48
De standaard 8412 Marshall cab die bij de Valvestate 100 head hoort is ook 8 ohm...

MongoSucks
27 februari 2005, 22:01
Ik moet er ook mee kunnen optreden (in cafe's en op kleine podia's) maar die 4 ohm top met een 8 ohm box gaat dus wel nog zeker hard genoeg om mee op te kunnen treden? Zo ja, ook als het niet wordt uitversterkt maar je gewoon over je eigen backline speelt?

MongoSucks
27 februari 2005, 22:02
Ik moet er ook mee kunnen optreden. Is hij (die 4 ohm top en 8 ohm box) wel nog hard genoeg om me op te treden in cafe's en kleine podia's? Zo ja, ook als het niet wordt uitversterkt en je gewoon over je eigen backline speelt?

MongoSucks
27 februari 2005, 22:03
Ik moet er ook mee kunnen optreden. Is hij (die 4 ohm top en 8 ohm box) wel nog hard genoeg om me op te treden in cafe's en kleine podia's? Zo ja, ook als het niet wordt uitversterkt en je gewoon over je eigen backline speelt?

Punkrockerke
28 februari 2005, 12:18
Ik moet er ook mee kunnen optreden. Is hij (die 4 ohm top en 8 ohm box) wel nog hard genoeg om me op te treden in cafe's en kleine podia's? Zo ja, ook als het niet wordt uitversterkt en je gewoon over je eigen backline speelt?
Ja

Nifter
28 februari 2005, 13:35
ik zei dus (in dat andere topic)


Ik heb op precies die combinatie gespeeld (vs100 en BG412S), en dat werkt gewoon goed. Ik ben een elektro-noob, maar heb me toen laten vertellen dat het hooguit in volume kon schelen. Desnoods sluit je de vs100 met twee speakerkabels aan op de cab in stereo, waardoor er 8ohm in 8-12 ohm gaat.

met 1 kabel is het zeker al hard genoeg.[/quote]