PDA

View Full Version : Heb jij dat ook?



alexgit
8 juli 2002, 20:46
Dat idee dat opeens iedereen om je heen net gaat beginnen met gitaar spelen terwijl jij al 5 jaar of meer speelt?

jaccoos
8 juli 2002, 20:58
Hm nee, ik speel pas 2 jaar, maar je bedoelt dat gitareren een beetje een rage aan het worden is? denk het niet.

Dionyios
8 juli 2002, 22:15
Nou ik ben in principe zo'n persoon die ineens gitaar gaat spelen omdat iemand anders dat al jaren deed. Ik ben zegmaar aangestoken door een ander.

Dude
8 juli 2002, 22:44
ik ben ook een beetje aangestoken door een ander, hoe heete die nou, was het nou jimmi, of carlos.... of robbie.... hmm ik weet het niet meer

sash
8 juli 2002, 23:49
Ik ben idd ook aangestoken door een ander, vooral door de eerste persoon die iamyou noemde. Ik speel nu anderhalf jaar.

BLOK182
9 juli 2002, 12:44
Ja ik heb het ook. Speel nu zo'n 5-6 jaar (waarvan bijna 4 akoustisch, beetje tijdverspilling) en nu zijn net 4 van mijn vrienden begonnen met gitaarspelen.

savecracker85
9 juli 2002, 13:48
ik dacht eerst altijd dat gitaar spelen heel erg moeilijk was...dat t bijvoorbeeld 1 jaar zou duren voordat je n simpel kinder liedje kon spelen
maar doordat ik n vriend van me gitaar zag spelen.....en daar kwam best wel wat aardig uit(al weet ik nou wel beter :wink: ).....terwijl hij geen les had en t net n jaar deed......dacht ik toen, als hij t kan moet ik t zeker kunnen.....dus toen heb ik n elec gitaar gekocht en ben op les gegaan

The Edge
9 juli 2002, 14:04
ja er hebben door mij al 5 mensen een gitaar gekocht maar er zijn er maar 3 serieus bezig.

zelf ben ik 10 jaar geleden begonnen door Slash van Guns n Roses, ik dacht wat hij doet wil en kan ik ook.

WesMontgomery
9 juli 2002, 14:14
Op 2002-07-09 13:48, schreef savecracker85:
ik dacht eerst altijd dat gitaar spelen heel erg moeilijk was...dat t bijvoorbeeld 1 jaar zou duren voordat je n simpel kinder liedje kon spelen
maar doordat ik n vriend van me gitaar zag spelen.....en daar kwam best wel wat aardig uit

Ik heb eens iemand horen zeggen: Gitaar is het makkelijkst om te leren, maar het moeilijkst om onder de knie te krijgen.....

Pee
9 juli 2002, 22:35
door mij zijn ook al 5 mensen die beginnen gitaar te spelen.

1 die het serieus doet
1 die het 'serieus doet
en die 3 andere hebben het al opgegeven

alexgit
10 juli 2002, 01:03
Hmm, veel toch aangestoken.
Ik denk dat gitaarspelen een rage aan het worden is ja..
Ik heb er zelf, echt zelf, 7 jaar geleden voor gekozen.
Zovan, ik wil een instrument spelen, wat klinkt mooi, gitaar dan maar.
Gelukkig maar dat ik toch niet de enige ben die dat heeft...pff..

pimmetje
10 juli 2002, 09:51
Ik denk niet dat 't iets nieuws is, anders zou er geen chronisch overschot aan gitaristen zijn met betrekking tot bandjes. En dat terwijl veel bandjes toch met 2 (of soms zelfs 3) gitaristen werken.

Als je dan ook bedenkt dat het aantal mensen dat uiteindelijk ook nog echt op band-niveau bezig gaat kleiner is dan het aantal mensen dat begint, dan zullen er dus heel wat moeten beginnen.

Markie
10 juli 2002, 12:12
Het lijkt mij ook niets nieuws. Voor sommigen jongeren die ineens allemaal vrienden zien beginnen lijkt het misschien dat het een 'rage' wordt om gitaar te spelen.

Echter, volgens mij is dat al decennia lang zo dat men elkaar aansteekt. Met name in de middelbare school-tijd. Over het algemeen hebben de scholieren wel meer geld om een Squier starter Pack te kopen dan 20, 30 of 40 jaar terug.

Maar dat zal ook slechts beperkte invloed hebben. Sommige van de beste gitaristen zijn begonnen op planken die je met de beste wil nog niet eens "gitaar" kunt noemen. Dus geld is niet het hangijzer.

Ik denk motivatie. Wat ik persoonlijk zie is dat wanneer iemand iets aardig in de vingers krijgt, zoals gitaarspelen, dat heel erg aanstekelijk werkt voor de omgeving. Iedereen zou dat wel willen kunnen. Maar tussen willen en kunnen zit een klein verschil: dagelijks oefenen en niet na een maand groot resultaat verwachten.

Je ziet dan ook dan een groot gedeelte afhaakt na korte tijd en niet verder komt dan het 'old McDonald had a farm' niveau.

Ik spreek uit ervaring, want toen ik 12 was begon ik ook enthousiast met lessen, samen met vrienden. Uiteindelijk vond ik het toch leuker om met spuitbussen op muren te kalken en ben gestopt :sad:
Een enkele vriend ging door en speelde na een paar jaar heel goed en in een band.

Ik ben op mijn 27e weer begonnen en speel nu pas een kleine 2 jaar. Ik weet nu wel zeker dat ik nooit meer dat ding neer leg, ik kan geen dag meer zonder.
De 'eerste' resultaten laten zich nu horen en ik zie in mijn omgeving dat anderen ook willen leren spelen.

Maar of ze het echt zullen doen...ik betwijfel het. Een mens kan niet te veel hobby's hebben en er kruipt gewoon tijd in wil je het goed onder de knie krijgen.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Markie op 2002-07-10 12:14 ]</font>

FragDaddy
10 juli 2002, 14:37
zelf ben ik 10 jaar geleden begonnen door Slash van Guns n Roses, ik dacht wat hij doet wil en kan ik ook.


en? is het gelukt? :smile:

Dila
11 juli 2002, 22:44
hmm ik herken dat inderdaad. toen ik in de brugklas kwam speelde ik net een maand gitaar, en een paar mensen vonden dat heel 'cool' enzo en die gingen toen 'punker' worden (want ze vonden dat ik dat ook wel was enzo) en ze wilden gitaar gaan spelen. en nu, 2 jaar later, kunnen ze 3 powerchords en vinden ze mij een geweldige gitariste omdat ik smells like teen spirit kan spelen... ik erger me dus af en toe best wel heel erg aan die mensen.

Fluffy
11 juli 2002, 23:09
inderdaad, toen ik hier kwam wonen en ze hoorde mij gitaar spelen, heeft nu bijna iedereen hier in de buurt een (bas)gitaar.
Maar dat is zeer makkelijk, want je hoeft maar 1 deur verder om met elkaar te oefenen. :grin:

Ic3gl0vE
14 juli 2002, 15:11
Ik ben 2 jaar geleden begonnen omdat ik Metallica luisterde en een vriend van me speelt ook gitaar en dat vond ik erg cool (volgens mij speelt hij nu bijna niet meer). En ik vond dat ik ook wel een beetje redelijk keyboard kon spelen en daarom wilde ik er iets anders bij.
toen heb ik ook een andere vriend 'aangestoken' maar die kan nu nog steeds geen C akkoord spelen volgens mij.

maar ik ben niet zo iemand van 'omdat hij gitaar speelt wil ik dat ook' gelukkig, meelopers zijn een beetje jammer om het maar zo te zeggen :smile:

Dionyios
14 juli 2002, 15:32
Dat ben ik weer niet helemaal met je eens Ic3gl0vE, want als ik voor mezelf spreek (en ik ben ook zo'n 'meeloper') dan denk ik dat ik nooit ontdekt had hoe leuk gitaar spelen kan zijn als een van mijn vrienden niet gitaar had gespeeld.

En bij mij is het dan weer zo dat ik alleen begonnen ben met gitaar spelen door die ander, voor de rest ben ik geheel zelfstandig bezig met deze hobbie.

En ik vind het trouwens helemaal NIET belangrijk hoe iemand erop is gekomen om gitaar te gaan spelen. Tneslotte is alles wat wij doen (bijvoorbeeld simpele dingen zoals eten, drinken, fietsen, zwemmen, en nog ontelbaar veel dingen) afgekeken van anderen.