PDA

View Full Version : boosters!



Nielsje
27 februari 2005, 16:02
zo..

Nielsje
27 februari 2005, 16:04
aangezien ik voorlopig m'n tubescreamer print niet kan terugvinden (grrrr...kut verhuizing)

heb ik nog een behuizing liggen... zit persoonlijk te denken aan een goeie clean booster.., maaar...

ik wil wat geinigs, zoiets als twee lpb boosters achter elkaar in 1 behuizing, zodat ik kan 'mengen' ..of dat ik een booster kan uitzetten en met een trap er bij kan schakelen..

iemand ideeen welke booster hier geschikt voor zijn (zelf bouw..)

groeten

birt
27 februari 2005, 16:10
aangezien ik voorlopig m'n tubescreamer print niet kan terugvinden (grrrr...kut verhuizing)

heb ik nog een behuizing liggen... zit persoonlijk te denken aan een goeie clean booster.., maaar...

ik wil wat geinigs, zoiets als twee lpb boosters achter elkaar in 1 behuizing, zodat ik kan 'mengen' ..of dat ik een booster kan uitzetten en met een trap er bij kan schakelen..

iemand ideeen welke booster hier geschikt voor zijn (zelf bouw..)

groeten

lpb en sparkleboost in 1 behuizing (doe op www.diystompboxes.com/forum een search voor sparkle boost)

dat lijkt me een mooie combi
de lpb voor het ietwat bassige en licht gecompresseerde, de sparkleboost die nog eens flink extra boost geeft en mooi treble heeft.

en dan een pre/post switch om te kiezen welke eerst komt :)

Nielsje
27 februari 2005, 17:27
lpb en sparkleboost in 1 behuizing (doe op www.diystompboxes.com/forum een search voor sparkle boost)

dat lijkt me een mooie combi
de lpb voor het ietwat bassige en licht gecompresseerde, de sparkleboost die nog eens flink extra boost geeft en mooi treble heeft.

hm..lijkt mij ook wel leuk! zijn er trouwens ergens soundsamples van ene sprakle boost?




en dan een pre/post switch om te kiezen welke eerst komt :)

yeah, dat lijkt me ook leuk :) dat kan wel met zo'n leuke toggle switch, en dan ook nog ene paar om wellicht te kunnen kiezen tussen verschillende condensators voor mid regeling enzo :)

Antal
27 februari 2005, 17:56
Ik vraag me wel af of je veel gaat horen aan een geluidssample van een booster :wink:

Maar waar je ook eens naar moet kijken is de AMZ mosfetboost. Misschien is dat wel iets voor je.

Nielsje
27 februari 2005, 18:07
zal er ff naar koekeloeren :)

ben persoonljik nogal fan van boosters met maar 1 knop: volume :)

maar opzich is het best geinig om intern nog wat trimmers erbij te fixen...

Nielsje
27 februari 2005, 19:43
kom er net achter dat ik al een AMZ minibooster heb (= Jack of all miniboosters toch?).

klinkt best wel goed :) gaat van zachter dan je eigen volume (wil nog ene keer een trimmer er binnenin zetten voor minimum volume) tot echte clean boost naar echt kracht voer voor je buizen :)

trouwens, is iedereen een beetje enthousiast over de keeley java boost? ik heb het schema van die booster ook opgeduikeld.. of is het not-done om die te klonen?

Diedo
27 februari 2005, 20:01
zolang het met een beetje respect gebeurt lijkt het me wel oke.... de tubescreamer is ook al vele malen gekloond....

Nielsje
27 februari 2005, 20:15
hm..heb net wat samples van zijn site gehoord en om nou te zeggen..goh ik ben overtuigd...neh..niet echt

Speeddemon
27 februari 2005, 20:20
Nielsje, waarom zet je niet een LPB met een Micro Amp in 1 behuizing?

Allebei maar 1 volume knop en simpel om te maken.
Micro Amp is opamp gebaseerd en LPB transistor.

En ik denk dat als je de input cap van de micro amp (normaal 0.1uF) een beetje verkleint, dat je daar ook wel een treble boost achtig ding van kan maken.

Nielsje
27 februari 2005, 20:25
hm..opzich ook wel interessant :)

hoe klinkt een myclone amp verder dan ;)

beetje transparant/clean of is het meer lichte drive?

Speeddemon
27 februari 2005, 20:34
hm..opzich ook wel interessant :)

hoe klinkt een myclone amp verder dan ;)

beetje transparant/clean of is het meer lichte drive?
transparant clean. Pas op 't einde vervormt ie lichtjes.

hij kan alleen niet 'cutten'. Knop op 0 is unity gain. Voegt ietsje sparkle toe. Maar hij kan echt VEEEEEEEL boosten. Alsof je een cleane transistor bak van '2' ineens op '6' ofzo zet! (qua volume verschil)

Nielsje
27 februari 2005, 20:41
hm.. interressant..

trouwens.. beetje maffe vraag, maar kan het nu niet testen

ik heb m'n clean boosters altijd voor m'n amp staan (omdat maar een van m'n amps een effect loop heeft) maar volgens mij boost zo'n ding veel cleaner in de fx loop of niet?

kan niet testen omdat m'n amp met de fx loop twee pre amp buizen mist, en nee, geen zin om om te pluggen.

:)

Speeddemon
27 februari 2005, 20:44
hm.. interressant..

trouwens.. beetje maffe vraag, maar kan het nu niet testen

ik heb m'n clean boosters altijd voor m'n amp staan (omdat maar een van m'n amps een effect loop heeft) maar volgens mij boost zo'n ding veel cleaner in de fx loop of niet?

kan niet testen omdat m'n amp met de fx loop twee pre amp buizen mist, en nee, geen zin om om te pluggen.

:)

yep, maar pas op met volume! In de effects loop heeft het boosten VEEL meer effect op je eind-volume.

Nielsje
27 februari 2005, 20:49
oftewel, met een solo staat iedereen letterlijk te klapperen met z'n oren ;)

Speeddemon
27 februari 2005, 20:51
oftewel, met een solo staat iedereen letterlijk te klapperen met z'n oren ;)
yep. Enter "Nielsje EGO Boost". :lol:

Nielsje
27 februari 2005, 20:55
:razz: :razz: :razz: