PDA

View Full Version : pedaal of multieffect pedaal



LaSCaZaR
8 juli 2002, 12:27
Hallo,

Ik probeer iets te spelen en dan moet je snel overgaan naar verschillende effecten. Is het dan verstandig om verschillende pedalen te kopen of 1 multieffect pedaal?

Fluffy
8 juli 2002, 12:30
wat wil je spelen dan ?

SpYkeY
8 juli 2002, 12:32
ik heb zelf liever losse pedaaltjes, maar die moet je aan EN uit doen, dus, soms als je heel snel moet wisselen moet je wel 2 voeten gebruiken en dat gaat zeer moeilijk :wink:, maar die multi-pedalen die zijn volgensmij best duur (tenminste die wie je ook voor kunt programmeren), maar dat weet ik niet zeker....Ik gebruik in ieder geval losse pedalen (ik speel btw bass duz heb je het niet vaak nodig :wink:)

LaSCaZaR
8 juli 2002, 12:40
Ik wil gewoon zelf beetje proberen met verschillende effecten. Maar ook het liedje Just a Girl en liedjes van system of a down vind ik erg lachuh klinken.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LaSCaZaR op 2002-07-08 12:41 ]</font>

Fluffy
8 juli 2002, 12:42
zou je denk ik beter losse pedaaltjes kunnen nemen, zoals de boss phaser, flanger, distortion, chorus, en wah-wah.

Mitch
8 juli 2002, 18:55
Heel simpel: als je je snel wil oriënteren op verschillende effecten koop je een tweedehands multi-effect. Als je geen Boss GT-3,5 of 6 of iets dergelijks koopt hoeft dat ook helemaal niet zo duur te zijn. Digitech, Zoom en Korg hebben daar eenvoudige, redelijk werkende en betaalbare bakken van. Als je daar lekker mee aan de slag gaat en je merkt dat je dol bent op chorus, maar niet houdt van Flanger bijv. of als je merkt dat je liever lichte overdrive gebruikt dan metal distortion kun je je wat meer gaan verdiepen in pedalen met de specifieke effecten die jij het leukst vindt of het meest gebruikt.
Betaalbare multi-effects hebben namelijk zelden de kwaliteit in geluid die losse pedalen kunnen hebben, maar ze kunnen je wel veel simpeler een brede kijk op effecten geven.

Zo begon ik zelf bijv. met een Digitech RP100 en toen ik begreep wat ik nodig had ben ik los gaan kopen. Ik heb nu een goeie reverb, simpel delay, heftige fuzz, mooie overdrive en een wah had ik al. Compressor komt er nog aan en daar blijft het dan voorlopig wel bij.

Ic3gl0vE
17 juli 2002, 23:56
dat is wel een slim idee van je seymour paul!
alleen ik heb maar meteen wel een Boss gekocht

tja erg tevreden mee :smile:

dj lethal
18 juli 2002, 14:30
erg leuk harm dat je zelf geen liedjes kunt vinden en maar van fluff moet horen om dat te kunnen spelen, ik hoop dat je hier begrip voor heb je slanke vriend rik

dj lethal
18 juli 2002, 14:30
erg leuk harm dat je zelf geen liedjes kunt vinden en maar van fluff moet horen om dat te kunnen spelen, ik hoop dat je hier begrip voor heb je slanke vriend rik

LaSCaZaR
18 juli 2002, 15:21
alsof jij alles zelf verzint wat je speelt vieze dikzak

Ic3gl0vE
19 juli 2002, 17:40
vechten doen we via privé berichten (of helemaal niet) hè jongens?
niet het forum mee vervuilen

Fluffy
25 augustus 2002, 11:39
lethal en lascaza zijn goede vrienden zo te zien :grin:

Sandman
25 augustus 2002, 14:48
Op 2002-07-08 18:55, schreef Seymour Paul:
Heel simpel: als je je snel wil oriënteren op verschillende effecten koop je een tweedehands multi-effect. Als je geen Boss GT-3,5 of 6 of iets dergelijks koopt hoeft dat ook helemaal niet zo duur te zijn. Digitech, Zoom en Korg hebben daar eenvoudige, redelijk werkende en betaalbare bakken van. Als je daar lekker mee aan de slag gaat en je merkt dat je dol bent op chorus, maar niet houdt van Flanger bijv. of als je merkt dat je liever lichte overdrive gebruikt dan metal distortion kun je je wat meer gaan verdiepen in pedalen met de specifieke effecten die jij het leukst vindt of het meest gebruikt.
Betaalbare multi-effects hebben namelijk zelden de kwaliteit in geluid die losse pedalen kunnen hebben, maar ze kunnen je wel veel simpeler een brede kijk op effecten geven.

Zo begon ik zelf bijv. met een Digitech RP100 en toen ik begreep wat ik nodig had ben ik los gaan kopen. Ik heb nu een goeie reverb, simpel delay, heftige fuzz, mooie overdrive en een wah had ik al. Compressor komt er nog aan en daar blijft het dan voorlopig wel bij.


Ik ben het helemaal eens met SP. Zelf had ik de RP200 met daarvoor een Boss DS2 en een MT2. Met zo'n multifx leer je hoe het een beetje werkt en kom je erachter welke fx je wel en welke je niet liggen. Daarna kan je losse pedalen kopen indien je dat zou willen.

grtz
Niels

Anders Destium
25 augustus 2002, 15:38
Ik heb ervaring met losse pedalen en multi-effecten, als je precies weet wat je wil en je hebt daar de pedalen voor dan kun je daar met geen enkele processor aan tippen (ook omdat veel digitaal zijn), maar zie dat maar eens uit te vinden :smile:
Het ligt er ook een beetje aan wat voor amp je hebt
Maar als je goedkoop veel wilt, dan een multi-effect ook voor de lol :grin:

Charvel
26 augustus 2002, 00:10
Als je goedkoop uit wilt zijn,kun je een Zoom 505(tweedehands) misschien overwegen.Veel effecten en klinkt erg goed voor zijn prijs.Voor 45 euro heb je er een.Dit is geen verkooppraatje,probeer er maar een bij de gitaarshop.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Charvel op 2002-08-26 00:11 ]</font>

Guitarik
28 augustus 2002, 14:56
Ik ben ook op zoek naar een multi-effectenpedaal en zit te denken aan een korg ax1500. Maar goed... Over die Zoom 505: die heb ik ook en ik ben er niet heel blij mee. Wel heel goedkoop, maar er zit een nadeel aan (vind ik). Je hebt maar twee pedalen (eentje om naar links te gaan in de 'bank' effecten en een om naar rechts te gaan). Stel dat je een nummer speelt waarbij je in het refrein distortion nodig hebt in de verse chorus of zo. Als die effecten dan niet naast elkaar in de bank zitten geprogrammeerd moet je bijv. eerst 10x op een pedaaltje trappen om bij het gewenste effect uit te komen. Dat is best onhandig. Nou kun je natuurlijk een extra pedaaltje erbij kopen waarmee je sneller van bank kunt wisselen. Ik vind het niks. Ik hoop dat jullie er nog iets van begrijpen, want ik heb het allemaal niet bijzonder duidelijk omschreven. :smile:

Kitaarhiero
28 augustus 2002, 18:04
In de meeste pedalen kun je toch dingen opslaan, meerdere effecten voor een nummer?

MADdie86
28 augustus 2002, 18:32
Uhm hier in de buurt zag ik laatst een aanbieding van een Boss multi-effekt. 30 eurotjes :smile: ik d8 eerst om hem zelf te kopen. Maar dan zou ik weer te veel van dat spul hebben :smile:
Dus als iemand dat ding zou willen, wil ik wel voor je een belletje plegen e.d.
Ik weet op het moment helaas niet wat voor soort Boss het is :sad: