PDA

View Full Version : Neg k3 heeft een nieuwe amp (een diezel zelfs)



Negative K3 fan
27 februari 2005, 13:44
mensen die het in de werkbank hebben gevolgd weten het misschiemn al.

maar ik heb nu een diezel head :) zelfbouw. De amp is in feite een 'diezel modded' jcm800 pre amp, een class a 6l6/6v6 poweramp (goed voor 7-14 watt afhankelijk van welke buis) en een speciale tone stack (bass mid treble en in mijn geval een extra schakelaar die het bereik van de treble pot veranderd en een extra knop die de slope weerstand instelt)

en het is echt een fucking tone monster, ik wil niet overkomen alsof ik mezelf geweldig vind, maar het is echt een geweldige amp, 1 kanaal>brute marshall scheur, maar door de eq kun je hem alle kanten uitkrijgen waar je wilt. ook het feit dat hij maar 7 watt is betekent dat ik gewoon met de master op 7 kan spelen door een 4x12" voor nog meer toon.

/me is totallly happy

skabouter
27 februari 2005, 14:15
een echte diezel ? :o wow man, ik geef je er 3000 euro voor !!!!! :razz:

neehoor, ik ben erg blij voor je ! heb je ook pics en clips ?

ik kan me er niet zoveel bij voorstellen, een jcm800 mod zodat ie als diezel klinkt ? zijn wel 2 hele verschillende amps, en dan ook nog maar net wélke diezel (en welk kanaal)..........tja. laat maar eens wat horen !

maar in elk geval gefeliciteerd met je project !!! meenemen volgende meeting :)

Negative K3 fan
27 februari 2005, 14:19
hij klinkt niet als een diezel, het is gewoon een jcm800 waar peter diezel het een en ander aan gefinetuned heeft voor veel toooone, op zo'n manier moet je het bekijken!

pics en clips gaan misschien nog komen

en ik neem hem heel zeker mee naar een volgende meeting (vintage amp meeting in limburg zit misschien in de planning).

skabouter
27 februari 2005, 14:22
is een framus een vintage amp ? :)

en waarom nouweer helemaal in dat klotelimburg :evil:

Negative K3 fan
27 februari 2005, 14:31
owja, ik heb ff een clip geupload, niet van mij, maar van olaf, hij heeft er een fixed bias class ab 6v6 poweramp bij, dus mijn amp klinkt ivm dit clipje ietsje minder strak en mijne heeft ook minder bas, maar wel een lekkerder hoog imo. maar het zijn slechts nuances, mijn amp klinkt vrijwel hetzelfde als in deze clip

http://home.zonnet.nl/spit23/6V6SB.mp3

Ic3gl0vE
27 februari 2005, 17:21
Lekker geluidje man! Blijft er alleen wel wat van het geluid over als je minder bass hebt? Zo heel veel bass zit er al niet in namelijk.

Maar lekker geluidje hoor :) gaaf dat je dat zelf gemaakt hebt

Mijn 3-euro-theremin (voor profielwerkstuk) werkt niet :(

Negative K3 fan
27 februari 2005, 17:26
jammer dat ie niet werkt, heb je al een idee waarom?

en er zit niet echt minder bas in, maar een ander soort, ronder, organischer/ouderwteser. ik heb vandaag nog een beetje getweakt en de bas potmeter werkt wel, ik kan er wel veel in draaien (bas) maar dan wordt het meer een brij, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ic3gl0vE
27 februari 2005, 17:33
Ah kijk aan, dan ben ik wel gerustgesteld dat jouw versterker gaaf klinkt :D

Over de theremin
Mijn meest recente schets van het probleem zegt dit:

beschrijving van het probleem:

Op de oscilloscoop is bij beide oscillatoren een frequentie waarneembaar. Het probleem is alleen dat de oscillator waar de antenne aan zit nagenoeg niet reageert op bewegingen en daardoor de frequentie ook nagenoeg niet verandert. De frequentie die we uiteindelijk meten is zo'n 0,5 a 0,6 mHz.

Wanneer beide oscillatoren dichter bij elkaar geplaatst zijn op een printplaat of prikbord, treedt een ander vreemd verschijnsel op: wanneer aan de potmeter gedraaid wordt veranderen beide oscillatoren van golfvorm en frequentie. De potmeter zou echter alleen invloed moeten hebben op de frequentie van de oscillator waar hij aan vast zit. De golfvorm mag niet beïnvloed worden. Dit probleem zou te maken kunnen hebben met een interne storing in de chips, veroorzaakt door de hoge uitgezonden eigen frequentie en de hoge frequentie van de chip ernaast (dit zou niet zo mogen zijn trouwens). Wanneer de 2 oscillatoren uit elkaar geplaatst worden heeft de potmeter alleen nog effect op de oscillator waarop hij aangesloten is.

Het nagenoeg geen effect hebben van de antenne beschouw momenteel als onverklaarbaar. Het zou kunnen zijn dat te lange pinnetjes van andere onderdelen het probleem zijn, waardoor deze elkaar beïnvloeden en het effect wordt verstoord. Ook zou het kunnen zijn dat de waarde van de vaste condensator (die van 100pf) te hoog of te laag is waardoor te weinig verandering optreedt.

Als de theremin op een versterker is aangesloten en we de batterij loshalen, is duidelijk een neergaande toon waarneembaar. Deze toon komt voort uit een condensator die zich ontlaadt. Misschien dat een andere condensator- of weerstandwaarde er voor kan zorgen dat de basistoon al hoorbaar is. Alleen dan de vraag: bij welke osc. moeten de waarden veranderd worden? en gaat de verschilfrequentie dan niet voor een subsonisch geluid zorgen?

Negative K3 fan
27 februari 2005, 19:21
ik weet niet echt wat oscilleren is en ik weet het principe van een theremin ook niet, maar het moet toch wel op te lossen zijn

Ic3gl0vE
27 februari 2005, 20:30
Nou ja ik heb er ook geen zin meer in want ik heb er al veel te veel tijd aan besteed. Ik zou nog eens een andere antenne kunnen proberen, en eventueel andere rc tijden gaan berekenen maar ik ben er echt al te lang mee bezig geweest voor een schoolproject.

Principe van een theremin is dat je een muziekinstrument met een antenne hebt, en dat de toonhoogte verandert als je je hand in de buurt van de antenne beweegt.

Svenson
28 februari 2005, 08:48
en waarom nouweer helemaal in dat klotelimburg :evil:

Omdat in dat schoone Limburg het 'joie de vivre' gevoel heerscht :D

ieme
28 februari 2005, 09:08
is een framus een vintage amp ? :)


Nee, een amp uit 2003/4 met midi interface is geen vintage amp...

Almighty
28 februari 2005, 10:34
is een framus een vintage amp ? :)


Nee, een amp uit 2003/4 met midi interface is geen vintage amp...

Net zoals een zelfbouwproject geen diezel is, mijn auto is nog meer een diezel en die rijdt op benzine :-D

Almighty
28 februari 2005, 10:35
is een framus een vintage amp ? :)


Nee, een amp uit 2003/4 met midi interface is geen vintage amp...

Net zoals een zelfbouwproject geen diezel is, mijn auto is nog meer een diezel en die rijdt op benzine :-D

ieme
28 februari 2005, 11:02
is een framus een vintage amp ? :)


Nee, een amp uit 2003/4 met midi interface is geen vintage amp...

Net zoals een zelfbouwproject geen diezel is, mijn auto is nog meer een diezel en die rijdt op benzine :-D

ja... :???:

ieme
1 maart 2005, 17:44
Een schaap in wolfskleren! :???: