PDA

View Full Version : andere stemming niet goed voor de neck?



Rock n' sad
27 februari 2005, 13:02
test

Rock n' sad
27 februari 2005, 13:02
Hallo

Ik zit nu in een band , en we zouden een Eb stemming nodig hebben . Kan ik dit doen bij mijn epiphone zonder dat de neck er last van gaat ondervinden
Of moet ik ze proffesioneel laten afstellen in die stemming ?

Verder heb ik nog het probleem van de drop D
Bij m'n santana doe ik het liever niet ( met de zwevende brug enzo ) die blijft gewoon in E , en aangezien ik mijn epiphone mischien in Eb ga zetten , kan ik dat daarme ook niet doen . Met een squier wel maarja dan laat de klank me in de steek ( zoiezo al geen top geluid met middelmatig materiaal )

Wie weet iets , een oplossing , raad , whatever ...

Orpheo
27 februari 2005, 13:05
Hallo

Ik zit nu in een band , en we zouden een Eb stemming nodig hebben . Kan ik dit doen bij mijn epiphone zonder dat de neck er last van gaat ondervinden
Of moet ik ze proffesioneel laten afstellen in die stemming ?

Verder heb ik nog het probleem van de drop D
Bij m'n santana doe ik het liever niet ( met de zwevende brug enzo ) die blijft gewoon in E , en aangezien ik mijn epiphone mischien in Eb ga zetten , kan ik dat daarme ook niet doen . Met een squier wel maarja dan laat de klank me in de steek ( zoiezo al geen top geluid met middelmatig materiaal )

Wie weet iets , een oplossing , raad , whatever ...

je epi....ik neem gewoon aan dat ie een tune-o-matic bridge heeft? (boeit nu ff niet of t een SG is LP is)

maar goed, je nek kan heus wel wat hebben hoor. als je nek al naar de knoppen zou gaan van downtunen...damn, dan kan ie wel heel weinig hebben....en zo laag is t nu ook weer niet.....

naja, kort gezegd: t maakt geen bal uit, (of iig heel weinig) voro je nek als je downtuned.

Rock n' sad
27 februari 2005, 13:34
tis een sg . Mijn collega gitarist zei dat de neck uit balans kon geraken enzo

Hij heeft z'n explorer gothic in c# gestemd maar heeft hem weer moeten laten afstellen enzo

Diedo
27 februari 2005, 16:04
gewoon doen. maakt vrijwel niets uit. als je lager gaat zitten is een afstelbeurt misschien wel aan te raden, maar als je even op en neer wilt stemmen hoeft dat echt niet. binnen een minuut zit je van Es weer in E op drop D.

Eibert
10 maart 2005, 20:02
Ik stem mijn Ibanez GRG 170 gerust in elke stand die ik wil, standaard E of drop D of zelfs drop C [CGCFAD, Hatebreed rules :D ].

Heb nog nooit ergens last van gehad.

WICKED
10 maart 2005, 20:12
Keb er ook nooit last van gehad op mijn yamaha pacifica 8)

Wormaap
10 maart 2005, 20:36
Mijn Epiphone heeft ook al alle stemmingen tussen drop-B en open G op mijn speciale manier (E snaar anderhalve toon omhoog, A snaar 1 toon omhoog, B en e anderhalve toon omhoog, sue me, ik wist niet hoe het moest) meegemaakt, en die doet't nog prima hoor :)

jaywalker
10 maart 2005, 21:39
zet er dan wel een dikkere set snaren op, tenminste ik vind ze zo "bungelen in die stemming"

jorrit
10 maart 2005, 23:53
tis een sg . Mijn collega gitarist zei dat de neck uit balans kon geraken enzo

Hij heeft z'n explorer gothic in c# gestemd maar heeft hem weer moeten laten afstellen enzo

jah maar dat heeft met de zuiverheid van je gitaar te maken en mss dat zn neck iets bijgesteld moest worden. dingen die je als je weet wat je doen en het met beleid doet best zelf kan oplossen. kapot gaan gaat je gitaar niet van omlaag stemmen.

jorrit
10 maart 2005, 23:54
tis een sg . Mijn collega gitarist zei dat de neck uit balans kon geraken enzo

Hij heeft z'n explorer gothic in c# gestemd maar heeft hem weer moeten laten afstellen enzo

jah maar dat heeft met de zuiverheid van je gitaar te maken en mss dat zn neck iets bijgesteld moest worden. dingen die je als je weet wat je doen en het met beleid doet best zelf kan oplossen. kapot gaan gaat je gitaar niet van omlaag stemmen.