PDA

View Full Version : Jan Depreter (klassiek)



delphiro
27 februari 2005, 10:10
Gisteravond een concert in Alkmaar van Jan Depreter meegemaakt en dat is een naam om te onthouden. Als hij in je buurt optreedt moet je zeker gaan kijken. Hij speelt met een enorme souplesse en daarbij weet hij ook nog eens de muziek mooi te kleuren en emoties over te brengen. Zeer mooi concert en absoluut iemand om in de gaten te gaan houden.

even zijn 'setlist' van dit concert

1 Cello suite nr. 1 bwv 1007 (J.S. Bach)
(heel mooi gespeeld - rappe stukken gingen zeer vloeiend en daarbij wist hij ook nog steeds de stukken te 'kleuren'. Indrukwekkend!)

2 Cavatina (Meyers)

3 Five Bagatelles (Walton)
(zeker niet makkelijk maar weer erg knap gespeeld. Alsof het geen moeite kost... nou je zou zo'n stuk eens moeten proberen)

pauze

4) Sonatina (Torroba)

5) Fantasia op. 19 (Legnani)
(De Paganini voor gitaar.. gespeeld met een hoog tempo en wat een leuk stuk als je dat op deze manier hoort. Er komt gewoon een compleet Italiaans concert voorbij zetten in een paar minuten en dat alles op 6 snaren. Mooi stuk en een bijzonder knappe en mooie uitvoering)

6) Farewell (Sergio Assad)
(Eigen bewerking van filmmuziek (origineel voor 2 gitaren) Heel mooi gespeeld en knap hoe hij in de muziek opging. Binnenkort worden de stukken gepubliceerd en ik ga er zeker achteraan!)

toegift
nog een stuk van Sergio Assad (Remembrance als ik het me goed herinner). Ook een eigen bewerking en weer erg mooi.

Kortom, hele bescheiden jongen maar wat een techniek en vooral wat een gave om de muziek goed over te kunnen brengen.. prachtig en niet missen als hij in de buurt is!

http://users.pandora.be/jandepreter/ (beetje slechte site als je geen IE gebruikt )

Harald
6 april 2005, 18:43
Zoals zoveel gitaristen wel een bedroevend lege agenda :-(

Moet toch mogelijk zijn die mensen te laten spelen...wat is er mis in dat wereldje?

Braindead
6 april 2005, 22:39
Oh je bedoelt Jan Depreter Balkenende, nou nee dank jewel :D