PDA

View Full Version : Marshall JCM900 Dual reverb of Mesa cal+ ??



basos
26 februari 2005, 22:17
Beste amp vrienden,

Ik speel op een JCM800 1959 top met een Marshall 1960TV cab (25W greenbacks). Omdat ik toch vast loop met de top (opendraaien en gaan / 1 channel) en graag 2 kanalen wil, zoek ik naar een nieuwe top. Aangezien er zoveel zijn en zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een amp die op het cleane kanaal écht clean is (warme sound) en op het gain kaneel ook definieerbare sound houdt (geen herriebak zonder definitie). Na een hele hoop gelezen te hebben in m.n. Marshall en Mesa recensies, ben ik uitgekomen op de 2 genoemde amps, de JCM900 of de Mesa cal+...
Kunnen jullie me helpen in mijn keuze.

Ik ben zanger in de band en speel vrnl in refreinen en outros om de boel aan te dikken (spelen in Radiohead/Muse hoek eigen werk). Ik ben geen solo-man, dus heb geen spec. solo-sound nodig.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groet,
B.

Nielsje
26 februari 2005, 23:20
de jcm 900 zou ik niet doen, die gaat je zwaar tegenvallen na een jcm 800 ben ik bang...

heb je wel eens gedacht aan een orange? goeie clean en ook zeer lekker in de overdrive...

AART
26 februari 2005, 23:32
test die jcm 900 wel ff, op greenbacks kunnen ze best lekker klinken.
Maar misschien moet je ook eens naar een engl kijken, fireball ofzo, die dingen zijn ook wel lekker.

ijff
27 februari 2005, 00:00
Gewoon een Fendertje of VOX erbij kopen..

stimmt
27 februari 2005, 01:28
Marshall TSL 100

Ik heb de combo versie (122). MOOIE clean (al is het idd geen fender) en een MEESTERLIJKE crunch en lead. Je moet er van houden, maar je haalt er zowel een zware distortion uit (hardrock) als een heerljke fuzzy crunch (hendrix en blues)

Bins
27 februari 2005, 03:11
JCM 900 zou ik met een grote boog omheenlopen (jaja, de slx is erg goed...blabla), voral als je al een 800 hebt (waarom niet een mooi od pedaaltje eraan hangen?), maar de .50+ is ook niet echt 2 kanaals hoor, als je niet veel gain gebruikt kan je er nog wel mee weg komen, maar anders wordt het niks vrees ik. Clean volume = gain/distortion (zelfde knop), altijd een compromis dus.

AART
27 februari 2005, 11:06
misschien een mesa boogie studio .22? is wel een combo....

vester86
27 februari 2005, 18:09
Ik denk dat je meer oplost met 1 of 2 distortionpedaaltjes, zoals een Tubescreamer of een Boss Distortion pedaal...

Baker
2 maart 2005, 17:16
Marshall TSL 100

Ik heb de combo versie (122). MOOIE clean (al is het idd geen fender) en een MEESTERLIJKE crunch en lead. Je moet er van houden, maar je haalt er zowel een zware distortion uit (hardrock) als een heerljke fuzzy crunch (hendrix en blues)

Dat vond ik ook.....
Totdat ik mijn LP in een koch multitone stopte. Is toch wel een klasse beter hoor dan de tsl.

En de term meesterlijk vind ik al helemaal overdreven.
De TSL is best een leuke bak. Maar om nou te zeggen MEESTERLIJK...

Fumi SG
2 maart 2005, 17:38
Marshall TSL 100

Ik heb de combo versie (122). MOOIE clean (al is het idd geen fender) en een MEESTERLIJKE crunch en lead. Je moet er van houden, maar je haalt er zowel een zware distortion uit (hardrock) als een heerljke fuzzy crunch (hendrix en blues)

Dat vond ik ook.....
Totdat ik mijn LP in een koch multitone stopte. Is toch wel een klasse beter hoor dan de tsl.

En de term meesterlijk vind ik al helemaal overdreven.
De TSL is best een leuke bak. Maar om nou te zeggen MEESTERLIJK...

ff goed lezen.... dat MEESTERLIJK slaat niet op hele amp, maar op de crunch en lead :wink: Koch is idd een klasse hoger, mooie clean en een hele vette scheur!!!

Fumi SG
2 maart 2005, 17:39
Marshall TSL 100

Ik heb de combo versie (122). MOOIE clean (al is het idd geen fender) en een MEESTERLIJKE crunch en lead. Je moet er van houden, maar je haalt er zowel een zware distortion uit (hardrock) als een heerljke fuzzy crunch (hendrix en blues)

Dat vond ik ook.....
Totdat ik mijn LP in een koch multitone stopte. Is toch wel een klasse beter hoor dan de tsl.

En de term meesterlijk vind ik al helemaal overdreven.
De TSL is best een leuke bak. Maar om nou te zeggen MEESTERLIJK...

ff goed lezen.... dat MEESTERLIJK slaat niet op hele amp, maar op de crunch en lead :wink: Koch is idd een klasse hoger, mooie clean en een hele vette scheur!!!