PDA

View Full Version : Vraagje over "line out"



Bins
8 juli 2002, 10:31
Ik wil wat van mijn wonderschone gitaarspel opnemen, maar mijn mic op de pc is echt bagger, dus das nix. Nou wil ik mijn versterker naar de line in van mijn geluidskaart laten lopen. Mijn versterker(fender ultra chorus) heeft alleen geen line out. Mijn tuner hangt aan de "mono-fx send" en dat gaat goed, maar als ik de "mono-fx send" naar mijn pc laat lopen gaat de amp erg ruisen/kraken en loopt op +/- een kwart volume.
Hoe komt dit en isser wat aan te doen?
Mijn oude brakke amp heeft wel line out, maar jah, dat geluid heh...

Raffel
8 juli 2002, 12:12
ik weet niet of je geld over hebt, anders zou ik het helemaal skippen. Line out klinkt toch altijd bagger, behalve bij Line 6 versterkers. Ik zou een Shure SM57/58 op de kop tikken...

Bins
9 juli 2002, 09:43
Geld over :grin: Ik ga zaterdag op vakantie...met het vrouwtje...$$$
Die shure dingen zijn toch razend duur? Zijn er ook "budget" microfoons. Zeg maar als een shure de gibson is, wat is dan de epiphone?
Ik zag bij feedback op de site zo'n tascam (sp?) 4 sporen, lekker ouderwets met een bandje, die gaat ook op de verlanglijst.

<edit>
Nu ik toch aant vragen ben: Wat is het verschil tussen een dynamische mic en een condensator mic? De shure sm-57 is trwns 119 euro, vind ik net ff iets te gek. Voor dat bedrag haal je een sd element, of een stomp-box, of de bevengenoemde tascam. Die staan toch hoger op de "na de vakantie" lijst.
</edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2002-07-09 09:53 ]</font>

Blamkol
20 november 2002, 15:57
Hi, hoe zijn je ervaringen? Ik heb ook een KH m5 en heb de pots moeten vervangen. Het geluid is goed (6v6, geen fender 6L6!!) nogal agressief, maar de technische kwaliteit is beroerd. De printplaat is van gelijmd karton en dat neemt vocht op. De geleiders zijn niet gevernist etc.etc...

Giacomo

Harry
20 november 2002, 16:11
Op 2002-11-20 15:57, schreef Blamkol:
Hi, hoe zijn je ervaringen? Ik heb ook een KH m5 en heb de pots moeten vervangen. Het geluid is goed (6v6, geen fender 6L6!!) nogal agressief, maar de technische kwaliteit is beroerd. De printplaat is van gelijmd karton en dat neemt vocht op. De geleiders zijn niet gevernist etc.etc...

Giacomo



eeeuuuuuh...........wat?