PDA

View Full Version : Squier JV P-bass



P
26 februari 2005, 21:10
WIk weet niet uit welk jaar deze komt (sn: jv22682). Wie kan meer vertellen over deze bass. Hoe istie wat zijn minpunten... misschien bouwjaar?

AntY
27 februari 2005, 02:47
bouwjaar zal wel '82 zijn al sje kijkt naar t serienummer.

staat er squier by fender of fender by squier?

P
27 februari 2005, 16:10
Squier by fender... uit Japan

hardus
1 maart 2005, 21:53
Da's 'n hele goeie bas uit 1982. Is ie te koop?

hardus
1 maart 2005, 21:53
Da's 'n hele goeie bas uit 1982. Is ie te koop?

olaf reijnders
1 maart 2005, 23:57
Het zal misschien een domme vraag zijn; wat is precies het verschil? :???: :???: :???: :???:

snaarbarbaar
4 maart 2005, 18:28
Is niet dom ofzo hoor...
In die tijd waren de squiers zo goed als gelijk aan de fenders.

olaf reijnders
5 maart 2005, 16:44
Is het misschien zo dat toen Squire by Fender Fender by Squire werd, de kwaliteit minder werd? :???: :???: :???:

blindmouse
6 maart 2005, 10:53
Precision Squier JV serie.
Heb er een gehad. Nieuw gekocht begin 80er jaren.
Prachtig afgewerkt! Grote klasse. Echter bij mijn exemplaar wemelde het van de dooie tonen op de hals. Had hem gekocht bij Servaas Den Haag. Vanwege de economische dip had hij deze gitaren niet op voorraad. Ik moest hem bestellen en kopen! Dacht met deze bas geen risico te lopen. Mooi mis dus.
OBL's en een Schaller brug erop brachten geen verbetering. Na drie jaar gunstig ingeruild voor een afgeragde Fender JazzBass uit 1972. Nooit geen spijt van gehad dus.
Moraal: voor je koopt eerst even checken!

Succes, Jan

wim60
6 maart 2005, 10:53
Ik heb zo,n bas in 1984 nieuw gekocht,hij was lompzwaar, een dikke brede hals en hij had totaal geen hoog, nieuwprijs was voor mij toen zoiets een 800 gulden,zelfs dat is teveel,ik snap niet dat iedereen zo,n oude bas wil hebben, ik was blij dat ik er vanaf was ,ik snap wel dat niet iedereen even goed bij kas is, maar koop als je kunt gewoon de echte (usa) of een mexico die kan je er echt gewoon mee vergelijken,het verschil zit, vind ik ,in de elementen.
De usa klinkt agressiever en heeft meer hoog!