PDA

View Full Version : Nieuwe amp af :)



Negative K3 fan
26 februari 2005, 20:50
vandaag de onderdelen van nico gekregen (bedankt!!) en natuurlijk werkte hij de eerste keren niet, maar netheb ik er eindelijk geluid uit gekregen.

klinkt erg goed, meer gain dan ik had verwacht en lekker fizzy (hou ik zelf wel van, maar het is zeker niet voor iedereen).

Een beetje weinig bas alleen en hij is best wel zacht terwijl ik geen idee heb waarom, er zit feitelijk nog dezelfde eindtrap in als de champ, alleen nu een 25/25 kathode bypass caps ipv een 16/450, een MV en hogere spanningen. Toch geeft hij veel minder volume...

ik zal nog het een en ander nakijken, biasen (dissipatie is nu iets van 8 watt ofzo) en wat tweaken. Het verlijpte eq circuit bevalt me ook wel, erg uitgebreid en veelzijdig.

Franc
27 februari 2005, 08:09
:-D Je kunt natuurlijk niet zo'n onderwerp starten zonder foto's !! ;)

(yep, ik ben er weer...)

Franc.

Negative K3 fan
27 februari 2005, 13:11
mja, ik heb gvd geen camera, maar hijllijkt op de oude foto's er zit nu alleen een gigantische choke op (groter dan de PT en OT) en een extra voorbuisje en een rits knoppen voorop.

ik heb trouwens al een beetje nagedacht over dat volume, ik heb namelijk nog na de MV een 220k weerstand naar de aarde zitten, deze moet ik geloof ik weghalen of niet :D dom van mij eigenlijk.

ik ga denk ik nog een .022 uF cap parallel zetten met de huidige cap voor de bas knop zodat het in totaal .044 wordt, zal de bas repsons iets moeten verbeteren toch?

Negative K3 fan
27 februari 2005, 13:13
en dan eens wat spanningen meten, ik heb op aanraden van olaf krampe de spanningen in de voorversterker vrij hoog proberen te houden (rond de 300-350), maar ik ben benieuwd of mijn weerstand keus in de voeding geslaagd is.

Negative K3 fan
27 februari 2005, 13:39
update, hij werkt wel goed :D ik heb die slope potmeter verkeerd om gewired waardoor ik hem nu heel hoog moet zetten.

maar jezus christus wat een toon monster!!!!!!

superstil (nawuelijks ruis en brom, echt vrijwel niks, dat is eens iets anders na 2 jaar 5150 en VOX)

en die tone stack kan ik iedereen aanraden, gewoon geniaal, je kunt er alles mee, maar je kunt hem dus ook heel lelijk instellen. de bas knop lijkt alleen bijna niks te doen, maar daar moet ik nog eens naar kijken.

ik ben echt uitermate content, er zitten nu trouwens 2 TT 12ax7s in (heb nog 2 phillipsjes liggen) en een oude sovtek 6l6wxt (heb een NOS GE 6v6 liggen) :D

Nielsje
27 februari 2005, 13:42
goed bezig negk3!!

welk schema heb je er nu voor gebruikt?

en een finaciele vraag.. wat ben je er al met al aan kwijt...?

ennuh

soundsamples!

Negative K3 fan
27 februari 2005, 14:17
goed bezig negk3!!

welk schema heb je er nu voor gebruikt?

en een finaciele vraag.. wat ben je er al met al aan kwijt...?

ennuh

soundsamples!

Ik heb meerdere schema's gebruikt voor verschillende delenb van de amp, de powersupply is grotendeels gevormd door een combinatie van mijn geniale creativiteit en de REV10 van de ax84 p1. De pre amp heb ik volledig overgenomen van olaf krampe (gast op hcaf en een bekende van peter diezel) die samen met peter diezel het jcm800 ontwerp wat heeft getweakt, ook heb ik naar zijn advies geluisterd om de spanningen in de voorversterker zo hoog mogelijk te houden. De eindtrap is min of meer een champ met een 1k schermroosterweerstand erbij.

ik heb buizen hergebruikt en de voedingstrafo ook, dat heeft me zon 120 euro gescheeld, al met al heeft het mij 380 euro gekost (en een heleboel werk- en studieuren)

soundsamples stonden eerts op die site van olaf krampe, ze klonken heel erg als mijn amp, maar hij heeft ook die offlijn gehaald. ik zal eens kijken of ik ze kan hosten, dan zet ik meteen het schema onlijn.

Nielsje
27 februari 2005, 14:23
super :)

ben behoorlijk benieuwd naar je sound..

als het goed is heb ik toch binnenkort weer een belastingsteruggave dus dan kan ik weer wat centen missen ;)

Negative K3 fan
27 februari 2005, 14:33
http://home.zonnet.nl/spit23/6V6SB.mp3

hier een clip van olaf, zelfde pre amp maar een iets andere power amp, maar het geeft een redelijk beeld van het karakter van mijne.

Negative K3 fan
27 februari 2005, 15:08
ik wil trouwens ook nog eens benadrukken hoe belangrijk het is voorzichtig te werk te gaan ivm filter caps, de eerste keer dat ik ze ontlaade in mijn verswterker sloot ik er eentje kort met het chassis en de knal/vonk die daar vanaf kwam heeft gewoon een gat in het aluminium geslagen!!!! dus vanaf nu netjes met een 1k/5watter nadat ik de caps heb 'leeggespeeld'.

Nielsje
27 februari 2005, 15:41
uh huh..

maar goed, wat ik ook ff wil zeggen, is dat alluminium een zeer zwak materiaal is, daar brandt je ook zo een gat in met een lasapparaat, en dat terwijl je dit met dezelfde instellingen bij een stuk staal doet vandezelfde dikte, dit niet zo is..

oftewel, je moet ook geen stalen chassis hebben:)

(niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hem dan wel zomaar aan je chassis kan flikkeren!!)

birt
27 februari 2005, 16:15
proficiat!

post pics als je kan hè :wink:

Negative K3 fan
27 februari 2005, 16:35
uh huh..

maar goed, wat ik ook ff wil zeggen, is dat alluminium een zeer zwak materiaal is, daar brandt je ook zo een gat in met een lasapparaat, en dat terwijl je dit met dezelfde instellingen bij een stuk staal doet vandezelfde dikte, dit niet zo is..

oftewel, je moet ook geen stalen chassis hebben:)

(niet dat ik daarmee wil zeggen dat je hem dan wel zomaar aan je chassis kan flikkeren!!)

maarja, met een lasapparaat brand je op zijn beurt in een lichaam nog weer makkelijker gaten dan in aluminium :)

ik ga trouwens een ander topic openen over de tone stack