PDA

View Full Version : Kinman vs Fender vintage noiseless pu's



jamar
8 juli 2002, 10:15
Ik wil de standaard pu's in m'n Strat vervangen door noiseless pu's. De Kinman's heb ik al eens gehoord en die zijn goed, kosten ongeveer 360 Euro. De Fender vintage noiseless heb ik nog niet gehoord maar zijn wel een stuk goedkoper, 225 Euro.
Wie heeft de Fenders of misschien beide en wat vind je ervan?

Tikkelen
12 juli 2002, 16:13
Persoonlijk vind ik de Fender noiseless pick-ups te afgevlakt klinken, alsof de kick van de standaard pick-ups er is uitgehaald. De Kinman's klinken te gek en geen ruis!

sash
12 juli 2002, 20:45
Idd ik heb ze in een van m'n strats zitten en ze klinken echt geweldig en zijn zijn in verschillende uitvoeringen te krijgen (traditional=50's strat, blues=60's strat, woodstock=70's strat). Check http://www.kinman.com

Tikkelen
15 juli 2002, 15:45
Welk type heb jij? Wat is precie het verschil?

jamar
17 juli 2002, 13:16
Bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wat mee. Ik ga maar eens wat gitaren waar de verschillende pu's op zitten in de winkels uitproberen. Ik had al op een strat met Kinmans (HX) gespeeld en vond ze een mooie warme toon hebben alleen miste ik de kenmerkende Fender attack. Uit ervaring weet ik echter dat zelfs pu's van hetzelfde merk en type vaak onderling nog weleens willen verschillen.

piezo
20 juli 2002, 13:38
Fender is al vaker gekomen met elementen zonder brom die zogenaamd precies het geluid van oude elementen gaven, maarnieheusdus. Als Kinmans niet precies hetzelfde geluid geven, worden ze toch in ieder geval als de beste keus beschouwd.

jamar
22 juli 2002, 10:55
Afgelopen zaterdag heb ik nu ook de Fender noiseless pu's uit kunnen proberen en ik vond ze eerlijk gezegd goed klinken ze hebben iets meer warmte dan de standaard pu's. Die hebben wel iets meer hoog. Maar verder vond ik ze ook t.o.v. Kinman eigenlijk helemaal niet slecht en..... ze waren superstil. Maar goed ik ga nog wat andere merken (Bill Lawrence, Joe Barden) uitproberen en dan maak ik mijn keuze.

SteavisSmokin
22 juli 2002, 15:56
Heb je weles fralin elementen geprobeerd? Zijn niet noiseless, maar klinken wel erg goed. Zelf heb ik btw. een set Kinman Traditional in mijn strat zitten waar ik erg over te spreken ben.

jamar
25 juli 2002, 14:50
Steavis dank voor je reaktie!
Wel gehoord van Fralin maar nog nooit beluisterd of uitgeprobeerd. Voeg ze wel aan m'n lijstje toe. Ik vind Kinman's prima elementen! Valt niks op af te dingen behalve de prijs. Bij Voxhumana staan ze op de lijst voor 360 euro's terwijl ze in de VS voor $257,- van de hand gaan. Met een bijna gelijke waarde van de Euro en de Dollar is dat bijna 100 Euro verschil en omdat ik een ouwe knar ben reken ik dat voor het waardegevoel even om naar guldens en dan vind ik 200 ouwerwetse pieken een hoop geld. Ik heb hierover ook met Chris Kinman gemaild maar die blijft Voxhumana (begrijpelijk) trouw en wil ze dus niet voor minder hier in Nederland leveren. Dus ga ik op zoek naar een voor mij betaalbaar alternatief misschien wel Fralin :grin:

Robbert
25 juli 2002, 15:37
Je zou kunnen importeren.... dan ben je wel goedkoper uit, MITS de douane je pakketje niet tegenhoud. Dan krijg je een acceptgiro thuis met 20% belasting en een paar procentjes douane rechten.

Maar om eerlijk te zijn, ik heb nu al een aantal dingen geimporteerd en nog niet een keer een acceptgiro binnen gekregen.
Klop, klop, klop.

sash
26 juli 2002, 13:46
Op 2002-07-15 15:45, schreef Tikkelen:
Welk type heb jij? Wat is precie het verschil?


De Traditional's zijn onoverwonden elementen, dus klinken ongeveer als een standaard usa, maar dan net een tikkie lekkerder. De Blues' zijn overwonden elementen a la texas specials, deze set heb ik. De Woodstock set weet ik niet zo veel van, maar die zijn voorlopig niet meer verkrijgbaar ofzo.

GerjandH
14 augustus 2002, 11:29
http://www.musik-produktiv.de

daar staan de kinmans op de lijst voor 299,- euro, scheelt je toch al gauw 60 euro. Betaal je met je creditcard komt er ongeveer 10 euro overheen, maar dan scheelt het je nog 50 euro. Ik heb trouwens net een Kinman AVn Traditional Set besteld en kan niet wachten tot ik ze heb....

Tikkelen
14 augustus 2002, 16:32
Sash nog bedankt voor je antwoord! Had al een tijdje niet meer in de forum gekeken, Laatst de Kinman uitgeprobeerd: super. Maar inderdaad de prijs, ga eens kijken of er binnenkort iemand naar de US gaat...

PeArLjAm
15 augustus 2002, 12:57
Op 2002-08-14 11:29, schreef GerjandH:
http://www.musik-produktiv.de

daar staan de kinmans op de lijst voor 299,- euro, scheelt je toch al gauw 60 euro. Betaal je met je creditcard komt er ongeveer 10 euro overheen, maar dan scheelt het je nog 50 euro. Ik heb trouwens net een Kinman AVn Traditional Set besteld en kan niet wachten tot ik ze heb....


He laat eventjes wat van je horen als je ze binnen hebt ik ben namelijk ook geinteresseerd nadat ik de soundbites heb gehoord op de kinman website. En de verzendkosten enzo, is dat maar 10 euro, dat scheelt dan een hoop met voxhumana.

jamar
15 augustus 2002, 13:57
Op 2002-08-14 11:29, schreef GerjandH:
http://www.musik-produktiv.de

daar staan de kinmans op de lijst voor 299,- euro, scheelt je toch al gauw 60 euro. Betaal je met je creditcard komt er ongeveer 10 euro overheen, maar dan scheelt het je nog 50 euro. Ik heb trouwens net een Kinman AVn Traditional Set besteld en kan niet wachten tot ik ze heb....

Hé dat is een goede ontwikkeling. Hopelijk kijkt iemand van Voxhumana ook op dit forum dan zien ze dat ze qua prijs flink uit de pas lopen en dat er kapers op kust zijn. Dit ten voordele van de vele gitaristen die ons kleine landje rijk is.