PDA

View Full Version : goede gitarist worden HELP NODIG



iGoR-
26 februari 2005, 16:52
yo mensen

ik ben igor en ik wil graag een goeie gitarist worde (jimi hendrix, jimmy page) ik heb 5 uur per dag de tijd en veel motivatie en ik heb al wat handige spulletjes (gitaar, amp, plektrum 114mm stagg (weet niet of ie goed is) wat moet ik vooral oefenen? thx he

Gerrit
26 februari 2005, 17:44
dingen die je goed vind natuurlijk! :-D

iGoR-
26 februari 2005, 17:48
bij de hand ventje

Bl44t44p
26 februari 2005, 18:40
bij de hand ventje

Stel dan niet zo'n achterlijke vraag :-?

Azrael
26 februari 2005, 19:51
"Shut up and play your guitar!"

8-)

scholier
26 februari 2005, 20:26
Neem eerst eens een paar lesjes, de leraar kan je dan de 'basic' dingen leren zoals hoe je je plectrum moet vasthouden enz. enz. en als het je bevalt hou je gewoon je lessen. Als je het niet zo bevalt (of als je ernaast meer wil leren in een kortere tijd just like me :oops: ) kan je op internet oefeningen gaan zoeken voor bepaalde technieken, toonladders enz. enz. Ik neem aan dat je wilt gaan soleren en daarvoor zijn toonladders heel belangrijk.

WICKED
26 februari 2005, 21:22
Neem eerst eens een paar lesjes, de leraar kan je dan de 'basic' dingen leren zoals hoe je je plectrum moet vasthouden enz. enz. en als het je bevalt hou je gewoon je lessen. Als je het niet zo bevalt (of als je ernaast meer wil leren in een kortere tijd just like me :oops: ) kan je op internet oefeningen gaan zoeken voor bepaalde technieken, toonladders enz. enz. Ik neem aan dat je wilt gaan soleren en daarvoor zijn toonladders heel belangrijk.

Tjah om dan te betalen om de basic dingen te leren, staat genoeg op internet :)

Je kan ook gitaarboeken in de bieb lenen en wat gaan rondneuzen. Maar gitaar spelen gaat niet 123, het vraagt veel tijd, bij de ene meer dan bij de andere, en omgekeerd 8-)

iGoR-
27 februari 2005, 09:47
thx voor de reacties maar geld voor een leraar is er niet anders had daar wel al naar gekeken. plektrum vasthouden kan ik al en vader jacob meespelen met de metronoom lukt ook, maar ik weet niet hoe verder te gaan

sneez0r
27 februari 2005, 10:34
Besteed de eerste twee jaar tijd aan het leren zingen van alle intervallen, toonladders en akkoorden in alle inversies, en begin daarna aan (geïmproviseerde) melodieën over akkoorden, en dat alles in allerlei verschillende ritmes.

BlackSun
27 februari 2005, 11:18
Besteed de eerste twee jaar tijd aan het leren zingen van alle intervallen, toonladders en akkoorden in alle inversies, en begin daarna aan (geïmproviseerde) melodieën over akkoorden, en dat alles in allerlei verschillende ritmes.

Zo hou je je speelplezier erin! :lol:



Ik zou zeggen: tabs van je favoriete nummers downloaden, en met de cd naspelen, als je dat voor een jaartje doet, kan je je je daarna ECHT goed gaan ontwikkelelen, omdat je dan een idee heb wat gitaarspelen inhoudt.

En zoek op internet was basis lessen, voor de basis-akkoorden etc.

RIES
27 februari 2005, 18:08
Zou als ik jou was toch les nemen, is echt heel belangrijk.
De kans bestaat nl dat anders een verkeerde techniek aan leert en wat je met lessen berijkt dat haal je niet 1,2,3 uit een boekje.

Geduld, Geduld, oefenen,oefenen en nog eens geduld

iGoR-
27 februari 2005, 22:31
ik kon nu nothing else matters van metallica. het begin dan.

taylor
28 februari 2005, 11:10
zo! dat ken iedereen die gitaar een vast houd, ja sorry hoor niet om lullig te doen maar............

ga gewoon op les !als je er echt iets mee wil,thuis heb je geen feedback,een leraar ziet ook (na paar maand)wel of je talent hebt of niet of een beetje..

RIES
28 februari 2005, 17:05
Het gaat niet perse om net zo "goed" te worden als.

Het zwaarste weegd natuurlijk dat je plezier in het gitaar spelen krijgt en dat zal in het begin moeilijk zijn om dat je helemaal vanaf het begin moet beginnen en niet moet denken dat je het ff zal doen.

Je moet je gewoon niet kijken naar Hendrix etc. Dat zijn Masters. Dat is niet alleen wat je hoort maar ook de technieken etc. Komt vanzelf!

Zijn ook genoeg mensen op onze planeet die mischien wel mooier, moeilijker of vernieuwender spelen, maar gewoonweg nooit beroemd zijn geworden. Het gaat er om dat je plezier in je spel hebt.

Begin met akkoorden!

iGoR-
28 februari 2005, 17:25
kijk aan zoiets als: Begin met akkoorden heb ik wat aan. ik heb iemand gevraagd om wat simpele akkoordjes te tappen voor me en het zijn : a,c,d,e,f,g en am,em,dm geworde. ik oefen nu om ze sneller te kunnne wisselen met de metronoom. thx he

RIES
28 februari 2005, 20:28
Als je de theorie weet van schuiven over de fret met bijvoorbeeld een f akkoord. ben je al een heel eind das eigenlijk de basis. F, F#, G etc.