PDA

View Full Version : prof gitarist worden HULP NODIG



iGoR-
26 februari 2005, 16:20
yo mensen

Ik ben igor en ik wil graag heel goed leren gitaar spelen (jimmy page, jimi hendrix). kheb 5 uur per dag tijd en veel motivatie en veel dinge (metronoom en gitaar, amp, 114mm plectrum van stagg (weet niet of die goed is)). wat zijn dingen die ik veel moet oefenen? thx he

iGoR-
28 februari 2005, 17:32
ik heb mijn andere topic per ongeluk verwijderd wat kut is. doet dit forum trouwens ook raar bij andere menzen want soms krijgk een error en dan opeens is mijn post 5 keer gezet of juist t topic weg. echt ziek. maar goed ik ga nu akkoorden oefenen omdat een gast dat zei: a, c, d, e, f, g en am, em, dm die leer ik nu goed af te wisseleln met de metronoom en steeds schneller. thx he voor die tip

LPClassic
28 februari 2005, 19:28
forum heeft zijn eigen manier van posten:

eerst posten, daarna error, teruggaan naar vorige page, refresh, error, kijken of tie erop staat via je scroll naar beneden, 2 keer terug klikken, refresh....en als je geluk hebt staat ie er gewoon op hoor.

niet zo moeilijk dus.
ik bedoel normaal posten zoals alle andere forums op internet is voor mietjes, toch?

Ronald
28 februari 2005, 19:41
wa is da trouwens voor een vraag :-? ik wil goed worden zoals jimi page , jimi hendrix


da wil iedereen wel. is geen succes formule voor ofzo. gewoon les nemen en veel oefenen. simpel

iGoR-
28 februari 2005, 20:59
veel oefenen wil ik en kan ik maar geld voor een leraar is er gewoon echt niet (vertrouwe me) dus ik wil gewoon wat simpele dingetjes waarmee ik kan beginne en die tog nuttig zijn (zoals die akkoorden)

Lacrimosa
28 februari 2005, 21:35
download powertab editor: http://www.power-tab.net/downloads.php

ga naar http://www.powertabs.net

download wat powertabs, oefen ermee...thats it, helemaal geen leraar nodig of al die bullshit :wink: gewoon met je eigen tempo spelen dan komt et wel, zo heb ik et ook gedaan!!

succes!

Laterrr

taylor
1 maart 2005, 10:53
als je geen geld voor les hebt,kijk dan in je omgeving of er nog iemand speelt die je de basis wil bij brengen voor niks/weinig of zo.

Thom TK
1 maart 2005, 13:19
Ja idd...kijk, voor de basis moet je gewoon les hebben.
Als je dat onder de knie hebt, kan je het (althans, ik wel, en ik neem aan de meeste anderen dus ook) wel met boekjes etc af.

Aron Maiden
10 maart 2005, 19:18
Je kunt ook lessen van internet af halen, En dan de basis ook heel goed oefenen, Je kunt ook een boek/tijdschrift kopen zoals total guitar, daar zit een cdtje bij en kun je je zelf dingen aanleren, als je gewoon ook veel oefend dan kom je er wel Ik denk dat je niet zo snel zo goed bent als jimmy page en jimmy hendrix, maar als je gewoon door zet kom je er wel. Succes :-D :wink:

slayurrr
10 maart 2005, 20:00
Ik heb het, zoals Lacrimosa zegt, in het begin ook gedaan, maar dan blijf je toch vaak steken met alleen nummers coveren etc. ('t is wel zeer goed om je techniek te verbeteren en alle trucjes te leren etc.)

Daarna ben ik aan lessen begonnen en dat bevalt me zeer goed. We hebben dezelfde muzieksmaak en het is altijd leuk om daar te komen (heeft zeer leuke spulletjes staan waar ik altijd mee mag kloten, maar oké, dat ff terzijde).

Laten we het erop houden dat les nemen bij een goede gitaarleraar/gitaarlerares nooit verkeerd is.

Shaggy
11 maart 2005, 11:01
veel muziek luisteren (gehoor trainen) .. en spelen .. speel gewoon je eigen shit .. een goede gitarist heeft geen lessen nodig, is slecht voor ontwikkelen van je eigen stijl (imho) .. staat genoeg info op internet en deze forum helpt je ook

Brianmayrulezzz
11 maart 2005, 11:53
download powertab editor: http://www.power-tab.net/downloads.php

ga naar http://www.powertabs.net

download wat powertabs, oefen ermee...thats it, helemaal geen leraar nodig of al die bullshit :wink: gewoon met je eigen tempo spelen dan komt et wel, zo heb ik et ook gedaan!!

succes!

Laterrr

of guitar pro

www.guitar-pro.com
tabs op www.mysongbook.com, die database met tabs is echt HUGE!

Ritch
11 maart 2005, 20:17
Talent is ook een heel erg belangrijk ding! Als ik jou was zou ik toch echt lessen volgen bij een leraar/lerares of tenminste bij iemand waar je de basis technieken van kunt overnemen. Veel suc6!

Thom TK
11 maart 2005, 22:07
Talent is ook een heel erg belangrijk ding! Als ik jou was zou ik toch echt lessen volgen bij een leraar/lerares of tenminste bij iemand waar je de basis technieken van kunt overnemen. Veel suc6!

Ja precies!
Basis is erg belangrijk!

dekadez
12 maart 2005, 08:08
veel zever...

lessen zijn lang niet belangrijk.

Ik speel al 6 jaar zonder enige les en kan heel goed de voeten uit

strattie
12 maart 2005, 14:27
ja en al had je 6 jaar les gehad was je nu nog beter :-?

sneez0r
12 maart 2005, 15:53
Misschien is het maar beter om deze discussie niet te voeren.

butters
12 maart 2005, 16:52
idd, idereen moet voor zichzelf uitmaken wat voor hem het beste is. probeer maar vanalles, dan kom je er wel uit.

leuk vind ik ook meespelen met je favoriete platen cd's. niet alleen proberen uit te zoeken hoe iets juist na te spelen, maar gewoon proberen mee te spelen en dingetjes zoeken die er bij passen.

Reel Big Fish
12 maart 2005, 19:44
yo mensen

Ik ben igor en ik wil graag heel goed leren gitaar spelen (jimmy page, jimi hendrix). kheb 5 uur per dag tijd en veel motivatie en veel dinge (metronoom en gitaar, amp, 114mm plectrum van stagg (weet niet of die goed is)). wat zijn dingen die ik veel moet oefenen? thx he

Oefen vooral snelle riffjes om je snelheid op te krikken, denk aan: Papa Roach - Last Resort en Slayer - Angel Of Death (hoe bedoel je, 2 verschillende stijlen haha) bijvoorbeeld. vooral Angel Of Death, die wisselt namelijk akkoorden met enkele noten af. Zoals al eerder gezegd, speel mee met favoriete platen! :)

Reel Big Fish
13 maart 2005, 15:25
Correctie: Papa Roach - Last Resort op dubbele snelheid...


... ik kende dat nummer van vroeger maar dacht dat hij veel sneller was (zo speel ik hem ook) maar nu ik hem luister is hij wel heel simpel :)

Rewind
6 juni 2005, 15:41
download wat powertabs, oefen ermee...thats it, helemaal geen leraar nodig of al die bullshit :wink: gewoon met je eigen tempo spelen dan komt et wel, zo heb ik et ook gedaan!!

succes!

Laterrr

hey mensen waar kan ik in powertabs de afspeelsnelheid regelen?

Who
7 juni 2005, 08:04
Heb in de eerste plaats plezier aan het gitaar spelen, al de rest is iets dat je zelf moet aanvoelen waneer en hoe je het best les volgd.

Muziek is een gevoel!

jorrit
9 juni 2005, 16:31
veel zever...

lessen zijn lang niet belangrijk.

Ik speel al 6 jaar zonder enige les en kan heel goed de voeten uit

mss had je wat meer tijd in je school moeten steken :D

Weeblfan
10 juni 2005, 00:54
begin gewoon met simpele liedjes.
En ga vervolgens over naar de moeilijkere :P

Ga je dan vervolgens gewoon focussen op solos en probeer al die technieken onder de knie te krijgen.
Malmsteen heeft wel wat coole dingen die je gitaarskillz wel verbeteren.
Voor de rest, ga gewoon zitten en een paar uur raggen op je E-snaar voor wat snelheid :)

Rewind
12 juni 2005, 23:58
download wat powertabs, oefen ermee...thats it, helemaal geen leraar nodig of al die bullshit :wink: gewoon met je eigen tempo spelen dan komt et wel, zo heb ik et ook gedaan!!

succes!

Laterrr

hey mensen waar kan ik in powertabs de afspeelsnelheid regelen?

Das Schaap
13 juni 2005, 00:19
In de balk onder het gitaarteken bij de kwartnoot met een = teken erachter.
Ga gewoon experimenteren eerst ermee dan snap je het vanzelf. 8-)

heavy-metal-thunder
27 juni 2005, 10:43
Begin absoluut niet met moeilijke solo's van eender welke gitaarhero!!! Meer dan 20 jaar geleden heb ik het zo gedaan met solo's van Ritchie Blackmore. Dat is stom, je leert niet welke noten over welke akkoorden worden gespeeld en waarom, je begrijpt de muziek niet en gaat ze nog minder leren aanvoelen...

begin met simpele liedjes met akkoorden, zeg maar kampvuurliedjes.

Zorg dat je een goed vaste slag ontwikkelt in je rechter arm (pols), dit gaat je later van pas komen bij solo's. Begin met per tik (tel) van de metronoom een down stroke. Als dit vast in zijn ritme zit, per tel een down- en een upstroke. Daarna 2 downstrokes per tel.

Als dit allemaal goed zit, maak je het wat moeilijker : een upstroke tussen de tel. Dus je slaat naar beneden op de tik (maar je raakt je snaren niet) en bij het naar boven komen raak je de snaren - TUSSEN de 2 tikken van je metronoom moet je dus snaren aanslaan. Dit geeft een funky feel (uhm-tsjak-uhm-tsjak... ).

Doe hiermee zo veel mogelijk liedjes van oa. beatles, Simon&Garfunkel, . .. eenvoudige akkoorden, maar zo leer je de akkoordprogressies goed kennen en het verschil tussen een mineur en een majeur akkoord (metal gebruikt van power cords)

Bekijk daarna eens een partituur van Hendrix en je zal merken dat hij zeer dikwijls een akkoord aanslaat en dan enkele hamer on-pull offs doet. vb een C-akkoord met een Po Ho van sol en sib (3de snaar open =sol en de 3de fret van deze snaar is de sib).

Persoonlijk ben ik voorstander van gitaarles, maar als de financiële middelen ontbreken...

heavy-metal-thunder
27 juni 2005, 10:44
Begin absoluut niet met moeilijke solo's van eender welke gitaarhero!!! Meer dan 20 jaar geleden heb ik het zo gedaan met solo's van Ritchie Blackmore. Dat is stom, je leert niet welke noten over welke akkoorden worden gespeeld en waarom, je begrijpt de muziek niet en gaat ze nog minder leren aanvoelen...

begin met simpele liedjes met akkoorden, zeg maar kampvuurliedjes.

Zorg dat je een goed vaste slag ontwikkelt in je rechter arm (pols), dit gaat je later van pas komen bij solo's. Begin met per tik (tel) van de metronoom een down stroke. Als dit vast in zijn ritme zit, per tel een down- en een upstroke. Daarna 2 downstrokes per tel.

Als dit allemaal goed zit, maak je het wat moeilijker : een upstroke tussen de tel. Dus je slaat naar beneden op de tik (maar je raakt je snaren niet) en bij het naar boven komen raak je de snaren - TUSSEN de 2 tikken van je metronoom moet je dus snaren aanslaan. Dit geeft een funky feel (uhm-tsjak-uhm-tsjak... ).

Doe hiermee zo veel mogelijk liedjes van oa. beatles, Simon&Garfunkel, . .. eenvoudige akkoorden, maar zo leer je de akkoordprogressies goed kennen en het verschil tussen een mineur en een majeur akkoord (metal gebruikt van power cords)

Bekijk daarna eens een partituur van Hendrix en je zal merken dat hij zeer dikwijls een akkoord aanslaat en dan enkele hamer on-pull offs doet. vb een C-akkoord met een Po Ho van sol en sib (3de snaar open =sol en de 3de fret van deze snaar is de sib).

Persoonlijk ben ik voorstander van gitaarles, maar als de financiële middelen ontbreken...

sneez0r
27 juni 2005, 13:15
Bekijk daarna eens een partituur van Hendrix en je zal merken dat hij zeer dikwijls een akkoord aanslaat en dan enkele hamer on-pull offs doet. vb een C-akkoord met een Po Ho van sol en sib (3de snaar open =sol en de 3de fret van deze snaar is de sib)Even voor de Hollanders: sol is G, sib is Bes. :)

heavy-metal-thunder
27 juni 2005, 13:23
waarom zo makkelijk doen??? :-D
do re mi fa sol la si do zijn noten (of hoe noemen jullie dat?)
A B C D E F G zijn de akkoorden..

harrie-beton
27 juni 2005, 13:46
Die igor is druk aan het oefenen denk ik. het topic is rustig

heavy-metal-thunder
27 juni 2005, 13:57
Die igor is druk aan het oefenen denk ik. het topic is rustig

Heavy-m-t ook. Ben op zoek naar mijn Bes... maareuh zit die ook op Vlaamsche gitaren?? :???:

harrie-beton
27 juni 2005, 16:02
nee man, een bes hangt in een struik

sneez0r
27 juni 2005, 17:48
waarom zo makkelijk doen??? :-D
do re mi fa sol la si do zijn noten (of hoe noemen jullie dat?)
A B C D E F G zijn de akkoorden..Ik ben altijd in dubio of ik losse noten met hoofd- of kleine letters moet schrijven. In de literatuur doet iedereen het ook anders.

harrie-beton
27 juni 2005, 21:39
die do re mi vind ik zelf niet werkbaar.
Ik speel ook halve noten

geef mij maar gewoon F F# en G en G#

Set Wenker
30 juni 2005, 01:20
Die igor is druk aan het oefenen denk ik. het topic is rustig

Igor zal ondertussen wel PROF gitarist zijn. Die heeft dit forum dus niet meer nodig.

Ravanelli
16 juli 2005, 01:04
En dan in je eerste bericht vermelden dat je een '114mm plectrum van stagg' in je bezit hebt :razz: . Ik kan er nog steeds erg om lachen. Wellicht staat ie binnen kort bij de Led Zeppelin reunion op het podium :-D

iGoR-
25 juli 2005, 00:18
Begin absoluut niet met moeilijke solo's van eender welke gitaarhero!!! Meer dan 20 jaar geleden heb ik het zo gedaan met solo's van Ritchie Blackmore. Dat is stom, je leert niet welke noten over welke akkoorden worden gespeeld en waarom, je begrijpt de muziek niet en gaat ze nog minder leren aanvoelen...

begin met simpele liedjes met akkoorden, zeg maar kampvuurliedjes.

Zorg dat je een goed vaste slag ontwikkelt in je rechter arm (pols), dit gaat je later van pas komen bij solo's. Begin met per tik (tel) van de metronoom een down stroke. Als dit vast in zijn ritme zit, per tel een down- en een upstroke. Daarna 2 downstrokes per tel.

Als dit allemaal goed zit, maak je het wat moeilijker : een upstroke tussen de tel. Dus je slaat naar beneden op de tik (maar je raakt je snaren niet) en bij het naar boven komen raak je de snaren - TUSSEN de 2 tikken van je metronoom moet je dus snaren aanslaan. Dit geeft een funky feel (uhm-tsjak-uhm-tsjak... ).

Doe hiermee zo veel mogelijk liedjes van oa. beatles, Simon&Garfunkel, . .. eenvoudige akkoorden, maar zo leer je de akkoordprogressies goed kennen en het verschil tussen een mineur en een majeur akkoord (metal gebruikt van power cords)

Bekijk daarna eens een partituur van Hendrix en je zal merken dat hij zeer dikwijls een akkoord aanslaat en dan enkele hamer on-pull offs doet. vb een C-akkoord met een Po Ho van sol en sib (3de snaar open =sol en de 3de fret van deze snaar is de sib).

Persoonlijk ben ik voorstander van gitaarles, maar als de financiële middelen ontbreken...

yo dude. thx voor die post. aan jou heb ik nog het meest gehad van allemaal. ik ken nu dus de basis akkoorden maar nog alleen in de simpelste positie (met losse snaren). paar simpele kampvuurliedjes lukken aardig. ik heb bijv the eagles hotel california de akkoorden bij gezocht en ik speel gewoon 1 slag per tel de juiste akkoorden en ben heel blij dat ik dat kan. maar wat nu? weet iemand misschien een boek waarin de basis tot aan prof niveau uitgelegd staat? (zullen wel meerdere boeken worden lijkt me, theorie enzo wil ik ook graag leren, komt allemaal van pas) thx bro's

iGoR-
25 juli 2005, 00:19
Begin absoluut niet met moeilijke solo's van eender welke gitaarhero!!! Meer dan 20 jaar geleden heb ik het zo gedaan met solo's van Ritchie Blackmore. Dat is stom, je leert niet welke noten over welke akkoorden worden gespeeld en waarom, je begrijpt de muziek niet en gaat ze nog minder leren aanvoelen...

begin met simpele liedjes met akkoorden, zeg maar kampvuurliedjes.

Zorg dat je een goed vaste slag ontwikkelt in je rechter arm (pols), dit gaat je later van pas komen bij solo's. Begin met per tik (tel) van de metronoom een down stroke. Als dit vast in zijn ritme zit, per tel een down- en een upstroke. Daarna 2 downstrokes per tel.

Als dit allemaal goed zit, maak je het wat moeilijker : een upstroke tussen de tel. Dus je slaat naar beneden op de tik (maar je raakt je snaren niet) en bij het naar boven komen raak je de snaren - TUSSEN de 2 tikken van je metronoom moet je dus snaren aanslaan. Dit geeft een funky feel (uhm-tsjak-uhm-tsjak... ).

Doe hiermee zo veel mogelijk liedjes van oa. beatles, Simon&Garfunkel, . .. eenvoudige akkoorden, maar zo leer je de akkoordprogressies goed kennen en het verschil tussen een mineur en een majeur akkoord (metal gebruikt van power cords)

Bekijk daarna eens een partituur van Hendrix en je zal merken dat hij zeer dikwijls een akkoord aanslaat en dan enkele hamer on-pull offs doet. vb een C-akkoord met een Po Ho van sol en sib (3de snaar open =sol en de 3de fret van deze snaar is de sib).

Persoonlijk ben ik voorstander van gitaarles, maar als de financiële middelen ontbreken...

yo dude. thx voor die post. aan jou heb ik nog het meest gehad van allemaal. ik ken nu dus de basis akkoorden maar nog alleen in de simpelste positie (met losse snaren). paar simpele kampvuurliedjes lukken aardig. ik heb bijv the eagles hotel california de akkoorden bij gezocht en ik speel gewoon 1 slag per tel de juiste akkoorden en ben heel blij dat ik dat kan. maar wat nu? weet iemand misschien een boek waarin de basis tot aan prof niveau uitgelegd staat? (zullen wel meerdere boeken worden lijkt me, theorie enzo wil ik ook graag leren, komt allemaal van pas) thx bro's

iGoR-
25 juli 2005, 00:22
Die igor is druk aan het oefenen denk ik. het topic is rustig

Igor zal ondertussen wel PROF gitarist zijn. Die heeft dit forum dus niet meer nodig.

kheb wel veel geoefend enzo maar moet nog wel doorgaan. ook heeft iemand me wat dingen uitgelegd ovr plektrum techniek enzo. dus dat losse noten uit de pols moeten komen enzo. en ook hoe je hem vast houdt. maar goed ben er nog lang niet

harrie-beton
25 juli 2005, 10:29
prof betekent letterlijk beroeps

de uiteindelijke kans dat je beroepsmuzikant wordt is heel klein.

Er zijn maar heel weinig die er van kunnen leven, bovendien zijn dat niet de razendsnelle speedmetal gitaristen maar van die gitaristen die een vaste klus hebben zoals de begeleidingsband van Youp van t Hek.

Reel Big Fish
25 juli 2005, 10:38
Ik weet precies wat je moet doen om professioneel te worden!!


...


...


... veel rukken! :D

Rewind
25 juli 2005, 12:48
hmm, dat probeer ik ook, maar om nou te zeggen dat ik er echt beter van geworden ben...

iGoR-
26 juli 2005, 18:55
prof betekent letterlijk beroeps

de uiteindelijke kans dat je beroepsmuzikant wordt is heel klein.

Er zijn maar heel weinig die er van kunnen leven, bovendien zijn dat niet de razendsnelle speedmetal gitaristen maar van die gitaristen die een vaste klus hebben zoals de begeleidingsband van Youp van t Hek.

ja maar wat ik bedoel is hetzelfde niveau van gitaarspel bereiken als een prof gitarist.

Richwoodje
26 juli 2005, 21:28
Ik weet precies wat je moet doen om professioneel te worden!!


...


...


... veel rukken! :D

gast, dan zou ik nu op dit forum zitten met een sateliet-internetverbinding, zo rijk zou ik van het gitaar spelen geworden zijn :razz:

en dan geen Richwood en een Ibanez, maar een signature bij elk goed merk enzo 8-)

koella
28 juli 2005, 22:26
Je hebt geen les nodig, maar het gaat wel een tikkie sneller als je wel les neemt.
Hoe vaak per dag heb je een vraag of een probleem waar je niet meteen uitkomt. En je zult er heus wel zelf uitkomen. Maar als je les hebt hoef je het alleen maar te vragen en..voila je weet het ! Je verdoet je tijd niet en kunt weer meteen doorgaan met de volgende stap. Tenzij je een jaartje of 6 de tijd hebt.

Geen geld is trouwens een zwak argument. Je wilt niet weten wat voor bijbaantjes mensen ervoor over hebben. Kwestie van echt willen (en dus eerder je doel bereiken)

Verder nog een tip : TAB is geweldig, maar het is maar de helft van de informatie. Je leert de goeie tonen, maar het ritme moet je zelf uitvogelen. Mensen die uitsluitend van TAB hebben leren spelen zonder een betrouwbaar ritmegevoel, kunnen alleen maar een bak onsamenhangende noten over je uitstrooien. It don't mean a thing if it ain't got that swing !!!

iGoR-
30 juli 2005, 15:10
vertrouw me geld is er echt niet en ik ben 14 dus een baantje zit er voor mij nog niet in. ik heb al heel lang moete sparen voor mijn uitzonderlijke slechte equipment dus helaas.
+ dat over tab is wel waar natuurlijk maar als je meespeelt met de cd dan is het wel in de maat. en verder oefen ik met metronoom omdat je dan beter in de maat schijnt te blijven

koella
30 juli 2005, 20:55
meespelen met cd...metronoom...Goed bezig !!

Eris een goeie methode geschreven door Troy Stetina.
Heavy-metal rythm-guitar Deel I en II en lead-guitar Deel I en II. Allemaal met instructie/meespeel cd. Voor de handige doe-het-zelver.
De meeste technieken,ritme lezen, theorie en veel leuke dingetjes om (mee) te spelen.

Mocht je geen zin hebben in engels, dan is er nog de methode van wolf marshall. Hoewel die wel erg langdraaadig is.

En tsja..ook dit kost natuurlijk ook weer een paar $$$ :-(

iGoR-
30 juli 2005, 21:30
ik ga wel een grote bibliotheek in. thx

Bloodline
27 augustus 2005, 13:48
download powertab editor: http://www.power-tab.net/downloads.php

ga naar http://www.powertabs.net

download wat powertabs, oefen ermee...thats it, helemaal geen leraar nodig of al die bullshit :wink: gewoon met je eigen tempo spelen dan komt et wel, zo heb ik et ook gedaan!!

succes!

Laterrr

EN VERGEET VOORAL NIET OM ZELF DINGEN TE MAKEN !! ZODAT JE LATER NIET ALLEEN TECHNIEK HEBT !! maar owk theory

JER00N
28 augustus 2005, 20:42
Leraar gaat niet altijd sneller volgens mij. Ik ben nu zelf bijna 3 maanden bezig (autodidactisch) en zit al bijna op het niveau waar m'n zusje zowat 3 jaar over deed :P (maar zij heeft notenschrift geleerd, ik niet).

DivisionBell
28 augustus 2005, 21:08
Leraar gaat niet altijd sneller volgens mij. Ik ben nu zelf bijna 3 maanden bezig (autodidactisch) en zit al bijna op het niveau waar m'n zusje zowat 3 jaar over deed :P (maar zij heeft notenschrift geleerd, ik niet).

Ik ken het. Heb ook eerst klassiek gehad voor de gitaarles die ik nu heb (die 10x sneller gaat) 8-)

Das Schaap
28 augustus 2005, 23:20
Leraar gaat niet altijd sneller volgens mij. Ik ben nu zelf bijna 3 maanden bezig (autodidactisch) en zit al bijna op het niveau waar m'n zusje zowat 3 jaar over deed :P (maar zij heeft notenschrift geleerd, ik niet).

Dat kan ook aan haar leraar liggen. Het verschilt weleens, maar over het algemeen leer je wel sneller met een goede leraar. Muziekscholen zijn dan wel chill. 8-)

Ritch
29 augustus 2005, 19:45
Eris een goeie methode geschreven door Troy Stetina.
Heavy-metal rythm-guitar Deel I en II en lead-guitar Deel I en II. Allemaal met instructie/meespeel cd. Voor de handige doe-het-zelver.
De meeste technieken,ritme lezen, theorie en veel leuke dingetjes om (mee) te spelen.



Ten eerste: Wil ik de topicstarter niet ontmoedigen, maar, punt twee: de leadguitarmethode van Stetina is VEEL te moeilijk voor iemand die nog niet zover gevorderd is (Zeker voor iemand zonder gitaarles)
Ik heb zelf al 6 jaar met leraar les, en heb laatst het dat boekwerk eens doorgebladerd en het is me vies tegengevallen. Als je daar uit gaat leren word er in ieder geval een niveau van je gevraagd. MAAR, aan de andere kant heb ik er toch wel wat van geleerd, zoals bijvoorbeeld interactie tussen je fretvingers. Maar wat ik probeer duidelijk te maken is dat die methode echt voor de gevorderde is. Dus ik zou die methode niet aan Igor aanraden. (No offence)

Neals
30 augustus 2005, 09:52
Ik ben 3/4 jaar bezig zonder les, en merk gewoon dat je pas langzaam aan echt vooruitgang boekt. Punt is dat je gewoon constant moet evalueren hoe ver je bent, en vooral zoeken naar waar het beter kan en jezelf op deze punten verbeteren.

Denk dat ik over 2/3 jaar misschien eens een jaartje ga lessen overigens, dan verwacht ik op een punt te zitten dat het allemaal best eens vlot kan gaan.

Neals
30 augustus 2005, 09:52
Ik ben 3/4 jaar bezig zonder les, en merk gewoon dat je pas langzaam aan echt vooruitgang boekt. Punt is dat je gewoon constant moet evalueren hoe ver je bent, en vooral zoeken naar waar het beter kan en jezelf op deze punten verbeteren.

Denk dat ik over 2/3 jaar misschien eens een jaartje ga lessen overigens, dan verwacht ik op een punt te zitten dat het allemaal best eens vlot kan gaan.

Vampire
2 september 2005, 15:10
Ik ben 3/4 jaar bezig zonder les, en merk gewoon dat je pas langzaam aan echt vooruitgang boekt. Punt is dat je gewoon constant moet evalueren hoe ver je bent, en vooral zoeken naar waar het beter kan en jezelf op deze punten verbeteren.

Denk dat ik over 2/3 jaar misschien eens een jaartje ga lessen overigens, dan verwacht ik op een punt te zitten dat het allemaal best eens vlot kan gaan.

Bedenk wel dat je dan waarschijnlijk basisdingen compleet opnieuw moet leren en dat kan heel frustrerend zijn...
Een broer van een vriend die drumde al 5 jaar voor hij met lessen begon en ondanks dat hij best redelijk kon drummen, moest hij een aantal dingen compleet opnieuw leren, omdat hij die zichzelf verkeerd had aangeleerd. Het werkte wel zoals hij het deed, maar hij zou er nooit erg snel mee kunnen worden bijvoorbeeld...