PDA

View Full Version : electrolytic cap



Ché
26 februari 2005, 16:13
"The input capacitor was a 2.2µF electrolytic axial lead"
maakt dit veel uit qua klank dat de cap electrolytic is?
ik heb natruulijk in de winkel gewoon een 2.2 caf gevraagd... :???:

Ché
26 februari 2005, 16:44
even vergeten te vermelden dat het voor een fuzz face is :)

Dirk_Hendrik
26 februari 2005, 17:10
Het kan de klank een beetje beinvloeden. Aan de andere kant, als je gaat kijken wat een gewone (niet electrolytic AKA elco) kost wil je wel een elco hebben :wink:

nicoverduin
26 februari 2005, 17:47
Of gooi d'r een PIO in. Die is waarschijnlijk groter als het kastje zelf :-D :-D :-D :-D :-D
Nico

H.Manback
26 februari 2005, 18:23
Ach man, gewoon een lekkere leidse fles er aan hangen :razz:

Maar serieus, ik denk dat je veeel meer gaat merken van een andere waarde input cap. De 2.2 µF wordt vrij gauw nogal modderig, maar het kan zijn wat je zoekt. Probeer anders eerst een voetje er voor te maken, en wat te wisselen. Ook kan je wel een "mix" circuit maken met 2 verschillende condensators. Mogelijkheden zat in ieder geval.

mayniac
26 februari 2005, 18:37
De originele Fuzz Faces maakten anders toch ook gewoon gebruik van electrolytics...

birt
26 februari 2005, 18:44
maakt niet uit (ok dat is niet waar, het is te horen maar: )
je bent met een dirtbox bezig! een gainkanon. dan si de waarde veel belangijker voor de sound dan het merk of soort van cap :wink:

mathe
26 februari 2005, 18:50
Als het voor een Fuzz Face is kun je er het beste een 47nF of 100nF condensator inzetten. Wanneer je 2u2 gebruikt wordt je vervormde geluid anders veel te blubberig. Met 47nF houd je het geluid veel strakker. De oude Philips polyester condensatoren (de axiale mosterd kleurige en de radiale 'tropical fish') gaven bij mij de beste resultaten.
Let er ook op dat je de transistoren goed instelt. Het komt het geluid enorm ten goede!

Marc

Frits van Mourik
7 maart 2005, 01:45
Ach man, gewoon een lekkere leidse fles er aan hangen :razz:




Van 2.2 mF? Daar past een stevige borrel in! :razz: