PDA

View Full Version : Eventjes de weg kwijt...



Jax
26 februari 2005, 09:22
Ok, even weer wat vragen. Het gaat namelijk om het volgende: Op mijn versterker nu heb ik twee channels om presets op te slaan. Ik vind het vervelend dat ik niet meer channels op kan slaan, maar ja, ik kan er wel mee leven. Toen vond ik echter uit dat je dmv midi veel meer channels op kunt slaan, met patches. Standaard had mijn versterker dan weer geen midi mogelijkheid, maar ja.

Toen las ik dat je dmv een rack je pre-amp en je poweramp los van elkaar kan hebben. Aangezien ik wel een goede losse poweramp gebruik met mijn computer bedacht ik me dus het volgende: Als ik nou een losse pre-amp koop met midi mogelijkheid, en ik sluit deze dan aan mijn poweramp, dan kan ik via de midi out van de pre-amp een midi floorboard hebben hangen, waarmee ik de patches op kan slaan.
Wat zie ik over het hoofd? Zou dit dus lukken?

En nog een vraagje dan over de patches, kan je hier dan ook behalve het wel of niet aan hebben staan van bepaalde effecten of de gain, ook instellen in welke mate de effecten en gain worden gebruikt, dus de hoeveelheid chorus of gain? Met andere woorden, werkt het gewoon als het opslaan van de twee channels op een versterker?