PDA

View Full Version : Element, wie kan mij helpen?



semt-x
26 februari 2005, 01:58
test

semt-x
26 februari 2005, 01:58
Hallo allemaal,

Een jaar geleden heb ik een Epiphone Les Paul st. aangeschaft en moet zeggen, vind het nog steeds geen verkeerde gitaar. Ik beleef er nog steeds heel veel plezier aan.
Maar nu het weer een jaartje verder is, wil ik een klein stapje verder.

ELEMENTEN!!!

Nou weet ik wel, er zijn er zat, en deze vraag is ook al 100 x langs gekomen, maar ik kan er na lang zoeken nog steeds niet precies achter komen.

Ik speel zelf voornamelijk NU-metal (als ik het goed zeg)
Ik versta hieronder: 36 Crazyfists, System of a Down, Drowning Pool, Papa Roach, Lost Prophets, Hoobastank.

Waar voor element zou bij deze muziek genre mooi passen?
Zelf zat ik te denken aan een Dimarzio X2N, denk ik hier verkeerd aan?

Graag jullie input!

En bedankt!

gerrekat
26 februari 2005, 09:25
X2N is een goede keus voor metal....

de Super Distortion klinkt ook perfect bij lage stemmingen....

Rock n' sad
26 februari 2005, 13:11
Ik heb een seymour duncan pearly die ik er vanavond ga insteken , schijnt dat die ook goed zijn voor metal ...

gerrekat
26 februari 2005, 13:26
Nou lijkt me wat lage output voor het echt zware werk....meer een rock PU IMO.

Azrael
26 februari 2005, 13:27
Lage output? Dan zet je je versterker maar wat harder.....

gerrekat
26 februari 2005, 13:34
HAHHAHAHHAHA...da's altijd goed natuurlijk!

NeeraDJ
26 februari 2005, 13:43
Ik heb een seymour duncan pearly die ik er vanavond ga insteken , schijnt dat die ook goed zijn voor metal ...
Als je amp veel gain heeft maar das bij alle lage output elementen zo, anders totaal niet :o

Rock n' sad
26 februari 2005, 21:35
Ik heb een seymour duncan pearly die ik er vanavond ga insteken , schijnt dat die ook goed zijn voor metal ...
Als je amp veel gain heeft maar das bij alle lage output elementen zo, anders totaal niet :o


Het orginele element was ook lage output ( poging tot speciaale vintage sound enzo ) klonk ook redelijk , ook voor metal . Maar die SD gaat zeker vooruitgang zijn ,

morgen krijg ik m'n sg terug , dan hoor ik het :)

JP074
26 februari 2005, 23:44
Seymour Duncan Pearly gates/JB. de JB geeft extra midden, de pg heeft een iets hogere output ( ik spreek uit ervaring).

Bins
27 februari 2005, 03:00
EMG!!

Nrrrk
28 februari 2005, 09:22
Seymour duncan Invader =)

chennie
28 februari 2005, 11:40
Seymour Duncan Pearly gates/JB. de JB geeft extra midden, de pg heeft een iets hogere output ( ik spreek uit ervaring).
ik denk niet dat je meer mid wilt hebben als je nu-metal speelt :)
Hoe klinken de distortions van duncan, volgens de site beschrijving is het voor de moderne scheur geluiden, dus misschien goed geschikt

D3nnis
28 februari 2005, 22:37
Check ook eens www.bareknucklepickups.co.uk.

Het is jammer dat er geen soundclips op de site staan, dat maakt het selecteren wat lastig, maar heb zelf de gok gewaagd en wat elementen besteld (Nailbomb), en ik vind het resultaat boven verwachting...

semt-x
27 september 2005, 13:07
Heeft het echt uberhaupt zin om je elementen te veranderen zodat je sound wat strakker wordt? Ik bedoel dat het dan niet zo'n modderbende wordt als ik palmmute? En ik speel m dan wel strak.... ;-)

DREAMMACHINE
27 september 2005, 13:33
ja....!

voor ultieme strakheid: EMG's !....

Orpheo
27 september 2005, 14:15
ja....!

voor ultieme strakheid: EMG's !....

ligt er ook aan welke amp je hebt natuurlijk. op een engl vind ik bv emg's bagger, dan is het kaal en een brei, maar op een ouwe marshall zijn emg's subliem.

voor strak zou ik denken aan de EVO, superdistortion, of de JB. de x2n ken ik niet, maar schijnt ook strak te zijn.

in mn nieuwe jackson ga ik een setje EVO's zetten, en in de LP superdistortion.