PDA

View Full Version : Rammstein - Amour



armageddon
25 februari 2005, 21:11
Voor de liefhebbers, aangezien niet iedereen van Rammstein houdt.
Ik heb zelf een instrumentale cover opgenomen. Geen zang dus helaas.
Ben wel tevreden met het resultaat, aangezien ik nu zo'n 1,5 jaar gitaar speel.

Mijn versterker is kaduukjes, dus de gitaar is allemaal direct via mijn GT6. De rest zijn plugins van Cubase.
Het is ingespeeld met 2 gitaren. Eentje voor de clean stukjes, en eentje voor de heavy stukjes. Die gene die clean is heeft alleen een beetje last van string buzz, maar dat probeer ik zo veel mogelijk te voorkomen.

Laat me horen wat je ervan vind (op dit superkritische forum :)).

Download Amour (http://wieringen.dyndns.org/arjan/music/Amour.mp3)

Trouwens..die ruwe kantjes die je hoort als de zware stukjes inzetten..dus het geluid van de vingers die de snaren aanraken..dat hoort :) Dat is dus expres.

Ik weet het...het is niet moeilijk die gitaar. Het is zelfs supersimpel op die solo na dan, voor mij. Maar het gaat om het geheel.

harrie-beton
25 februari 2005, 22:26
het is best leuk! De mix en vooral de drums klinkt lekker ruimtelijk (is het een computer drum??)


De gitaar van Rammstein is poepiestrak in het origineel en dat kan niet iedereen nadoen.. jij ook niet.
Boven is de gitaarsound beetje iel en komt hij niet mooi binnen in de mix.

Verder jammer dat je niet zingt.

keep up the good work. Technisch goed gespeeld.

armageddon
25 februari 2005, 22:57
Het zijn computerdrums.
Het origineel is inderdaad superstrak, maar ik heb dan ook niet de beschikking over een Mesa Boogie of een Engl en proffesionale mastering skills :)

harrie-beton
26 februari 2005, 11:38
ik denk dat Rammstein de gitaar ook twee keer heeft opgenomen.
Zo'n lekkere muur van gitaar

armageddon
26 februari 2005, 15:05
Ik heb hem dus ook 2x opgenomen. Eentje voor links, eentje voor rechts. Dat doen ze met veel nummers.

bobby
26 februari 2005, 21:51
Drums klinken goed zeg.. heel echt, en erg veel ruimte in het geluid.. mooi gedaan!

verder ken ik het origineel niet, dus vergelijken kan ik niet... maar alles klinkt prima in mijn oren!

Aron Maiden
25 maart 2005, 19:29
Klinkt leuk hoor :-D

bazzieman
25 maart 2005, 21:16
eerlijk gezegt vind ik de feeling van je solo niet zo best.
geloof dat het qua techniek nog wat ontbreekt.....

armageddon
27 maart 2005, 23:42
Jup..mijn techniek is niet zo goed (waarom denk je dat ik Rammstein gekozen heb ;)), maar de originele solo wordt ook gespeeld met bottleneck en die heb ik niet :)

Trouwens....sinds 2 weken een nieuwe versterker, namelijk een ENGL Thunder 50 combo en ik heb hem opnieuw opgenomen. Je moet hem vooral vergelijken met de oude en dan valt je op dat die ENGL toch wel een aanwinst was :)
Amour 2 (http://germanmetal.com/rstabs/Amour%202.mp3)

Bl44t44p
28 maart 2005, 14:34
Ik kwam deze ook al tegen op GoT, en ik vind (vooral de 2e versie) echt supervet klinken :D Zoals gezegd is Rammstein altijd zo ontzettend strak wat betreft hun gitaarosound, maar ik vind dat je al aardig in de buurt komt hoor! Petje af :lol:

armageddon
28 maart 2005, 16:01
Ook al GoTTer :) wat is je nick?

Bl44t44p
28 maart 2005, 16:47
Ook al GoTTer :) wat is je nick?

jelleeee. Ik ben de wettige eigenaar van de layout van het gitaar topic ;) Post er ook wel regelmatig :)

armageddon
28 maart 2005, 17:11
Ik kwam deze ook al tegen op GoT, en ik vind (vooral de 2e versie) echt supervet klinken :D Zoals gezegd is Rammstein altijd zo ontzettend strak wat betreft hun gitaarosound, maar ik vind dat je al aardig in de buurt komt hoor! Petje af :lol:

En met 1% van het buget :-D