PDA

View Full Version : Zwaar geluid uit een behringer GX210



Magic Bean
25 februari 2005, 17:06
Ik had eerder al een topic geopend, omdat ik problemen had met het geluid uit m'n versterker. Niet zwaar genoeg, te weinig gain, rommelig... Maar ik heb wat lopen klooien en ben wel tevreden over het resultaat:

http://members.home.nl/arnout.vanbaal/sample.mp3

Setup= Epi SG ==>Boss OS-2==>Boss ME-6==>Behringer GX210 (effect 98 (rest van de settings via meel, mits je geïnteresseerd bent...(weinig kans... :razz: )))

Grave Fillé
26 februari 2005, 17:18
Eigenlijk vind het nogal ruk klinken. Veel gain maar geen structuur. Kan smaak zijn.

Magic Bean
26 februari 2005, 17:22
klopt, veel gain, en minder definitie, maar dat was ook het probleem in het eerdere topic... Ben nog aant kijken of ik er met een compressor wat aan kan doen. Mssn iets meer hoog?

AART
26 februari 2005, 20:01
om eerlijk te zijn vind ik het zeer ruk.

deedee
26 februari 2005, 20:26
ik denk dat gewoon de gain een stukkie lager draaien al een heel stuk helpt.

Azrael
26 februari 2005, 20:26
Dit klinkt helemaal nergens naar en klinkt ongelooflijk digitaal , ongedefineerd , iel en dun etc.....
Echt een van de meeste baggere sounds die ik heb gehoord.

Kijk naar je effect chain en trek je conclusie zou ik zeggen.....

geen geweldige gitaar - overdrive geval - multi-effect geval - simulatie amp....

WICKED
26 februari 2005, 21:17
Ik heb een behringer ultraroc gx 110, en die distortion klinkt echt bagger.. ik speel er nu op met een metalzone 2, voor een sample, voeg me toe op msn :) En vertel ook ff wat je instellingen zijn.

Izegrim
26 februari 2005, 22:54
Die distortion klinkt echt verrot. Ongeveer net zoals mijn Crate oefenversterker. :D Maar dat valt dan weer mee met een modeller of een goed distortionpedaal ervoor. Probeer wat. Tenzij dit je signature sound moet worden, maar dat kan ik me niet echt voorstellen eerlijk gezegd.

cosmos
27 februari 2005, 00:55
Tja sorry hoor, ik heb zelf ervaring met een gitarist met Behringer, en dit is toch echt wel een standaard Behringer geluid: R.U.K. ....

Izegrim
27 februari 2005, 02:50
Misschien kwam ik wat zeikerig over. Sorry. Ik denk dat het overdrivekanaal gewoon niet mooi is en niet gaat worden. Ook niet met een overdrivepedaal. Zijn die dingen niet bedoelt om een buizenversterker te oversturen? Anyways, de oplossing ligt mijns inziens in: OS-2 in de verkoop en een dedicated distortionpedaal over het cleane kanaal. Heb je die OS-2 eigenlijk wel eens als enkel distortion zonder overdrive over je cleane kanaal geprobeerd? Ik weet niet hoe hoog je eisen zijn en of je in een band (gaat) speelt. Ik vind bijv. een Zoom 505 II niet fantastisch klinken, maar het zou een tienvoudige verbetering zijn. Ter illustratie dan. Bottomline: Preamp sucks.

Ic3gl0vE
27 februari 2005, 17:29
hoe heb jij je gitaar ingesteld? 't klinkt een beetje als neckhumbucker met de tone dicht. Gebruik eens minder gain en draai wat mids in je geluid. Het zou in ieder geval een beetje beter moeten worden