PDA

View Full Version : ground control pro vs All Access vs Skrydstrup SC-1



Alain
25 februari 2005, 16:19
Wie heeft er ervaringen mee! goed slecht, waar liggen de grote verschillen, die niet uit de handleiding blijken :wink:

Chiel
26 februari 2005, 01:09
Phoe, da's een vraag zeg. Naast het verschil in constructie weet ik enkel de volgende belangrijke verschillen.
Ik heb zelf de GCP. Gebruik hem in de configuratie 4 PC's en 8 CC's per bank. Je kunt hem ook instellen in een 10CC configuratie per bank. Maar that's it.

De All Access is een stuk flexibeler en daardoor wat meer aan te passen aan je eigen wensen, maar over de ins and outs moet je even op een antwoord van Lordriff of Bram wachten.

Tja en wat de Skrydstrup betreft, the Sky is the limit 8-) .

Alain
26 februari 2005, 12:44
de AA blijft eigenlijk mijn favoriet. de SC-1 is voor mij eigenlijk een groot stuk overkill, maar aan de andere kant, als je het hebt ga je het waarschijnlijk ook wel (lerenn) gebruiken

LordRiff zijn mailbox heb ik deze week al redelijk bezoedeld, dus die zal wel uitkijken :oops:

ieme
1 maart 2005, 19:41
mijn T-rex voldoet aan al je wensen! kijk op gitaarmarkt.nl

Nielsje
1 maart 2005, 22:18
vuile spammer! :P

ieme
1 maart 2005, 22:21
vuile spammer! :P

nee nee, ik help mensen aan mooie gear!

Jimi Hendrix
1 maart 2005, 23:19
mijn T-rex voldoet aan al je wensen! kijk op gitaarmarkt.nl

wat ga je d'r trouwens voor in de plaats nemen?
of ga je terug naar af?

Alain
2 maart 2005, 09:53
de T-rex voldoet niet aan al mijn wensen ieme, sorry.

En ik heb enkel de footcontroller nodig

ieme
2 maart 2005, 11:04
mijn T-rex voldoet aan al je wensen! kijk op gitaarmarkt.nl

wat ga je d'r trouwens voor in de plaats nemen?
of ga je terug naar af?

Pedalboard

Alain
2 maart 2005, 11:26
en die Line 6 pro's?

BramVersteeg
2 maart 2005, 11:36
mijn T-rex voldoet aan al je wensen! kijk op gitaarmarkt.nl

wat ga je d'r trouwens voor in de plaats nemen?
of ga je terug naar af?

Pedalboard

En je Guytron staan nu ook al op HRI! :o :-? :???: :(

Alain
2 maart 2005, 11:38
en hij zoekt een single rectifier...

LordRiffenstein
2 maart 2005, 11:41
All Access all the way :-D

Maar dat wisten jullie al. :cool:

Jimi Hendrix
2 maart 2005, 12:09
mijn T-rex voldoet aan al je wensen! kijk op gitaarmarkt.nl

wat ga je d'r trouwens voor in de plaats nemen?
of ga je terug naar af?

Pedalboard

En je Guytron staan nu ook al op HRI! :o :-? :???: :(

laat die jongen toch :-D

vinni
2 maart 2005, 12:55
Hoi,
Heb zelf de GCP. op zich een heel goed ding voor dat geld.
De SC1, AA en de nieuwe FX1 van Axess zijn de top.

Wat ik storend vind aan de GCP is dat ik niet met 1 druk op de knop zowel een CC als een PC gaan verzenden en dat je geen songsets kan maken. Dit laatste is voor mij persoonlijk erg handig. We hebben een cover repertoire van ca 60 nummers die we in een bepaalde volgorde oefenen. Live switchen we echter heel veel. Die sets bedenken we dan ook wel weer van te voren maar dat betekent voor mij constant alles kopieren naar lege plekken etc. Songsets zou voor mij een uitkomst zijn.

Oh je....Bradshaw is ook leuk maar toch anders.....

Vinni

Chiel
2 maart 2005, 13:25
Het is uiteraard voor iedereen persoonlijk, maar ik zie toch echt geen voordeel in een 'songset' feature. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel geluiden gebruik je nu werkelijk? Standaard gebruik ik drie basis geluiden (clean, chrunchy en scheur) en een stuk of 10 effecten die ik op ieder basisgeluid kan toepassen. Klinkt heel basic maar het zijn in feite dus al 30 geluiden :o .
Reken ik dan ook nog eens m'n Fulltone Fatboost, schakelbare EQ van de preamp en het Wahpedaal mee dan heb ik praktisch ontelbaar veel mogelijkheden 8-) . (om nog maar te zwijgen over de volumeknop op de gitaar en de verschillende elementsettings).

Maar los van dit Vinni. Je zou natuurlijk ook het pedaal kunnen configureren in preset mode waardoor je met één druk op de knop een preset verder, of terug kunt gaan. Is in feite dan toch een soort van 'songset' mode :P .

ieme
3 maart 2005, 09:50
Bogner XTC...

:lol:

Jimi Hendrix
3 maart 2005, 09:53
Het is uiteraard voor iedereen persoonlijk, maar ik zie toch echt geen voordeel in een 'songset' feature. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel geluiden gebruik je nu werkelijk? Standaard gebruik ik drie basis geluiden (clean, chrunchy en scheur) en een stuk of 10 effecten die ik op ieder basisgeluid kan toepassen. Klinkt heel basic maar het zijn in feite dus al 30 geluiden :o .

Bij mij idem, ik heb aan 10 presets echt wel genoeg,
voeg daarbij de CC knoppen + tap tempo etc en je hebt al 1000en mogelijkheden.

Jimi Hendrix
3 maart 2005, 09:54
Bogner XTC...

:lol:

Marshall Valvestate... :razz: