PDA

View Full Version : Pentode-triode switch



guitar
7 juli 2002, 13:37
Hallo daar,

Ik heb een vraag aangaande de pentode-triode switch achterop mijn Marshall 6100LM top. Als ik hem namelijk van pentode naar triode schakel (na hem eerst uitgezet te hebben) hoor ik geen verschil in volume, terwijl in de manual die ik van de Marshall-website heb gedownload staat dat deze switch ervoor zorgt dat de Wattage van 100W naar 50W zou moeten gaan. Is deze switch stuk of hoor je het verschil alleen als je de versterker helemaal open heb staan? Kan iemand mij helpen?

Alvast Bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitar op 2002-07-07 13:51 ]</font>

Dude
7 juli 2002, 14:23
waarschijnlijk is het zo dat je versterker eerder opbreekt, het is toch zo dat een 100 watter voluit maar 3DB harder is dan een 50 watter ???

pimmetje
7 juli 2002, 14:41
Is inderdaad dattie eerder opbreekt... al kan dit effect weer enigszins ongedaan worden gemaakt doordat speaker-breakup ook het geluid bepaalt.

Overigens in een ander onderwerp ook al over gehad: die 'maar 3dB' noem je geen 'maar 3dB' meer als je 'm voluit zet. Die 3dB is dan toch echt 2x zo hard in je oren (logaritmische schaal).

Sj03rd
9 juli 2002, 17:31
Ik heb die top ook.
maar je kunt ook nog half power gebruiken.
Maar wel eerst de triode optie anders laat je 2 buizen full power blazen en dat is slecht...