PDA

View Full Version : Echt tevreden met je gear?



Jax
25 februari 2005, 14:21
Ik speel nu al een tijdje, en moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben over de zooi waarover ik speel. Toch heb ik nou niet het gevoel: Dit is mijn perfecte gear. Mijn epiphone SG is goed, en bevalt wel, maar ik mis bijvoorbeeld een tremolo om in de weer te gaan. De elementen zijn wel acceptabel, maar een paar dimarzio's en ze zijn nog beter. Mijn Vox valvetronix is erg divers, maar heeft weinig echte persoonlijke toon. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet ontevreden over wat ik heb, integendeel, ik ben er blij mee. Maar toch behoud ik zo'n gevoel van, ik heb nog niet echt de gear waarvan ik zeg, dit is top spul. En met top bedoel ik niet alleen kwalitatief goed (en ook gelijk duur :wink: ), maar ook gewoon de gear die echt goed bij je past, en waar je je helemaal prettig bij voelt. Hebben meer mensen dit?

Azrael
25 februari 2005, 14:42
Ja , ik heb het ook met mijn RG3120. Er ontbreekt altijd wel weer iets aan je gitaar denk ik......zoals met alles eigenlijk....het is nooit goed genoeg.....

Shaggy
25 februari 2005, 14:54
Nah .. ik heb sinds ik m'n droomplank heb eigenlijk alleen dat ik een floyd mis, qua gitaren dan en qua amp heb ik gewoon een goede buizenbak nodig. Ik ben nog steeds in testfase en het volgende slachtoffer wordt een tsl 601.

Zodra ik de buizencombo te pakken heb zal ik langzaam beginnen aan een zelfbouw en tevens de laatste gitaar (hoop ik) anders kun je aan de gang blijven. Bij m'n zelfbouw hou ik iig rekening met een floyd, mahony met quilted maple top, dimarzio fred in de neck en dimarzio paf pro in de brug (middelste weet ik nog niet :) ) jumbo frets, ebben toets, jackson style hals en body en een parelmoer kleur oranje paars.. Dus het word een gitaar puur en alleen voor solo's.

maar goed .. het ligt nog in de verre toekomst :(

Aca Ilic
25 februari 2005, 17:25
Ik speel nu al een tijdje, en moet zeggen dat ik redelijk tevreden ben over de zooi waarover ik speel. Toch heb ik nou niet het gevoel: Dit is mijn perfecte gear. Mijn epiphone SG is goed, en bevalt wel, maar ik mis bijvoorbeeld een tremolo om in de weer te gaan. De elementen zijn wel acceptabel, maar een paar dimarzio's en ze zijn nog beter. Mijn Vox valvetronix is erg divers, maar heeft weinig echte persoonlijke toon. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet ontevreden over wat ik heb, integendeel, ik ben er blij mee. Maar toch behoud ik zo'n gevoel van, ik heb nog niet echt de gear waarvan ik zeg, dit is top spul. En met top bedoel ik niet alleen kwalitatief goed (en ook gelijk duur :wink: ), maar ook gewoon de gear die echt goed bij je past, en waar je je helemaal prettig bij voelt. Hebben meer mensen dit?

Hier is de eerste. Helemaaaaaaal tevreden met alle spullen die ik heb, ik heb gewoon gevoel dat dit mijn sound is en that's it. Niks meer nodig . ( shit jawel , nieuwe snaren :wink: )

BassAgent
25 februari 2005, 19:54
Zeer tevreden, alleen mis ik nog een elektrische gitaar, maar die komt nog zeer binnenkort :)

Les Paul
25 februari 2005, 20:47
Ook ik ben helemaal tevreden. Na jaren van experimenteren met 19" spullen en modeling amps nu helemaal terug op Marshall buizen en een Les Paul uit de Historic Collection. Voor de single coil mogelijkheden en de tremolo een PRS Custom 22 Brazilian.

Neals
25 februari 2005, 22:08
Ook ik zit nog in de experimentele fase, hoewel ik er uit ben dat mijn Ibanez SZ een geweldig goede gitaar is mis ik toch nog iets, maar dat is zoeken, zal wel een stukje gevoel wezen wat misschien te vinden is in een andere gitaar.

Amps heb ik nog niet echt veel verstand van, maar ook dat is een kwestie van experimenteren, denk dat ik met een jaartje of 3 hier ook stabiel mee ben ;)

m^rton
26 februari 2005, 00:22
Ik denk dat het nooit ophoud. Je blijft toch altijd kijken, en dan zie je hier en daar weer eens wat, en dan wil je dat ook. En dan hebben we het nog niet gehad over alle vernieuwingen die er steeds zijn.

Luca P
26 februari 2005, 09:49
Ik was nooit tevreden met effecten!
Thuis klonken ze lekker en op het podium gewoon kloten.
Dus weg ermee.
Nu speel ik alleen met wat reverb/echo en overdrive uit mijn Koch Twintone.
De Les Paul doet het overigens goed.
Maar dat hangt weer af of ik in vorm ben. Soms heb ik iets van: "Wow, deed ik dat?"
En de dag erna lijkt het wel of alles slecht klinkt.

kokteejl
26 februari 2005, 13:52
Sinds ik die n-dehandse faylonversterker heb heb ik ook zo'n gevoel :)
De jagstang is echt een gitaartje voor mij, vind er niets slecht aan (alleen de kleur maar wordt over een weekje herspoten :D + humbuckerneckpositie en block inlays...jahjah ik zie het groot hehe), daarbij nog men fuzzfactory en men double muff :)
Eindelijk het gevoel dat ik niets meer nodig heb :D (en idem behalve nieuwe snaren dan)

groovyB3
26 februari 2005, 17:07
Tevreden met gear? Ik?

Muahahahaha...... :D

Wicked Willy
26 februari 2005, 19:40
Op het moment zeer tevreden, na jaren sparen eindelijk een set-up waarmee ik de sounds kan maken die ik wil. Al blijft er natuurlijk een wishlist.

Azrael
26 februari 2005, 19:53
Op mijn wishlist staat een 4*10 cabinet , een V-amp Pro en een poweramp.

Izegrim
26 februari 2005, 22:57
Mijn main Jap mag een US zijn en mijn 1x12" combo een 4x12" plus top en mijn noise mag weg.

BassAgent
27 februari 2005, 11:47
Op mijn wishlist staat een 4*10 cabinet , een V-amp Pro en een poweramp.
V-Amp: raad ik je niet aan. Ik heb er een gehad en je raakt er verrekte snel op uitgekeken.

Brianmayrulezzz
27 februari 2005, 12:06
over m'n gitaren dik tevreden: burns brian may en een ibanez js10 chromeboy 8-) Beiden erg karaktervolle gitaren.
alleen versterking... boss gt-6 --> edirol da2496, dus helemaal digitaal. Buizenversterker zou mooi zijn, maar aangezien ik een slaapkamergitarist ben...
naja, we zien wel.

BassAgent
27 februari 2005, 12:09
Doe mij die epi :razz:

Azrael
27 februari 2005, 13:34
Op mijn wishlist staat een 4*10 cabinet , een V-amp Pro en een poweramp.
V-Amp: raad ik je niet aan. Ik heb er een gehad en je raakt er verrekte snel op uitgekeken.

Maar ik ben jou niet ;)
Ik moet hem nog wel gaan testen maar men is heel positief over dat ding.

Brianmayrulezzz
27 februari 2005, 15:47
Doe mij die epi :razz:

nah, das m'n kutgitaar, neem ik mee op vakantie enzo :razz:

Brianmayrulezzz
27 februari 2005, 15:48
bovnedien wil je die denk ik niet hebben: afsgesleten frets, flink wat butsen op de body, de tuners werken niet al te goed meer en de elementen klinken ronduit kut :lol:

BassAgent
27 februari 2005, 16:22
Elke gitaar is er 1:P Als ik een egmond kado kreeg zou ik nog zeggen dank je wel:P

Ritch
28 februari 2005, 20:50
Om ontopic te gaan, nee

Met de SZ ben ik tot volgend jaar zomer nog tevreden, over 4 mnd ben ik gelukkig van m'n Vox (Padvinder) af... Multitone :)

DaveItUp
2 maart 2005, 09:25
Redelijk tevreden op het moment. JCM800 en 4x12" zijn een verademing na jaren valvestate 8080 hehe. Gitaar: Een epi g400. Heeft me altijd goed gedient :D, maar ik ben voorzichtig aan het rondkijken naar een andere. Momenteel ben ik erg gecharmeerd van die ouwe ibanez artists. Hoewel ik Ibanez normaal echt lelijk vind, vind ik deze zeer mooi. Sound in de richting van Gibson en het belangrijkste: Het is een double cut. Verder kijk ik naar Hamer en Gibson SG's.

Qua effecten ben ik nog bezig, but i'm getting there. Ben zover dat ik uit m'n 2 kanaals JCM800 een flink fuzzy geluid kan krijgen met een goeie low end(staan ze niet om bekend die 2 kanaals 800s hehe). Nu nog een treble/mid boost voor als ik wat hoger op t fretboard moet. Krijg daar van de week een boss GE7 voor binnen. Verder ben ik in de markt voor een Wah.

Als ik dat allemaal heb dan ben ik zeer tevreden(tenzij ik er niet uit kom met die effectenzooi).

AutoStatic
2 maart 2005, 10:27
Ben erg tevreden op het moment. Heb bijna 10 jaar op een JCM900 gespeeld maar sinds de aanschaf van een LC halfstack gebruik ik die zelden meer. De JCM is veel te schel, weinig boost en weinig harmonisch, is geen muzikale versterker. M'n gitaar is inmiddels een verlengstuk van mezelf geworden. Ik had samen met de JCM900 een SG Standard gekocht maar vond deze te wollig. Ik kwam toen een oude SG tegen met P90's bij Mijnheer Gitaar op de Ceintuurbaan (bestaat helaas niet meer). Zou uit 1974 zijn en moest fl1750,- schuiven. Was helemaal weg van dat ding en ben dat nog steeds. Kwam er al snel achter dat de gitaar ouder was (1971) en dat €800,- best redelijk prijsje was. Speel nog altijd op deze gitaar, heb wel nog de nodige andere dingen geprobeerd (o.a. Fender Jazzmaster en op het moment ben ik zwaar aan de Teisco's). Qua versterkers heb ik nog een Twin Reverb gehad (veel te veel hoog en veel te hard) en een JCM800 (modderig, vet en dof, niks voor mij, kwam ook misschien door de kast). Ik heb heel lang gedroomd van een ouwe Marshall stack maar de LC vind ik toch wel wat stoerder en de stack klinkt fantastisch. Heb er nu een Powerbreak tussen zitten zodat ik 'm altijd kan gebruiken, ongeacht wat voor zaaltje we spelen (LC is nogal HARD).
Het belangrijkste pedaaltje wat ik gebruik is ook het eerste pedaaltje wat ik ooit gekocht heb en wat ik nooit meer kwijt wil, de Ibanez Mostortion. Ooit gekocht in de uitverkoop, beetje getest (was toen een broekie van een jaar of 16/17) en vond 'm wel ok. Het is een buitengewoon breed inzetbaar pedaaltje met een erg fijne toonregeling, een goeie boost en het vervormt mijn signaal niet in zo'n mate dat mijn karakteristieke gitaargeluid helemaal aan gort wordt geholpen. Sinds een jaar of twee heb ik er een tweede bij (die hetzelfde klinkt maar een andere PCB heeft), een voor de crunch/boost en een voor de flinke scheur. Ik zou iedereen aanraden om dit pedaaltje eens te proberen. Je komt ze niet veel tegen maar op beurzen liggen er altijd wel een paar. De tweede heb ik op eBay gekocht voor €45,-. Heb je een beetje een indicatie wat ze opbrengen waarschijnlijk. Ik zit er nu aan te denken om zelf een dubbele te bouwen op een enkele PCB met een mooi kastje er om heen. Verder heb ik een DD-5 en een TU-2. Heb laatst nog een Ibanez TS-9 gekocht, die moet ik nog ergens te koop zetten of inruilen, wat een prutding. Vreet je signaal volledig op om dat te vervangen door een of andere smerige modderstroom. Verder nog een Big Muff geprobeerd (erg goed voor noise, maar te weinig dynamiek), een ouwe Electric Mistress (te smerig he he he) en wat Boss overdrives/distortions.

The Mule
2 maart 2005, 13:39
Ik ben al een tijd erg tevreden met m'n spulletjes, maar dat weerhoudt me er toch niet van om af en toe wat te kopen of te verkopen. Binnenkort komt er weer een nieuwe aanwinst en maakt een andere plaats daarvoor. Verandering blijft leuk, nieuwe spullen kunnen je altijd weer opnieuw inspireren.

Het is inmiddels wel zo dat ik kwaliteit steeds meer boven kwantiteit plaats 9nette manier om te zeggen dat ik steeds verwender wordt). Daardoor wordt de 'verzameling' automatisch steeds een stukje kleiner, en uiteindelijk verwacht ik dat er een moment zal zijn waarop de vernieuwingsdrang / G.A.S. vrijwel verdwenen is. Maar je weet maar nooit... :wink:

Almighty
2 maart 2005, 14:39
Ach ik ben momenteel ook wel erg tevreden, vooral met mijn godin g4000 die ik veel veel meer gebruik dan mijn lgx die toch beduidend meer heeft gekost.
Versterker tech21 trademark 60 voor thuis echt een super amp, transistor die klinkt als een buizen, ja ja ik hoor het al DAT KAN NIET. Moet je toch is zo,n tech21 proberen en dan pas reageren :wink:

Pod xt live erbij voor het gepiel maar eigenlijk klinkt de tech veel mooier zonder pod :oops:

Voor de bas een trace elliott blx-80 ook dat is voor thuis een perfecte bak.
Oude westone bas die voor mij goed genoeg is.

Roland keyboard welke net als de godin LGX te koop staan, gebruik beide te weinig voor hun waarde (sorry Icgleuv).

Wil dus nog de LGX kwijt en daar komt voor in de plaats een godin freeway klassiek.

Orpheo
10 maart 2005, 00:25
ja, ik ben ook wel redelijk tevreden met mijn gear....

heb net een nieuwe amp gehaald, een H&K warp T, vind ik een schitterende bak! precies wat ik zocht, had ik never gedacht van dat ding, maar ok...


mijn gitaar.....tja, ik heb m pas een maandje, en eerst walgde ik van dat ding....maar ik kan nu écht niet meer zonder mijn charvel. Die gaat gewoon mee mijn kist in!


Het enige dat ik nu nog wil, is een les paul. thats IT. de rest is leuk, maar daar zal ik toch nooit op spelen. de charvel is een, imo, perfecte aanvulling op een les paul, en de warpT klinkt precies zoals ik wil dat t klinkt. Iedereen zegt dat het zo'n pur sang metalbak is. NOT!!! blues trekt ie echt mooi (hij is er niet 100% geschikt voor, weet en hoor ik ook wel, maar het klinkt geheeeel niet onaardig!!) maar NU/trashmetal trekt ie ook weer grandioos. het is heel divers.

kortom: nog een les paul standard, enik ben klaar!!

Bouke
10 maart 2005, 00:42
Yep, ik ook best tevreden, te gekke versterker, doelgerichte fx en fijne gitaren. Toch is het leuk om van tijd tot tijd iets nieuws te proberen. Ik heb momenteel en aardige tone en lekkere gitaren, maar ik moet gewoon af en toe iets nieuws :D Laatste aankoop was een Tele en de volgende wordt dat waarschijnlijk ook.

Bouke

Aron Maiden
10 maart 2005, 18:57
JA, Ik ben ook tevreden, met mijn jackson, die erg goed speelt, en mijn hughes & kettner, halfe buizen amp, ben ik wel compleet, En natuurlijk heb ik liever en mooie gibson, maar ik ben nu blij met wat ik heb :-D 8-) :razz:

guvnor
11 maart 2005, 08:53
Heb continu last van GAS, dus tevreden ben ik nooit. Ben na elke aankoop een kleine week happy en dan begint het weer...

De gitaren die ik heb zijn goed en daar ben ik tevreden mee. Maar er zijn nog gitaren die ik erbij wil hebben. Ik heb bijvoorbeeld een Strat met System I tremolo. Speelt perfect en de Texas Specials klinken zoals ik het wil. Toch wil ik er nog een Stratje bij met een gewone vintage style trem en andere pups. Staat dus op de verlanglijst.

De verlanglijst met pedalen is nu gekrompen en er staat nu alleen nog een Wah op (voorlopig dan...).

Dus ben ik tevreden? Nee, dus. Ik heb ook niet de illusie dat ik dat ooit zal zijn. Misschien is dat ook de fun van gitarist zijn.

andy
11 maart 2005, 15:48
Met de gitaar (Jackson Soloist) en de amp ( Engl Powerball) wel. Maar ik ben nog niet geheel tevreden met de speakerkasten. Ik heb er 5. Twee Park cabs (te weinig hoog) Marshall 1960 ( te schel) en twee kasten met Greenbacks (net te weinig ballen).
Ik ga binnenkort weer eens een Engl Cab checken.

Thom TK
11 maart 2005, 16:36
Jah, ik heb net zoiets...mijn Engl Savage SE klinkt wat blikkerig met de Kittie Hawk 4*12 die eronder zit.
Ik wil hem nog eens ruilen tegen een Engl 2*12 Horizontal.

BLOK182
11 maart 2005, 16:40
Ben tevreden over alles, paar kleine dingen alleen, zoals nieuwe pups in de Charvel, en een iets strakkere 4x12 bij de Powerball. That's it, basically :)

vulvasonic
20 maart 2005, 20:42
Ik heb nu eindelijk sinds een klein jaartje een stabiel en goed geluid. Het gekke is dat ik daar bijna twintig jaar naar heb gezocht en dat ik de belangrijkste spullen daarvoor al heel snel had; een Vox AC30, een goede gitaar en een Boss overdrive.

Het enige probleem is het feit dat regelmatig een van mijn versterkers het begeeft, of een pedaaltje, of de snoeren zijn verrot..., dat soort dingen.

Verder ben ik zeer tevreden.

Wormaap
20 maart 2005, 21:09
Momenteel ben ik wel redelijk tevreden. Mijn Epiphone LP geeft een heel fijn geluidje voor blues en rock, misschien'n keer nieuwe pickups erin, maar da's niet persé nodig. Mijn Charvel klinkt na het vervangen van de brughumbucker door een DiMarzio ToneZone echt meesterlijk, eigenlijk voor alle stijlen wel, maar voor metal is'ie uiteraard het best. Eigenlijk heb ik verder niet veel meer nodig dan m'n ENGL Fireball, daar heb ik 1 standaardinstelling voor, en alle sounds die ik wil hebben haal ik uit m'n vingers en de knoppen op m'n gitaren. Alleen de Behringer speakerkist wordt waarschijnlijk vervangen zodra ik er geld voor heb, maar écht noodzakelijk is dat niet, want mijn tone is gewoon goed zo :)

AART
20 maart 2005, 21:46
Ik ben zeer tervreden over mijn RG en mijn 5150 Mark II, enige wat ik mis is een leuke effectenbak en een goede speakerkast.

De effectenbak word een g-major of gt 8 en de kast word waarschijnlijk een fame 2x12 v30.

Verder is er altijd wel iets wat ik zou willen hebben, maar dat is slechts GAS.
Dit is zeker mijn main setup en ik denk dat dat nog wel effe zo blijft.

Tupelo
4 april 2005, 23:22
Zeer tevreden eigenlijk.

Fender the Twin. Glashelder, stereo & oerluid. Super reverb. Gebruik een oude Sunn versterker als monitor.

Blade Delta Standard telecaster. Is mijn enige electrische gitaar die ik over gehouden heb. Had een Fender Strat Plus & een Gibson the Paul maar de Blade kwam er beter uit voor mij... De actieve elementen vullen het gebrek aan boost van de the twin aan.

Regal RD45 resonator. Leuke gitaar om slide op te spelen & te soleren. Lekker sustain, hoge tonen & dat blikgeluid. Wil er nog een keer een lipstick op hebben.

Höfner 457 arhtop uit 1993 (kwam ik onlangs achter). Puike archtop. Beeldschoon en lekker donker. Perfect om mee te jazzen; veel anders kan je er niet mee. Wil er nog een keer een nekelement op hebben.

Verder al mijn effecten de deur uit gedaan. Volstrekt niet nodig. Alleen mij Morley Wha overgehouden en mijn Boss CS3 Compressor, en dat is eigenlijk het enige waar ik ontevreden over ben. Die compressor sucks big time!!!

hoofd
5 april 2005, 00:42
ik ben momenteel zeer tevreden met mijn gear...een Brunetti Maranello amp met een Epiphone Sheraton II met Bigsby, het geluid dat ik momenteel heb is gewoon perfect, van country clean tot goede punkscheur. Enige wat ik mis is een reverb en een tremolo, maar dat komt tezijnertijd wel...
Verder heb ik nog een western (Ibanez PF100) en een spaanse gitaar (Esteve Granados 1GR01) die ook erg lekker spelen en klinken.

Natuurlijk kunnen er altijd nog wel dingen worden verbeterd (pots van de epi kraken, elementen van me tele moeten worden vervangen, ik zou er nog een tremolo en een reverb bij willen), maar ik ben tevreden met wat ik heb :).

Negative K3 fan
6 april 2005, 15:14
ik ben heel tevreden, ik wil er alleen nog een strat of tele bij en mn zelfbouw amp moet nog een andere eindbuis en uitgangstrafo (dan is hij pas echt af/boutique etc.)

AART
6 april 2005, 18:38
Ik ben zeer tervreden over mijn RG en mijn 5150 Mark II, enige wat ik mis is een leuke effectenbak en een goede speakerkast.

De effectenbak word een g-major of gt 8 en de kast word waarschijnlijk een fame 2x12 v30.

Verder is er altijd wel iets wat ik zou willen hebben, maar dat is slechts GAS.
Dit is zeker mijn main setup en ik denk dat dat nog wel effe zo blijft.

Ik zit nu trouwens te denken aan een nieuwe body voor mijn RG(Hardware poverzetten) om echt mijn droomgitaar te krijgen, een Flamed Maple top in naturel op een basswood body.
Dan ben ik echt klaar 8-)

En dan ga je uitbouwen natuurlijk, rekje RG's(minimaal 4) paar amps erbij :P

SBloke
6 mei 2005, 19:07
Ik heb maar 1 gitaar en geen versterker....

een Ovation Celebrity.

Toch ben ik al best tevreden. Tuurlijk ik heb ook een wishlist maar zolang ik nog niet verdomde goed gitaar kan spelen ga ik er weinig geld in steken...

Ben nu wel aan het zoeken naar een Ghostrider en ooit (mijn droomsetup) zou ik graag een oude ES335 willen (blank hout) met een Mesa blue angel stackje (heb ergens een hele mooie kleine gezien op het net.)

Ravanelli
6 mei 2005, 23:03
Ik ben sinds kort ook helemaal tevreden met mijn spul. Het geluid van mijn 'nieuwe' AC30 en Strat kan mij nog voor lange tijd bevredigen :P

Ideale combinatie, en een echte aanrader................!!!

ToTaL FaKe
6 mei 2005, 23:47
ik ben ook tevreden met mijn gear nu. Nog wel wat FX erbij, maar dat komt wel :-D

mijn gear is nu:
Squier SQ japan '83 strat ---> Toadworks Death Rattle ---> Fender Hotrod Deluxe

VHsologitarist
7 mei 2005, 03:04
haha het grappige is:
iedereen noemt al zijn dure shit op.. ik speel al een tijdje op een Roland Cube 30 en squier gitaartje.. ni jut van het maar ben best tevreden erover. Er komt een professioneel geluid uit voor maar ongeveer 200 euro bij elkaar ... das geen geld.

greetz

SBloke
7 mei 2005, 13:45
haha het grappige is:
iedereen noemt al zijn dure shit op.. ik speel al een tijdje op een Roland Cube 30 en squier gitaartje.. ni jut van het maar ben best tevreden erover. Er komt een professioneel geluid uit voor maar ongeveer 200 euro bij elkaar ... das geen geld.

greetz


..en gelijk heb je.....

Het hoeft allemaal niet zo duur.. maar het is wel goed voor je gemoedsrust... Als je met duur spul beroerd klinkt kun je gewoon zegen dat het je eigen aparte sound is.. terwijl je met goedkoper spul gelijk afgezeken wordt omdat je beroerd klinkt. Ik heb wel vaker mensen met een MEGAsetup behooorlijk beroerd geluid horen maken.

Ik blijf voorlopig nog wel bij m'n ene enkele Ovation gitaartje.. en plug hem af en toe in in welke versterker ik ook tegen kom. Ik probeer niet telkens hetzelfde geluid te maken maar pas m'n spel en stijl aan aan het geluid wat ik maak. Veel leuker toch?

Negative K3 fan
7 mei 2005, 14:12
Ik ben sinds kort ook helemaal tevreden met mijn spul. Het geluid van mijn 'nieuwe' AC30 en Strat kan mij nog voor lange tijd bevredigen :P

Ideale combinatie, en een echte aanrader................!!!

strat+ac30 = de shit ja :)

Nocki
2 juni 2005, 12:23
ik begin zelf steeds minder miereneukerig te worden over mn geluid... :-)
ik speel al meer dan 2 jaar op mn mark IV en ondanks dat ik de laatste tijd meer bezig men met andere speakers staat met dat geluid nog heel erg aan. ik ben aan het veranderen van speakers omdat ik graag zachter wil. maar het geluid ervan is ontzettend goed.
ik ben dus wel tevredden. al wil dat niet zeggen dat ik niet altijd wel iets nieuws erbij wil ofzo.



Nocki

Fatal Fairytale
2 juni 2005, 14:36
ben iig voor thuis tevreden, speel thuis over mn jackson of mn ibanez RG, via een boss me-50 naar 2 hartke 15watt basversterkertjes.
wil voor in de oefenruimte live nog een goeie versterker, en nog een keer in mn jackson en mn ibanez nieuwe humbuckers, maar dat heeft totaal geen haast.

Anavrin
2 juni 2005, 20:46
yep, heb een maandje geleden m'n yamaha in kunnen ruilen tegen een Ibanez Atk400, en ben nu dus echt tevreden met m'n gear...

En ja, GAS blijf je houden hè :razz:

Uriel
11 juli 2005, 13:55
Ik heb al jaren alleen een Fender Strat. Hij speelt nu minder omdat de frets versleten zijn, en hij is soms noisy, maar als je ermee om weet te gaan... het geluid is echt "in your face", dat is het belangrijkste. Nu gooi ik zelf de toonregelaars standaard op 7, dat geeft maakt het geluid wat ronder en het hoog wat minder schel.
Als versterker heb ik 'n Rivera R55, ooit supercheap 2e-hands gekocht, maar... ooit met versterkersoftware (NI Guitarrig, Amplitube) 'n supersetup zitten bouwen en er vervolgens achter gekomen dat je alleen maar je huidige versterker na zit te bootsen? Rivera ROCKS!!!
En even 'n kat: de nieuwere transistor Marshalls zijn ok, maar de gemiddelde transistor Marshall waar je in oefenruimte of klein podium op speelt... Ligt t nou aan mij of zijn die dingen zo dood als de paus?

Whiplash
11 juli 2005, 15:36
met mijn gitaar (Ibanez Gax 32 Bkn) ben ik zeer tevreden. als ik een betere versterker zou hebben dan zou het helemaal perfect zijn

Bigfoot414
11 juli 2005, 16:34
Ik ben nog lang niet tevreden...

Ik heb alvast wel een hele relaxte gitaar: Telecaster uit '83. Die ga ik voorlopig nog niet weg doen :D. (Alhoewel, een andere brug zou wel een keer handig zijn)
Versterker is ook wel ok maar moet nodig een servicebeurt krijgen. Hij ruist en bromt en de buizen zijn een beetje op.
Ik wil nog een keer losse FX ipv mijn ME50. Die heeft zoveel dingen die ik toch niet gebruik.
Mijn Epi krijgt nieuwe PU's en verder wil ik nog ooit een echte Gibson aan mijn collectie toevoegen.

Genoeg om voor te gaan sparen dus 8-)

Lock en Load
11 juli 2005, 19:09
Ik mag niet klagen over mijn spul. Goede cab, goede gitaar, de versterker wil ik eigenlijk vervangen of houden als oefenversterker. Maar dat komt later nog wel. Ik wil liever eerst nog een (of twee :P ) LTD MMV (RR model) en een LP model. Elementjes veranderen en dan is ut wel genoeg.

Satriani
11 juli 2005, 20:18
Ik walg van mijn gear :evil:
Kspeel al 6 jaar op dezelfde rok axe strat en amp, met een danelectro pedaaltje

Met het pedaaltje klinkt die amp niet slecht redelijk goede scheur voor het geld
Maar me clean oeiiii :roll:

Over mij fender dreadnought ben ik wel redelijk tevreden btw

Maar binnenkort de fender blues junior en een godin freeway classic :razz:

Vampire
11 juli 2005, 23:44
Mijn nieuwe amp komt er binnenkort aan, dan ben ik voorlopig wel weer even tevreden... Maar uiteindelijk zal ik toch pas ECHT tevreden zijn als ik een relaxte Gibson en een goede Marshall versterker heb om rock op te spelen en een Jackon Rhandy Rhoads met een goede top en kabinet om lekker mee te scheuren. Merk weet ik nog niet, daar ben ik voorlopig toch nog niet aan toe! :D

1959SLP
12 juli 2005, 07:07
Qua tone ben ik ook dik tevreden maar voor het gebruikersgemak zou ik m`n MGP9004 wel willen verruilen voor een JMP-1.

AART
13 juli 2005, 22:57
Ik ben tevreden over de basisset, waar nu een rg 2620(komt over paar weken) de reeds geloste rg 750 en rg 420 gaat vervangen.

Verder heb ik GAS voor:

emg 85
Mese/Boogie Studio Pre-amp
Marshall 1960A (G12T75's swappen voor the governors)

En misschien in de verre toekomst(2006/2007):

Mesa/Boogie Mark IV Medium of Rackmounted head.


GASGASGASGAS hier dus.

Damn :cry:

Jesse v.d
14 juli 2005, 03:02
Ik ben nog niet tevreden over mijn vingers :P

Zodra ik al het geluid kan halen uit een toekomstige set ga ik weleens verder kijken, nu moet ik gewoon iets vinden dat ik deze geleende gitaar terug kan brengen en uit me zelf spelen :p

Kim Wilson
14 juli 2005, 09:58
Ik heb momenteel een setup die er nét mee door kan, en dan heb ik het met name over de versterker.

Huidige setup:
Epiphone Les Paul Standard SD'59-Neck/SD Jeff Beck-Bridge => Boss TU2 - Boss BD2 Bluesdriver - ProCo RAT - Boss GE7 Eq => Fender Hotrod Deluxe

Mijn Epiphone Les Paul Standard heb ik meer dan 3 jaar, maar na de recente upgrade (ruw afgesteld, Seymour Duncans) ben ik helemaal gek op dat ding. Heb hem laatst mogen horen naast een echte Gibson Explorer, maar qua klank en sustain deed ie zeker niet onder voor de Gibson. Ik moet hem alleen nog een keer laten afstellen met een nieuwe kam en nieuwe brug erop, en dan hoef ik de eerste 20 jaar geen andere gitaar meer. Of ik moet geld te veel hebben, dan zou een echte Gibbie wel mooi zijn, maar met die Epi ben ik zeker tevreden, en daar gaat het hier om.
Het enige wat ik op dit moment wel graag zou willen is een Fender (o.i.d.) strat. Het zou me een beetje flexibeler maken in de bluesband. Dit mag wel een Mex of Squier of voor mijn part een Richwood zijn, als ie maar technisch goed is. Even in een paar goeie elementen investeren en je hebt weer een prachtgitaar. Maar dat is op dit moment nog niet echt heel nodig, zolang ik de Squier van me broer nog kan gebruiken...
Och, en als we toch bezig zijn, een Gibson of een Gretsch (Semi-)hollow... :roll: (*zucht*, I wish...)

Met mijn huidige effecten ben ik ook wel tevreden, al zou een Chorus en een Compressor nog wel eens lekker zijn. En als je geld zat hebt, ga je toch wel es wat nieuwe fx proberen. Zo zou ik dan nog wel willen kijken of er iets is wat mijn BD2 zou kunnen vervangen...

Tja, en dan de versterker...
Bij gebrek aan geld heb ik deze amp nieuw gekocht. Een echte Fender, én met buizen, voor slechts €700,-. En meer is ie IMO ook niet waard. Begrijp me goed, het is wel de echte Fender klank hoor, maar niet echt lekker gedefinieerd, een beetje te wollig en zo. Dus zou ik er graag een paar mods aan laten doen, die coupling caps (d8 ik) en de speaker vervangen en zo nog een handvol wijzigingen. En nog mooier is om er dan een top van te maken, met een 2x12" of 4x12" cab erbij.
En de ultieme natte droom is nog steeds een Bandmaster of Dual Showman Reverb als head met weer een 2x of 4x12" eronder. Of een top van een ander merk die wat nieuwer is, maar wel deze klank wel (ongeveer) kan produceren (suggesties anyone? Koch, Rivera, Vox? Of nog anders?). Dus wel een top, maar met de echte bluesklank, zegmaar...

Zo zie je, ik ben best tevreden met mijn setup, maar stiekem valt er altijd wat te wensen over. Als ik geld zat zou hebben (zie rip-dd :razz: ) zou ik blijven proberen of er niet nog iets is wat nóg mooier is, en anders koop ik er gewoon iets naast, om mijn gear veelzijdiger te maken. :wink: En ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft, stiekem...

BLOK182
14 juli 2005, 21:35
Ik ben tevreden, heb de laatste tijd helemaal nie zoiets van "ik moet dat en dat nog hebben".

Daniël_san
14 juli 2005, 21:43
Ik ben wel redlijk tevreden met mijn spullen. Maar het kan beter natuurlijk. Ik wil ook nog een aantal extra gitaren en versterkers. Eert een Vox AC30CC (evt head) en de rest in mijn sig.....

deedee
14 juli 2005, 21:55
hmm,
niet echt.

-De versterking is voor mij nu in orde (marshall dsl 401), mss alleen nog een klein dingetje voor erbij, maar ach, niet echt heel hard nodig ofzo.

-de effecten moeten nog komen. K heb nu alleen een een of ander kutding van korg (ax1g), maar daar moet dus nog effe aan gewerkt worden (woorden waarschijnlijk een paar losse pedalen (phaser, compressor, booster, chorus, octave, wah :oops: ))

-de gitaren zelf mogen ook wel wat beter. K heb nu een yamaha pacifica en een acoustisch dingetje (juan salvador modelo 2), moet effe een sg ofzo komen, en een tele vindt k ook nog wel leuk voor erbij (met iets van een hot-rails in de brug)

Vampire
16 juli 2005, 18:56
Die ax1g, die is mij een keer aanbevolen door iemand, maar ik wil geen multi-effectsapparaat denk ik. Maar dat ding ziet er zo el cheapo uit. Gaat ie nou ook snel kapot, aangezien hij van plastic is? (vooral dat expressiepedaal zie er nogal fragiel uit). (Ik wil er dus geen een, maar vraag het me gewoon even af)

up-guitarman
19 juli 2005, 19:53
Ik ben op dit moment weer even een klein beetje tevreden omdat ik een JCM600 combo heb gekocht !!! Het eerste dat nu moet veranderen is een gitaar, nog wat deftige FX en nieuwe pups op de gitaar die ik nu heb !!!

robert-gitarist
19 juli 2005, 22:30
Ik ben best tevreden met me spul..
Ben nu bezig met me pedalboards in te richten...
Wil nog paar pedalen en een Jackson en een LTD/ESP en dan ben ik helemaal tevreden...owja en een 2de marshall kast en een randall top...
Kortom komt nog wat spul bij maar duurd nog wel ff..ben nu al tevreden dus :)

EpiCenturiesAWAy
19 juli 2005, 23:07
Ik ben wel tevreden met mn jcm 800 stack en mn les paul maar ik wil later toch liever een nieuwe head want deze is te ONveelzijdig. Ik heb hem al eens bijna weggedaan maar vond toen een perfect geluid enja.
Toen kon ik 'm nie tmeer wegdoen :) En ik wil ook nog wel ééns een lichter gitaar .

Fumi SG
20 juli 2005, 00:34
nope... ik wil een nieuwe Randall, nieuwe gitaar, nieuwe alles eigenlijk! Alhoewel de gitaar nog wel ff mee kan, het is dan meer om een 2e gitaar en niet zozeer ter vervanging van degene die ik nu heb. Ook een paar vette od-pedaaltjes en een wah zou mooi zijn, maar daar wordt aan gewerkt! :)

bramgitaar
21 juli 2005, 15:06
ik ben ook zeer tevreden over mijn materiaal. Ik ben volledig wild van die prachtige sound van de paff elementen uit mijn '58 les paul, de SG als reserve en de telecaster voor wat rustigere nummertjes en die overweldigende clean daarbij is echt te zalig, er moet wel binnenkort nog een Line 6 variax bijkomen, want die klinken echt super, alle vintage stuuf bijeen voor eenbelachelijke prijs en op lange termijn zeker nog een goeie Mesa rectifier head. Dan is alles compleet...

Dude
24 juli 2005, 02:16
http://img.photobucket.com/albums/v654/Antal79/DudeSG2.jpg


ik ben best tevreden.... weinig klagen en 24/7 harde plasser :D

The Mule
24 juli 2005, 10:00
Tevreden zijn met je gear wil niet zeggen dat het zo af en toe niet gewoon lekker is om iets te veranderen. Als ik met mijn lijstje zou durven zeggen dat ik ontevreden was, zou je mij ter plekke mogen neerknallen vanwege onbeschaamde verwendheid. Maar toch denk ik er serieus over om mijn Orion nog eens te gaan inwisselen voor iets totaal anders, bijvoorbeeld een vintage Fender P of een Stingray...

Ash ketchum
24 juli 2005, 21:53
Nu eindelijk tevreden, ik heb al lange tijd een Fender Deluxe 85, 2 strats, een tele en een Gibson SG. Voor mezelf zijn het goede gitaren die ik heb verzameld. Voor grote gigs heb ik nog een Maquis buizentop met een 2x12 zelfbouw cabinet. Effecten heb ik voor mezelf wel compleet op een goeie wah na dan.

Orpheo
24 juli 2005, 23:16
qua gitaren ben ik eigenlijk zeer blij. voor hums heb ik de LP, voor singles mn strat, nu nog een goeie stack. kweet al welke. dus eigenlijk ben ik wel klaar.

maar ik wil liefst nog iets met een Floyd, en nog een ES335, en nog een custombuild LP. maar ja, waarom? niet nodig eigenlijk. tis alleen maar Gas.

net weer de LP opgepakt.....echt heeeeerlijk gitaartje. kzou er nie van kunnen scheiden denk ik.

Tupelo
25 juli 2005, 00:55
Nu eindelijk tevreden, ik heb al lange tijd een Fender Deluxe 85, 2 strats, een tele en een Gibson SG. Voor mezelf zijn het goede gitaren die ik heb verzameld. Voor grote gigs heb ik nog een Maquis buizentop met een 2x12 zelfbouw cabinet. Effecten heb ik voor mezelf wel compleet op een goeie wah na dan.

Fender Deluxe 85 zijn behoorlijk coole versterkers vind ik. Speel zelf een over een Fender the Twin ergens eind jaren 80 maar zo een Deluxe 85 zo ik er erg graag bij willen hebben voor thuis.

Of een Roland Jazz Chorus 50..... :)

SBloke
25 juli 2005, 11:51
Wat ik nu heb is heel basic.....

1!! enkele gitaar... een Ovation Celebrity. Over dit stukje hout ben ik zeer te preken en ik zou d'r nooit meer weg doen (temeer omdat ze van mijn schoonvader is geweest... )

Maar ik wil ook graag electrisch gaan spelen, en klassiek.... Wat ik er dus nog erg graag bij zou willen:

Koch twintone/multitone combo
Bo~El GG100 gitaar. (Of een Ibanez GR520 ghostrider)

..en iets met nylon snaartjes... hoeft niet duur te zijn, als het maar goed klinkt (Een Takemine ofzo :p )

...en ik hoop later de SG van m'n schoonvader te krijgen. ('67 SG...)

Jax
25 juli 2005, 12:34
...en ik hoop later de SG van m'n schoonvader te krijgen. ('67 SG...)

Kan ik me voorstellen! :)

Ritch
25 juli 2005, 17:50
Maar ik wil ook graag electrisch gaan spelen

Koch twintone/multitone combo



:-D

Neals
25 juli 2005, 21:30
Ik zit een beetje dubbel.

Ik ben nog steeds uiterst tevreden over mijn Ibanez SZ320, supergitaar. Maar ik wil nu eindelijk eens een ECHTE gibson hebben, heb nu een redelijke baan, woon voorlopig nog thuis (klote bouwvereniging) dus nu kan ik zulke grappen veroorloven.

SBloke
25 juli 2005, 22:35
...en ik hoop later de SG van m'n schoonvader te krijgen. ('67 SG...)

Kan ik me voorstellen! :)


ding is echt GAAR (lak vol krassen, zelfs kaal hier en daar...
MAAR goed ingespeeld....

grootste minpunt vind ik dat het originele staartstuk en de brug vervangen zijn voor een rolbrug en een bigsby (wel een echt)... maar dus NIET origineel...


but who cares, ding speelt als een tiet...

Jeroenvanhulsteijn
25 juli 2005, 22:52
ik wissel altijd om het jaar van gear :razz: Soms 1,5 jaar.

wytz
1 augustus 2005, 19:30
tevreden ben ik wel (koch twintone, marshall jcm en les paul....) maar wil wel altijd meer, helaas. Heb nu dus een prs besteld, hopelijk stilt dat mijn GAS een tijdje.... :-D

BassAgent
1 augustus 2005, 19:36
tevreden ben ik wel (koch twintone, marshall jcm en les paul....) maar wil wel altijd meer, helaas. Heb nu dus een prs besteld, hopelijk stilt dat mijn GAS een tijdje.... :-D
Hoer!

Ik wil nog steeds een Spector, en daarna een V/d End, maar ja, de financiën he, de financiën...

Raffel
30 augustus 2005, 11:13
@ topic:

NOOIT!

Neals
2 september 2005, 14:28
Ok, ben nu met allemaal nieuwe bands/projectjes bezig dus het gas is weer op komen laaien :S

Wat ik wil:

Ibanez SZ1220
Schecter C1/Tempest custom
Leuke akoestiek
Leuke bas
Oefenamp bas
Leuke top

Mister88
3 september 2005, 23:03
Ik speel nu 7 maanden (misschien te kort in jullie ogen om te kunnen oordelen wat goed is en wat niet) maar 1 ding is zeker de gear waar ik nu mee speel is echt crap (dat kan zelfs ik vertellen).

Ik heb nu een Tenson Strat en Tenson versterker ter waarde van 164 euro bij elkaar en je raadt het al het is gewoon niets (naar mijn mening). Ik heb dan nog wel geen echte gitaaroren (om het maar even zo te noemen) maar het ruist aan alle kanten, klinkt slecht als ik al een beetje distortion gebruik (misschien ook omdat ik natuurlijk geen humbucker heb). Hij begint ook al rond te zingen (ik weet niet hoe ik het anders moet verwoorden) door m'n hele slaapkamer als ik een meter van m'n versterker af ga zitten en het volume op een nog normaal niveau draai.

(ik denk overigens ook dat hier niet veel aan te doen valt maar ik heb in ieder geval veel spijt dat ik 7 maanden geleden voor een gitaar als deze heb gekozen op advies van de verkoper :o )

Het ligt natuurlijk ook een gedeelte aan m'n eigen gitaarkunsten als beginner maar zeker niet alleen daaraan. :)

Sliver
4 september 2005, 18:05
Ik ben bijna tevreden; Heb pas een nieuwe gitaar, Fender Jaguar met Dragster Humbuckers, scheurt lekker en kan tegelijk zo'n heldere tele/jaguar-soudn eruit krijgen, maar dit komt er dus niet optimaal uit omdat ik nog steeds die kleine kutversterker van Marshall (kleinste uit MG-serie) heb. Geld voor een betere versterker heb ik momenteel nog even niet dus dat wordt wachten tot mijn verjaardag...ach een luxeprobleem eigenlijk, een vette gitaar heb ik nu immers al 8-)

screamindemon
7 september 2005, 15:09
Absoluut! Mn Fender met birdseye maple hals is echt perfect voor de muziek die ik speel. En voor 300 euro vond ik 't een hele goeie deal. Ook de veelzijdigheid van de flextone III is voor mij geweldig het verbaasd me elke dag weer hoe goed de sounds zijn geen enkele andere versterker had voor hetzelfde geld het beter kunnen doen voor mij..

Wellicht binnenkort nog eens een PRS veel over gehoord nog nooit vastgehad.

Richwoodje
7 september 2005, 15:57
...en ik hoop later de SG van m'n schoonvader te krijgen. ('67 SG...)

Kan ik me voorstellen! :)


ding is echt GAAR (lak vol krassen, zelfs kaal hier en daar...
MAAR goed ingespeeld....

grootste minpunt vind ik dat het originele staartstuk en de brug vervangen zijn voor een rolbrug en een bigsby (wel een echt)... maar dus NIET origineel...


but who cares, ding speelt als een tiet...

dat gare gedeelte zou ik niet als minpunt zien 8-)

Hell's Engl
26 juni 2006, 21:58
Ben sinds 2 jaar weer super tevreden met m'n sound en dus m'n huidige gear.
Heb 'n Peavey Wolfgang Special en 'n Washburn N2 welke via 'n Bad Horsie en 'n Line6 MM in 'n 5150 prikte. Welke weer over 'n ouwe pre-Recto verticale 2x12 Mesa cab blaast.
Altijd super tevreden geweest totdat de 5150 werd gejat...
Toen 'n Powerbal gehad. Vette amp, maar niet mijn ding. 1,5 jaar gehad en toen 'n Hughes & Kettner Triamp MKI op de kop kunnen tikken en 'n Haar strat in Daphne Blue besteld... (en nog 'n Line6 DL)

Afgelopen weken opgetreden en wat studiowerk gedaan... MAN!! Wat 'n lekkere sound heb ik toch!!!!

Ben errug tevreden!!!! Maar ben natuurlijk altijd opzoek....
Vandaar dat de Bad Horsie plaats gaat maken voor, waarschijnlijk 'n Fulltone Clyde Deluxe.
De Line6 MM gaat misschien ook de deur uit omdat ik 'm weinig tot niet gebruik...
Ook de Wolfgang moet misschien 't veld ruimen voor 'n Bo~el GG TOL, maar daar ben ik nog over aan 't brainstormen....
En tot slot wil ik nog 'n horizontale 2x12 omdat de verticale 2x12 bijna net zo groot is als 'n 4x12..... en dat vaak wat gestuntel opleverd als ik alles van zolder moet halen....

Wilde eigenlijk de Triamp weg doen voor iets lichters, omdat de Triamp zo loei en loei zwaar is.... Dacht zelf aan 'n Bogner Shiva.
Maar elke keer als ik m'n Haar Strat in de Triamp prik sta ik weer verbaasd van m'n eigen sound....
Afgelopen weekend opgetreden. De gitarist in de band na ons speelde over 'n Shiva en 'n hele ouwe strat. Hij zei na ons optreden dat ik geen Bogner nodig heb........ Je hebt al zo'n lekkere sound!
Dat streelt je ego toch wel.....

nielsduursma
27 juni 2006, 09:17
ik wil alleen nog maar een goede en mooie flanger, en als het kan nog een stratje erbij.

goeroezeboe
27 juni 2006, 10:26
tuurlijk heb ik dit zelfde gevoel. Ik heb gewoon niet het geld om te kopen wat ik écht zou willen en dus is het behelpen. Maar al bij al ben ik toch zeer tevreden en heb ik er veel plezier van dus niet getreurd, want dat is toch uiteindelijk het belangrijkste

Bijl
3 juli 2006, 10:58
Ik heb een hoop zooi uitgeprobeerd, maar mijn ibanez universe heb ik al 13 jaar en die zal ik wel een tijdje houden. Verder ben ik echt helemaal uitgekeken op multi-effecten en midi-zooi, gewone pedaaltjes werken voor mij het lekkerst.

arjanb01
3 juli 2006, 10:59
Ik heb een hoop zooi uitgeprobeerd, maar mijn ibanez universe heb ik al 13 jaar en die zal ik wel een tijdje houden. Verder ben ik echt helemaal uitgekeken op multi-effecten en midi-zooi, gewone pedaaltjes werken voor mij het lekkerst.

Ik ben helemaal tevreden met mn gear. Speel een MM luke 2 en een GIbson LP Standard, i.c.m. mn koch studiotone en een wah pedaaltje (de JH-1) en de klank is helemaal af.
Vroeger gebruikte ik veel pedalen/multi effecten, maar ben dr op uitgekeken

GuitarGuy
5 juli 2006, 23:10
voor de moment kan ik vanalles aan...voor de extremen (zware distortion tot schel getokkel) heb ik mijn aria....en daarnaast mijn ibanez artcore...met eventueel mijn boss pedaal eraan gekoppeld ... en als het stiller moet m'n almansa ;-)

maar natuurlijk mis ik wel nog de klank van een resonator...of de uitstraling van een strat...of SG... of Gibson Les Pauls...maar mis ook het geld ;-)

Orpheo
8 juli 2006, 17:43
ik ben totaal niet ontevreden over mn gear. het enige is dat mn amp niet helemaal meer 100% is, maar voor de rest, qua gitaren, zit ik gebakken vind ik :D maar allicht mogen er meer bij ;)

hendrix2
9 juli 2006, 00:23
ik ben tevreden met mijn gear. Ik heb redelijk wat gear, afzonderlijk allemaal niet zo superduur, maar gezamelijk toch een smak geld waard. Ik ben nu op een punt gekomen waar ik voor mezelf heb besloten om de komende jaartjes mijn geld wat te sparen. Je kan niet blijven kopen vind ik (ik heb wel respect voor mensen die wel blijven kopen, da's eigen mening)

the feable
9 juli 2006, 12:02
Ik moet nog een goede vintage versterker oude marshall, of vox ( hiwatt mag ook ;))
Gitaren zoals LP's en Fenders zijn ook nog welkom! Maar ben ook wel tevreden hoor!

ssj3goku
9 juli 2006, 16:12
Ik ben alleen tevreden over mijn Boel MC7, de rest van mijn spullen zijn wel utter crap, maar ach ik klaag niet.

nielsnielsniels
9 juli 2006, 17:07
Ja ik heb nu een startergitaar, een *kuch uhum ughh * Stagg , en mijn schatje :
Fender Stratocaster Mexico speelt erg lekker en klinkt hemels.!

-Behringer ultra distortion pedaaltje , die dingen zijn echt GOED , voor 20 euro, ik haal er mooie fuzz uit, maar ook high-gain klinkt gewoon erg goed voor mij!!

Nu nog een goedkoop mega versterkertje , wat soms best moeie cleans haalt, maar distortion is alleen lekker met een pedaaltje.

-Maar binnenkort dus een Laney VC30 2x10'' (210) !!!, maar ik twijfel nog of ik daar een Roger Mayer Axis Fuzz pedaaltje voor koop of een bijbehorende footswitch, weet iemand dit ? ( Want dan hoef ik er geen heel topic over te openen :cheerup: )

Axelll
9 juli 2006, 17:11
Nee ik ben niet tevreden met me gear.

Mijn ideale setup zou zijn Marshall JCM 800/200 (DSL) Fender Tele-Les Paul-ES 335 met een mooie cleane amp derbij (een twin ofzo/ac30).

Op zich is de gear die ik nu heb best wel crap, dus ik ben niet tevreden.

petpas
12 juli 2006, 15:25
Ik ben redelijk tevreden met mijn gear. Ik zou nog wel een marshall versterker erbij willen hebben voor het scheurwerk.

MarkS
12 juli 2006, 18:08
Ik heb een Ibanez RG320DX, een Marshall VS230 en een Korg AX1500G.
Maar met een (kopie) LP/Tele, een TS9 en een heel licht buizenbakkie zou ik ook heel erg blij zijn. Ik zit er i.i.g sterk over te denken om die switch te maken.

Wormaap
12 juli 2006, 18:59
Momenteel heb ik:
Epiphone LP Goth met Gibson 498T/490R elementen.
Charvel Model 6 met een Kahler 2710 en'n DiMarzio Megadrive.
Dean USA Professional Hardtail.
Charvel Model 6 met Haeussel pickups.
En'n Ibanez RG7620 is onderweg.
Amps zijn'n ENGL Fireball met Behringer 4x12 en'n Peavey 5150 met de bijbehorende cab.

Tevreden? Nooit :P

Randolph
12 juli 2006, 19:22
gitaren:
-yamaha rgz312 flink gecustomized over de jaren (d-sonic in de brug)
-fender highway1 tele

amps:
-peavey triple xxx door een
-marshall 1960AV

backup spul / thuis gebruik:

-Samick rg-achtig model 7snaar. uitstekend ding voor 't geld. zeer fijn voor jazz.
-line6 pod pro (fijn voor opnames)
-marshall vs 8008 eindtrap (+pod pro = backup versterker)

ik ben nog niet helemaal tevreden...
dat heeft vooral te maken met de sound van de triple xxx.
ik wil me live rig 'n beetje aanpassen:
weg met de triple xxx >>
5150 of 6505 voor de scheur + fender twin voor de clean.

kwa gitaren weet ik nog niet wat ik wil.
wat droom gitaren betreft wordt het ooit een mooie prs singlecut of een goeie gibson les paul standard of custom. geweldige plankjes maarja die kosten ook.
en wat ik ook nog niet zeker weet is of ik live met emg81's ga spelen.
het lijkt me vooral een goeie oplossing voor in een gitaar die speciaal voor opnames thuis blijft ?

lespaul57
9 oktober 2006, 12:04
Ik ben ook erg tevreden met mijn gear. Ik heb niet de allerbeste of duurste spullen maar voor mij doen ze het erg goed en zeker voor wat ik ermee doe. Ik heb een rack system van 6HE en daar heb ik alles in zitten.

furman PL-8
Marshall JMP-1
TC G-Force
VHT 2502

en pedalen is een RMC wah, whammy4, TU2 en een axess MFC5.

Dit gaat naar 1 marshall 4x12

Ik heb 2 gibson les paul standards en eentje gebruik ik als main gitaar en de andere als backup.

Pais
9 oktober 2006, 13:09
Ik ben echt tevreden met mn spaansje, al loop ik na een financieel voordeeltje nu wel te loeren naar een paar klasses hoger. Toch weet ik zeker dat ik nog op beide zal blijven spelen. Op 1 of andere manier ben ik ervan manier raak ik gesteld op die dingen... (iedere keer als ik iets soortgelijks zie/hoor, denk ik: die van mij is leuker!)

GunMetalBlue
11 oktober 2006, 12:26
Ik speel op een mex, dus een net-niet usa

en ik speel met een line6 spider, dus net zo hard een net-nietter.


Maar goed ik kan alles wat ik moet en wil én het is kwaliteit.



Maar ooit nog een les paultje en een lekker marshall, jaja, BLIJVEN dromen! :p

Kim Wilson
11 oktober 2006, 12:32
Ik ben nog lang niet tevreden met mijn gear. Maar voorlopig voldoet het wel even. Ik ga binnenkort wel even shoppen voor een Epi Valve Jr. Head.

Ik wil nog graag een echt goeie strat, een USA met rosewood hals. De strat die ik nu heb, kocht ik vooral om de looks, en hij was niet duur. Niet dat hij slecht is of klinkt, helemaal niet. Maar het kan denk ik wel beter, dikker, voller. Ik heb nu een MIJ strat, met basswood body en maple hals. Ik denk dat een alder body met rosewood hals wat meer uitgebalanceerd klinkt.

Ooit wil ik ook nog eens een echt goeie amp. Eentje die ik met mijn oren kan kiezen i.p.v. mijn portemonnee...

Helter Skelter
12 oktober 2006, 01:58
ik ben tevreden met m'n gear, niet zo verwonderlijk als je heel veel zooi hebt dan zit er altijd wel wat goeds tussen :D

Over m'n amps ben ik sowieso altijd wel te spreken, ik heb in de loop der jaren over bijna elk bekend merk gespeeld (behalve de hele dure en hele goedkope) en ik heb bij geen enkele amp echt het idee gehad: wat een kutamp! Uiteraard hadden alle amps hun eigen karakter en 'sausje' maar dat stoorde mij nooit, wel heb ik een lichte voorkeur voor het 'Britse' geluid (Marshall, Vox, Orange e.d.)

Ik zou alleen nog een gitaar met een goede Piëzo willen hebben en dan het liefst een EB-MusicMan Axis

vox
12 oktober 2006, 02:50
ben op dit moment tevreden:

een les paul ultra en een vage telecaster
en een ad50vt

inpluggen en knallen, maar wat zal de toekomst brengen? een droom van mij is om een originele marshall jcm800 te hebben of de slash signature head..

speel op dit moment ook (in oefenruimte) door een marshall jcm200 60w en een randall 100watt, ga dan toch voor de marshall..

EDIT: vage telecaster dus weg en nu een richwood teaser.. voor het geld is het een perfect ding