PDA

View Full Version : nieuw of niet?



duckman
25 februari 2005, 14:03
hi,

ik ben benieuwd naar jullie mening(en).

Stel, je koopt voor 200 euro een nieuw fx pedaal in een winkel en je komt thuis, zit er een bonnetje in van de "vorige" eigenaar.
Op dit bonnetje staan zijn persoonlijke gegevens plus wat hij had ingeruild en gekocht (incl. dit pedaal..).

Moet je hierwat van zeggen?
Is dit pedaal nog "nieuw"of meer "demo"?

mazzel,
Arjan

AART
25 februari 2005, 14:09
dit is 2ehands....

oftewel je geld terug...

guvnor
25 februari 2005, 14:17
je weet ook niet waarom ie is teruggebracht...

ik zou een nieuwe eisen..!! daar heb je tenslotte ook voor betaald.

LordRiffenstein
25 februari 2005, 14:23
Nou dat is leuk, is misschien gedaan met de bedoeling om de winkel voor aap te zetten!

BartL
25 februari 2005, 14:36
Hoe dan ook; teruggaan en vragen hoe het zit.

Welke winkel was het trouwens?

X-Pensive Wino
25 februari 2005, 15:01
terug gaan ,ding op de toonbank smijten ,geld terug eisen,en nooit meer daar naar binnen stappen

sugarfish
25 februari 2005, 16:21
Is deze vraag echt hypothetisch of is het echt? Zoiets verzin je niet denk ik zo!

Gewoon teruggaan en met staalhard gezicht roepen dat je je belazerd voelt. Of ze nemen dat ding terug of ze moeten met iets tegemoet komen...

Verkopers zijn altijd ratten :-?

duckman
25 februari 2005, 21:20
Hoe dan ook; teruggaan en vragen hoe het zit.

Welke winkel was het trouwens?

nah, vind ik niet belangrijk.Overigens mijn ervaring met de meeste muziekwinkels is dat muzikante niet de beste verkopers zijn :wink:

Er zijn genoeg "horror" verhalen van niet gedane bestellingen, of een jaar later ( zelf ook wel meegemaakt), verkeerde producten enz.

mazzel,
Arjan

duckman
25 februari 2005, 21:24
Is deze vraag echt hypothetisch of is het echt? Zoiets verzin je niet denk ik zo!

Gewoon teruggaan en met staalhard gezicht roepen dat je je belazerd voelt. Of ze nemen dat ding terug of ze moeten met iets tegemoet komen...

Verkopers zijn altijd ratten :-?

Nope, jammer genoeg niet.

Ik zal het pedaal eens goed testen, er zitten geen krassen op enzo, dus dat is wel ok.Wel even Carl Martin gemaild ( het is een plexitone) wat er in de doos zit, zij hebben meteen teruggemaild en buiten een flyer mis ik niks ( er zit geen manual bij..)

In iedergeval bedankt voor alle reakties, laat wel weten wat er uit komt. :cool:

mazzel,
Arjan

Diedo
25 februari 2005, 21:59
het gaat er niet om of het pedaal het wel of niet doet, maar dat die winkel nu veel meer winst maakt op een pedaal... dat is gewoon een rattenstreek.
ze laten je gewoon de nieuwprijs betalen voor iets wat helemaal niet nieuw is maar gewoon tweedehands en in nieuwstaat; dat is heel wat anders. ik zou op zn minst al mn geld terugeisen want dit is gewoon een vorm van oplichting

Bluesbreaker
25 februari 2005, 22:02
Als je voor een nieuwe betaald moet je een nieuwe krijgen, volgens mij is 200 euro ook de normale nieuwprijs van die dingen. Ik zou dus gewoon terug gaan en geld terug eisen, heb je alle recht op.

Antal
25 februari 2005, 22:28
Als je voor een nieuwe betaald moet je een nieuwe krijgen, volgens mij is 200 euro ook de normale nieuwprijs van die dingen. Ik zou dus gewoon terug gaan en geld terug eisen, heb je alle recht op.

Waarom? Hij heeft toch een prima pedaal. Als ze bijvoorbeeld een leuke korting aanbieden ter compensatie is er verders niets aan de hand lijkt me.

Diedo
25 februari 2005, 22:33
dan moet het wel een hele leuke korting zijn... het is en blijft een rattenstreek. gewoon een principe dingetje.

Antal
25 februari 2005, 22:38
dan moet het wel een hele leuke korting zijn... het is en blijft een rattenstreek. gewoon een principe dingetje.

Werk jij in die winkel dan? Weet jij hoe het gegaan is dan? Als dit bewust was gedaan dan hadden ze waarschijnlijk het apparaat wel beter gecheckt.

Bluesbreaker
25 februari 2005, 22:39
dan moet het wel een hele leuke korting zijn... het is en blijft een rattenstreek. gewoon een principe dingetje.

Inderdaad, het zou bovendien dan niet eens een leuke korting zijn, hij zou gewoon het geld terug krijgen dat hij in eerste instantie te veel had betaald.

Diedo
25 februari 2005, 22:43
dan moet het wel een hele leuke korting zijn... het is en blijft een rattenstreek. gewoon een principe dingetje.

Werk jij in die winkel dan? Weet jij hoe het gegaan is dan? Als dit bewust was gedaan dan hadden ze waarschijnlijk het apparaat wel beter gecheckt.

en omdat het per ongeluk ging moet hij maar de volle pond betalen...

als jij erachter komt dat je "nieuwe" gitaar eigenlijk een tweedehandse is met een prijskaartje van de nieuwe erop, vind je dan nogsteeds dat je niet genaaid bent? vind ik gewoon een punt van nalatigheid van de winkel.

Antal
26 februari 2005, 19:37
Inderdaad, het zou bovendien dan niet eens een leuke korting zijn, hij zou gewoon het geld terug krijgen dat hij in eerste instantie te veel had betaald.

Aldus de man die "nieuwe buizen (ong 3 maanden oud)" in z'n sig heeft staan :razz:

Antal
26 februari 2005, 19:57
en omdat het per ongeluk ging moet hij maar de volle pond betalen...

Dat zei ik niet. Ik had het over een korting. Ik weet niet waar je dat hebt gelezen.


vind ik gewoon een punt van nalatigheid van de winkel.

Zeker waar. Ontken ik ook niet. Ik zeg alleen dat het niet persé bewust gedaan hoeft te zijn. Iedereen denkt hier gelijk het ergste en gaat er van uit dat hier iemand bewust 'genaaid' is. Maar dat vind ik nergens op gebaseerd.

Nogmaals, nalatig is het zeker!

Bluesbreaker
26 februari 2005, 21:03
Inderdaad, het zou bovendien dan niet eens een leuke korting zijn, hij zou gewoon het geld terug krijgen dat hij in eerste instantie te veel had betaald.

Aldus de man die "nieuwe buizen (ong 3 maanden oud)" in z'n sig heeft staan :razz:

Tja, ik vermeld het tenminste, maar voor de duidelijkheid nog even:

Die versterker heeft ome Marshall in 1998 in elkaar geschroefd, is in december 2002 geheel gereviseerd en heeft 3 maanden geleden nieuwe buizen gekregen. De buizen zijn dus nieuwer dan de rest van de versterker.....

Maarja, dat is zo lang in mijn sig :)