PDA

View Full Version : schoonmaken (???)



*bosbes*
7 juli 2002, 12:48
M'n gitaartje begint toch wat stoffig te worden, maar hoe maak ik hem nou precies schoon zonder iets te beschadigen. Daar zie ik mezelf namelijk erg voor aan =)
ohw, en om de hoeveel tijd verwisselen jullie je snaren?

pimmetje
7 juli 2002, 13:30
Als je met schoonmaken de buitenkant van de gitaar (fretbord, body) bedoelt, dan kan je met de zoekfunctie heel wat vinden op dit forum. Hetzelfde geld voor het verwisselen van de snaren.

ekkerman
7 juli 2002, 18:55
de body zou je op de moeilijk bij te komen plaatsen kunnen schoonmaken zonder snaren te verwijderen met een kwastje of met de borstel op de stofzuiger mondstuk !

Eko
7 juli 2002, 21:28
He Bosbes,
Wel eens aan gedacht om zoiets gewoon te vragen aan degene die hem verkocht heeft?
Is trouwens een onderwerp dat de meest uiteenlopende oplossingen kan geven. Van huismiddelen tot dure smeersels van fabrikanten. Hoe lang speel je trouwens al zonder schoon te maken? Ik reinig ze allemaal na het spelen.

savecracker85
7 juli 2002, 22:00
ik speel al 2 jaar zonder echt n grondige schoonmaakbeurt :smile:

*bosbes*
8 juli 2002, 17:53
ik heb mijn gitaar nou ongeveer een half jaar en alhoewel ik er vaak op speel, gint 'ie toch een aardige laag stof te verzamelen.
maarjah bedankt voor jullie reacties. Ik heb ook met de zoekoptie gezocht, dus excuses voor het lastigvallen :smile: