PDA

View Full Version : I present to you: a blatant RIP OFF! (HWA Myclone Amp)



Speeddemon
25 februari 2005, 12:44
8-)

Speeddemon
25 februari 2005, 12:44
http://img.photobucket.com/albums/v700/hotwireaudio/mycloneamp5a.jpg

Speeddemon
25 februari 2005, 12:48
Er is maar op 3 punten afgeweken van het origineel;
-de diode is een 1N4001, origineel had een 1N270 (germanium)
-er zit ergens een 47pF cap. Origineel had een 50pF, maar deze waarde is nergens verkrijgbaar.
-de 9V aansluiting; type en plaatsing.

Ik heb dus WEL de originele TL061 IC erin gezet EN een 15uF elco weten te vinden! (die ook zeldzaam zijn ondertussen), oh en ik krijg binnenkort 2 1N270's, ik maak er dan nog 1, waarbij ik 2 sockets wegzet om de diode te kunnen swappen.

Hij klinkt waanzinnig en is te koop. 59 euro and this baby's yours.
(True Bypass uiteraard)

jaywalker
25 februari 2005, 13:19
ja de plaatsing van de 9v was erg verkeerd gekozen door mxr, aan de bovenkant is veel practischer. Dat is echt het enige min puntje van die micro amp die ik heb

Dirk_Hendrik
25 februari 2005, 13:33
Mooi Speedy.

Ik heb trouwens nog 10 van die witte ringen liggen. Hebben? :-D
Als jij het verschil hoort wat die 3 pF aan capaciteit extra heeft vind ik jou heel knap. Maakt dus geen bibs uit.

Speeddemon
25 februari 2005, 13:48
Mooi Speedy.

Ik heb trouwens nog 10 van die witte ringen liggen. Hebben? :-D
Als jij het verschil hoort wat die 3 pF aan capaciteit extra heeft vind ik jou heel knap. Maakt dus geen bibs uit.
ik heb ook niet gezegd dat ik het verschil hoor. Alleen dat het niet de originele waarde is.

In hoeverre is zo'n Myclone amp trouwens strafbaar?
(heb geen zin in een MXR lawsuit)

Speeddemon
25 februari 2005, 13:50
Mooi Speedy.

Ik heb trouwens nog 10 van die witte ringen liggen. Hebben? :-D

kijk trouwens nog eens goed naar die foto.

:cool:

mayniac
25 februari 2005, 13:59
oh en ik krijg binnenkort 2 1N270's, ik maak er dan nog 1, waarbij ik 2 sockets wegzet om de diode te kunnen swappen.

Die diode dient puur en alleen voor 'reverse polarity protection' en het heeft dus totaal geen nut om daar een 'dure' germanium diode voor in de plaats te zetten. :-?

Speeddemon
25 februari 2005, 14:03
oh en ik krijg binnenkort 2 1N270's, ik maak er dan nog 1, waarbij ik 2 sockets wegzet om de diode te kunnen swappen.

Die diode dient puur en alleen voor 'reverse polarity protection' en het heeft dus totaal geen nut om daar een 'dure' germanium diode voor in de plaats te zetten. :-?
good point. Het scheelt namelijk wel of je een 1N4001 van 1,5 cent hebt of een 1N270 van 70 cent.

Verder, in hoeverre is de TL061 'low noise'? Of merk je een verbetering als je er een TL071 in zet?

mayniac
25 februari 2005, 14:13
Verder, in hoeverre is de TL061 'low noise'? Of merk je een verbetering als je er een TL071 in zet?

Als je een socket hebt gebruikt kun je dat in 1 minuut uittesten.

Maar ff zonder gekheid, als ik het goed heb kun je in het algemeen zeggen dat :
TL08x -> general purpose
TL07x -> low noise
TL06x -> low power

Dus in theorie zou een TL071 minder noise moeten hebben...

LordRiffenstein
25 februari 2005, 14:22
Educate the noob!

Dit is een pure boost, ken de Micro Amp wel maar nooit gehoord, gewoon volume boost of wat doet hij verder nog?

Nou wil ik een Migboost en DIT ding grrrrrrrrrrrrrrrrrr :-D

Speeddemon
25 februari 2005, 14:30
Het is een volume boost, maar wel eentje met ietsje sparkle.
Met de volume knop op 0 is ie lineair. Je kan er dus niet mee verzwakken. Boost maximaal is VEEEEEEEL boost! Maar de boost begint pas te werken vanaf 6 ofzo. Uiteindelijk gaat ie lichtjes vervormen, maar niet noemenswaardig om er een overdrive sound uit te halen.

jaywalker
25 februari 2005, 14:39
ik gebruik hem vaak voor de vox, zet ik dat ding volluit en de vox zacht, en dan begint ie al snel te vervormen die vox

Mitch
25 februari 2005, 14:49
Ripoff is een groot woord. Het doet me wel vaag ergens aan denken :D

LordRiffenstein
25 februari 2005, 14:54
Het is een volume boost, maar wel eentje met ietsje sparkle.
Met de volume knop op 0 is ie lineair. Je kan er dus niet mee verzwakken. Boost maximaal is VEEEEEEEL boost! Maar de boost begint pas te werken vanaf 6 ofzo. Uiteindelijk gaat ie lichtjes vervormen, maar niet noemenswaardig om er een overdrive sound uit te halen.

SOLD

:cool:

Speeddemon
25 februari 2005, 15:07
Ripoff is een groot woord. Het doet me wel vaag ergens aan denken :D
't is meer een ODE aan MXR. :cool:

Dirk_Hendrik
25 februari 2005, 15:25
Wat is MXR? :???: :D

btw speedy, Ik heb goed gekeken en het lijkt er op dat je ringen op zijn!
:cool:

Speeddemon
25 februari 2005, 16:47
Wat is MXR? :???: :D

btw speedy, Ik heb goed gekeken en het lijkt er op dat je ringen op zijn!
:cool:
nee hoor, ik heb er een stuk of 10 reserve.

strattie
25 februari 2005, 18:28
mooi werk speedy!
en wat is nou het voordeel, of nadeel, tov de mig boost?

Speeddemon
25 februari 2005, 19:18
MiG*Boost kan ook als distortion/overdrive gebruikt worden en heeft nog 2 verschillende clipping circuits. En met de MiG*Boost kan je het volume WEL reduceren.

Diedo
25 februari 2005, 22:03
ik blijf het vreemd vinden dat dit soort "reclame" dan wel getolereerd wordt terwijl anderen tot op het bot worden afgebrand... :-?
ik vind het echt wel best dat je laat zien wat voor dingetje je nu weer hebt gemaakt, maar laat dan gewoon even die prijs weg... kleine moeite toch?

Speeddemon
25 februari 2005, 23:21
ik blijf het vreemd vinden dat dit soort "reclame" dan wel getolereerd wordt terwijl anderen tot op het bot worden afgebrand... :-?
ik vind het echt wel best dat je laat zien wat voor dingetje je nu weer hebt gemaakt, maar laat dan gewoon even die prijs weg... kleine moeite toch?
misschien omdat sommige anderen minder 'valued contributors' zijn.

Shakeel bijvoorbeeld kan leuke riffs en sounds posten, maar hij begaait het compleet in Off Topic.

En in die kut-sigs passen te weinig tekens, anders had ik m daar wel in gezet.

jaywalker
25 februari 2005, 23:45
ik vind die prijs geen probleem, advertentie van speeddemon ook niet. Maar als hij mag vind ik dat andere lui het ook mogen.

strattie
26 februari 2005, 10:59
ik vind dit toch een ander soort spam dan bijv. de spam van: hee ik heb een mooie valvestate te koop. In de dingen die speedy aanbiedt heeft hij tijd gestoken, pedalen verder ontwikkelt enz. Ook vind ik dit anders dan andere spam omdat het iets 'nieuws' is.

kortom:
ik heb er totaal geen problemen mee, integendeel...

Diedo
26 februari 2005, 11:48
ik blijf het vreemd vinden dat dit soort "reclame" dan wel getolereerd wordt terwijl anderen tot op het bot worden afgebrand... :-?
ik vind het echt wel best dat je laat zien wat voor dingetje je nu weer hebt gemaakt, maar laat dan gewoon even die prijs weg... kleine moeite toch?
misschien omdat sommige anderen minder 'valued contributors' zijn.

Shakeel bijvoorbeeld kan leuke riffs en sounds posten, maar hij begaait het compleet in Off Topic.

En in die kut-sigs passen te weinig tekens, anders had ik m daar wel in gezet.

als je met 2 maten wilt meten dan gaat het bovenstaande wel op, maar ik vind dat er gewoon een lijn getrokken moet worden getrokken die voor iedereen geldt, valued contributor of niet.
kun je niet een leuke website bouwen en daar lekker heen linken? dan zal ik wel een oogje toeknijpen :wink:

Mitch
26 februari 2005, 13:19
Diedo for mod ? :-?

Strict genomen heb je wel een punt, ik zou de regels van Gitaarnet er eens op na moeten lezen. Hoe dan ook: SPAM is het naar mijn idee als je een topic opent om iets te verkopen. Irritante spam is het als je voor de rest nog nooit ene ruk gepost hebt en alleen maar komt adviseren.
Trouwens, voor die prijs is het meer het adverteren van een dienst dan het adverteren voor een commercieel product :)

Maar goed, hier mag best eens over gediscussieerd worden. Open een topic bij Algemeen.

Speeddemon
26 februari 2005, 17:36
Ja, het was idd meer gepost met de bedoeling om
a) gewoon te laten zien
b) te vragen of het juridisch wel 'goed zit'?

en heb de prijs er alleen bij vermeld voor de geinteresseerden.

Als Birt een foto/topic post van een zelfgebouwde fuzz, en hij eindigt met (als je 'm wil kopen kost ie xxx) heb ik daar ook geen bezwaar tegen.

Maar apart een topic openen met "Boss DS-2 Tekoop" ja, dat vind ik andere spam. (zuurder ofzo. :wink: )

Mitch
26 februari 2005, 18:40
Heb 't eens nagekeken:


Commerciele doeleinden / verkoop / promotie
Particuliere verkoop hoort niet op het forum, daarvoor hebben we een aparte site: www.gitaarmarkt.nl. Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen. Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht. Het gebruik van het forum voor commerciele doeleinden is niet toegestaan; in de volgende gevallen kan een moderator besluiten op te treden:

-Het aanprijzen van eigen produkten en/of diensten.
-Het forum gebruiken om klanten te werven.
-Het voeren en herhaaldelijk noemen van de naam van een bedrijf en het verwijzen hiernaar.
-De discussie op een manier voeren waarbij naar eigen produkten of diensten wordt gerefereerd.

Dus ja, eigenlijk is dit topic voer voor de mods. Ik zou er echter absoluut niet voor willen pleiten om hier een zero-tolerance forum van te maken. Zelfde als het gezeur of je ook een keer, als buitenlander zijnde, in het Engels mag posten en in het Engels mag terugposten.
Hollandse truttigheidsterreur waar ze Bush eens op af moeten sturen :wink:

http://www.bushpresident2004.com/images/bush-flightsuit-ap.jpg

Lucky
26 februari 2005, 19:04
Mee eens.

Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee.
Op het moment dat iemand een adres vind waar je bv voor een scherpe prijs een bepaald product kan vinden en dat deelt, dan is er niets aand de hand en is iedereen blij.
Als toevallig een forumite een product heeft gemaakt waar iedereen blij van kan worden...waarom zou het niet geadverteerd mogen worden?
Ik begrijp wel dat het niet de bedoelibg is om het forum te overladen met reclame, maar zet het dan in een sticky bovenaan.
heb je iets nieuws dat je wilt verkopen en je denkt dat Gitaarmarkt niet genoeg is....hup...in de sticky sale\reclame post


?????

Dirk_Hendrik
26 februari 2005, 19:09
Heb 't eens nagekeken:


Commerciele doeleinden / verkoop / promotie
Particuliere verkoop hoort niet op het forum, daarvoor hebben we een aparte site: www.gitaarmarkt.nl. Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen. Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht. Het gebruik van het forum voor commerciele doeleinden is niet toegestaan; in de volgende gevallen kan een moderator besluiten op te treden:

-Het aanprijzen van eigen produkten en/of diensten.
-Het forum gebruiken om klanten te werven.
-Het voeren en herhaaldelijk noemen van de naam van een bedrijf en het verwijzen hiernaar.
-De discussie op een manier voeren waarbij naar eigen produkten of diensten wordt gerefereerd.

Dus ja, eigenlijk is dit topic voer voor de mods. Ik zou er echter absoluut niet voor willen pleiten om hier een zero-tolerance forum van te maken. Zelfde als het gezeur of je ook een keer, als buitenlander zijnde, in het Engels mag posten en in het Engels mag terugposten.
Hollandse truttigheidsterreur waar ze Bush eens op af moeten sturen :wink:

http://www.real-life.nl/rubrieken/evolutie/beelden/aap-intro.jpg

Ik lees mee en volg. Het bovenstaande lezende ben ik geneigd te zeggen dat Diedo een punt heeft.
Er zijn een aantal punten waardoor ik vooralsnog tolerant blijf:
- Speedy runt geen bedrijf wat tot doel heeft z'n spullen te verkopen. Tot nog toe zitten z'n activiteiten in de categorie bijbeunen.
- Speedy heeft hier niet tot hoofddoel om z'n spullen aan te prijzen maar levert een volwaardig aandeel aan dit forum op het gebied van kennis en expertise, los van z'n elektronica activiteiten.

Desalwelteplus zitten sommige dingen op het randje en zijn bediscussiabel (fout nederlands). Dus, speedy, wees je bewust dat je forumregeltechnisch op glad ijs zit.

BartL
26 februari 2005, 23:46
EN TOCH moet er een verkoop-forum kopen :)
Vet pedaal trouwens Speedy!! 8-)

Antal
27 februari 2005, 15:34
OTW laat volgende keer de prijs weg. Dan kunnen we gewoon je zelfbouwwerk zien. En iedereen weet toch wel dat het te koop is.

Iedereen tevreden :)