PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



Nrrrk
25 februari 2005, 10:42
Hai,

Kzit te denken om weer eens een nieuwe gitaar te kopen :P

De gene die ik op dit moment op het oog heb qua model is de Ibanez RG en de Les Paul (Epiphone).

Ik heb op dit moment een RG320 van Ibanez, wat ik een goede gitaar vind, kep er een Seymour Duncan ingeramd bij de brug, hij klinkt bruut, omstemt nauwelijks en speelt snel. Dus daarom zit ik weer te kijken naar een RG.

Als ik nu een RG zou halen uit de 4 of 5 series. Naast de Edge pro brug, merk ik dan veel verschil? (Elementen zijn te vervangen). Is de afwerking werkelijk beter? De gene die ik nu heb is ook gewoon goed afgewerkt, geen lakfouten, flamed maple staat er precies recht op (randjes), ik zie geen duidelijke flaws.

Of als ik nou een Epiphone zou kopen, de Les paul classic/standard, dat weet ik nog niet precies.. IS deze gitaar kwalitatief beter dan de RG320?
En hoe zijn de humbuckers tegenover de ibanez ism de SD?

Mijn budget ligt rond de 500/600 euro.

Alvast bedankt voor de info. =P

RS-Rik
25 februari 2005, 10:49
ja gvd dik verhaal getypt kapt gitaarnet ermee

Nrrrk
25 februari 2005, 10:54
Had ik net ook! Echt tering irritant.
Voortaan als ik iets post, kopieer ik gewoon mn text :P

Reel Big Fish
25 februari 2005, 11:08
Koop een Epi. LP std. plus, die is toch veek mooier? :razz:

Ik heb er zelf 1 en ben er erg tevreden mee in ieder geval :D

(als je me een pb stuurt, stel ik je in contact met de dealer waarvan ik hem heb gekocht, krijg je vette korting (naja, vet is overdreven :razz: ))

jules
25 februari 2005, 11:24
die rg's uit de 4 of 5 serie zijn wel wat beter ja maar niet qua elementen als je het mij vraagt. Ik denk dat een 4 of 5 serie niet veel beter zal klinken aangezien je de elementen al vervangen hebt. ik zou voor een les paul gaan omdat je dan wat meer diversiteit in je gitaren hebt. Zoek wel naar een goede epiphone ze kunnen namelijk supergoed zijn qua geluid en afwerking, maar ik ben ook veel slechte tegengekomen, dus speel en beluister

jules
25 februari 2005, 11:24
die rg's uit de 4 of 5 serie zijn wel wat beter ja maar niet qua elementen als je het mij vraagt. Ik denk dat een 4 of 5 serie niet veel beter zal klinken aangezien je de elementen al vervangen hebt. ik zou voor een les paul gaan omdat je dan wat meer diversiteit in je gitaren hebt. Zoek wel naar een goede epiphone ze kunnen namelijk supergoed zijn qua geluid en afwerking, maar ik ben ook veel slechte tegengekomen, dus speel en beluister

AART
25 februari 2005, 13:16
rg (1/2)550 of rg (1/2)570 en dan de elementjes uit je rg 320 overhevelen.
dan heb je echt een brute gitaar die veeel beter is dan een epiphone.

jules
25 februari 2005, 13:30
nou ja veel beter als een epiphone licht er aan welke epiphone natuurlijk he. maar goed voor het geld van een 4 of 5 serie heb je ook een gibson les paul denk ik hoor (een studio bv)

john.3001
25 februari 2005, 13:34
Als je die nek op je RG lekker vind, zal een epiphone lp je waarschijnlijk niet bevallen. Ze hebben weliswaar een dunnere hals dan Gibsons, maar het is nog altijd wat meer hout in je hand dan bij een RG.
Over kwaliteit durf ik niets te zeggen, ik heb zelf een epi lp standard + (2004), en die is dik in orde. Het brugelement klinkt gewoon goed (maar toch gaat er over een tijdje een SD in). Ook heb ik een Ibanez bass, en daar is ook niets mis mee (nouja...). Ik test eigenlijk zelden ibanezzen, want die halzen vind ik gewoon te plat, maar als ik ze wel eens zie hangen (vooral die artcore serie), dan kan ik op het eerste gezicht geen fouten zien...

en binnen hun categorie (superstrats) zien die RG's er natuurlijk fantastisch uit

Nrrrk
25 februari 2005, 14:28
nou ja veel beter als een epiphone licht er aan welke epiphone natuurlijk he. maar goed voor het geld van een 4 of 5 serie heb je ook een gibson les paul denk ik hoor (een studio bv)

Ja dat klopt wel, maar een LP Studio vind ik zo'n kale les paul, om het zo maar te noemen :P vind hem niet lelijk, maar het mist echt heel wat tegenover een echte les paul classic / standard.

jules
25 februari 2005, 15:16
dus jij vind maar een type neck fijn dan kun je dus nooit iets anders spelen dan ibanez :???: . soms vind ik een wizard hals fijn maar de dikke hals van een 59 gibsun customshop speelt ook heel erg lekker moet ik zeggen hoor.

Nrrrk
26 februari 2005, 11:21
heb je het tegen mij? Dat heb ik helemaal niet gezegd, ik zei alleen dat ik de Les Paul studio een kale variant vindt van de originele, de binding, inleg etc.

Ik ken een paar halzen van Les Pauls, zijn best wel fijn hoor. Maar voor snelheid is de Wizard II toch wel heel goed.

jules
28 februari 2005, 08:56
nou opzich heeft snelheid dus niet zo veel met de hals van je gitaar te maken. meer met je techniek van spelen. ik denk als je michael angelo een les paul in zijn handen geeft dat tie nog steeds supersnel gaat hoor. Maar ik bedoel eigenlijk gewoon dat ik het leuker vind om wat meer diversiteit in mijn gitaren te hebben in plaats van bijvoorbeeld allemaal rg's of strats of les pauls. snap je

vester86
28 februari 2005, 11:59
ik zou ook voor de Epi gaan, en dan eventueel 2 gibson elementes erin rammen. dan heb je 2 heel diverse en verschillende gitaren, het kwaliteitsverschil met een hogere ibanez RG is niet ZOO groot namelijk. iets stemvaster, iets betere/mooiere afwerking. elementen maken geen zak uit, aangezien je die al vervangen had...