PDA

View Full Version : hulp gevraagd bij aankoop Ibanez JEM



NaXX
25 februari 2005, 09:04
Hoi iedereen, dit is mijn eerste post hier, dus ik hoop dat hij op de juiste plek staat...

Ik heb hier een Ibanez JEM 555 liggen die ik voor de prijs van 350 euro zou kunnen kopen. Als ik dat vergelijk met wat er op internet te koop staat is dat geen slechte prijs, maar... er zit een barst in de hals en volgens de verkoper zit die daar al enkele jaren en is ondertussen niet groter geworden. Je ziet/voelt ze nauwelijks, meer ze is er wel. Mijn vraag is nu: kan dat kwaad? Is dat een reden om de gitaar niet te kopen?

Merci!
NaXX

Anders Destium
25 februari 2005, 09:54
Welkom op gitaarnet :)

Hoe groot is de barst en waar zit hij? Ik zou heel goed kijken of de gitaar goed te stemmen en te intoneren is, scheuren gaan namelijk nooit meer weg!

Hoe dan ook is een 555 een gitaar die ik niet zou aanraden, je kunt IMO beter op zoek naar een 2ehands RG5-- serie. De reden daarvoor is de erg matige brug op de 555 (lo-trs), op de RGs die ik noemde zit een veel betere en vrijwel slijtvaste brug (edge).

NaXX
25 februari 2005, 09:59
Hey, bedankt voor je reactie!
De barst zit bovenaan (ter hoogte van de twee schroeven) en gaat over de hele breedte (door de schroeven). Voor de rest lijkt de gitaar me volledig in orde.

Maar ik zal eens een kijkje nemen bij die RG5-serie.

Anders Destium
25 februari 2005, 10:08
Als je de gitaar heel graag wilt zou je er ook mee naar een gitaarbouwer kunnen gaan, die kunnen dit soort beschadigingen goed wegwerken. Een 555 is alleen een gitaar die ik zelf niet zou kopen, als hij al een paar jaar oud is is de kans groot dat hij enorm ontstemt als je houdt van trucjes met de floyd-rose. Je kunt de brug wel blokkeren, maar het is de vraag of je daarop zit te wachten :wink: