PDA

View Full Version : betaalbare 19 inch preamp?



lennartengel
24 februari 2005, 23:44
Ik ben opzoek naar een back-up/repetitie setje met een fatsoenlijk geluid. Poweramp word waarschijnlijk een velocity of 8008, maar de preamp weet ik nog niet zo goed. Ik wil een veelzijdige setup die ik ook buiten m'n rockband kan gebruiken.

Heb onlangs weer eens een line 6 flextone 3 uitgeprobeerd maar ben toch bang dat die in een mix verdwijnt. Zit nu te denken aan een rocktron chameleon of voodu valve. Zitten nog effecten in ook! Ik heb hier regelmatig goede dingen gelezen over de chameleon, maar hoe verhoud zich die nu tot de nieuwe generatie modelers? Zijn er misschien nog andere leuke pre amps die ik over het hoofd zie?

Alle advies is welkom!

dennis808
25 februari 2005, 00:04
psst...

peavey rockmaster (volledig buizen)

EmgMaster
25 februari 2005, 07:13
Ik zou eerder voor een buizenpre-amp gaan, zoals de Engl. Die is niet zo duur, maar schijnt behoorlijk goed te zijn. Of de marshall JMP-1, niet volledig buizen, maar sommige vinden ze geweldig klinken, maar natuurlijk zijn ook hier tegenstanders van

Michael AE
25 februari 2005, 07:50
ADA MP-1.

dennis808
25 februari 2005, 08:41
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=37735

mijnechtenaamisalvergeven
25 februari 2005, 08:56
psst...

peavey rockmaster (volledig buizen)

+1 klinkt heel lekker.

Alain
25 februari 2005, 09:27
Engl E 530

lennartengel
25 februari 2005, 10:16
Bedankt voor alle tips tot nu.
Ik heb eens gekeken naar de rockmaster, maar die vind ik te beperkt. Evenals de engl 530. De ada mp1, zijn die te koop in nederland? Die is wel midi programmeerbaar toch? En desondaks ik niet zo'n marshall fan ben moet ik misschien toch ook eens kijken naar die jmp1. Is iig niet te duur en wel veelzijdig (midi).

Heeft iemand ervaring met de tech21 psa? Lees ik erg goede dingen over. Is nieuw boven budget, maar als ie ECHT goed is ga ik misschien wel overstag. Op dit forum ook gelezen dat candyman z'n diezel vh4 :o heeft ingeruild en een rocktron vooduvalve heeft gekocht. Ervaringen iemand?

En nog de blijvende vraag: Heeft de chameleon een meer overtuigende sound de de huidige generatie modelers?

Wederom alle advies welkom!

Phyrexian
25 februari 2005, 11:28
Heeft iemand ervaring met de tech21 psa? Lees ik erg goede dingen over. Is nieuw boven budget, maar als ie ECHT goed is ga ik misschien wel overstag. Op dit forum ook gelezen dat candyman z'n diezel vh4 :o heeft ingeruild en een rocktron vooduvalve heeft gekocht. Ervaringen iemand?


Ik heb zowel de PSA-1 gehad als de E530 van ENGL. Beide zijn erg goede preamps maar de E530 klinkt beter en 'echter'... de buisjes zeg maar.
De PSA-1 is veelzijdiger que klankpalet en kan geprogrammeerd worden. Als je slechts twee goede klanken nodig hebt zou'k voor de E530 gaan.

Phyrexian
25 februari 2005, 11:30
Zowel de PSA-1 als de E530 zijn relatief makkelijk tweedehands te vinden. De PSA-1 koop je best niet nieuw; het is al een oud model en de tweedehands prijs is sterk verlaagd de laatste jaren.

Ik heb trouwens ergens gelezen dat Tech 21 NYC aan een PSA-2 aan't werken zou zijn... maar of het waar is...?

doncker
25 februari 2005, 12:09
Marshall jmp-1 is mijn keuze, maar ook de boss gx-700 doet het in combinatie met een transsistor eindtrap best wel goed hoor. Met een buizeneindtrap is het allemaal wat minder.

charlie45
25 februari 2005, 14:26
als backup zou ik veel eerder een simpel 1x12 combootje gebruiken, dan hoef je minimaal te slepen. en heb je alleen maar dat + een gitaar nodig en kan je los.

ik gebruik een POD als backup/repetitiesetje. plus een tc g-minor footcontroller, het past bijna in mijn binnenzak :)

(maarre.. sorry..)

je hebt ook nog van die marshall dingen, 9001 ofzo, ik heb geen idee hoe dat klinkt maar is wel betaalbaar.

lennartengel
25 februari 2005, 14:57
Ja, het is idd wat uitgebreid voor een back-up. Maar ik wil deze set ook kunnen gebruiken voor kleinere shows etc. Ik heb nu een boogie rack en dat gaat behoorlijk hard. Voorheen geen probleem want ik speelde alleen in een rockband. Maar er komt de laatste tijd meer werk op mijn pad, zo heb ik in april een musical. Dus vandaar een eenvoudige maar degelijke en veelzijdige setup. Max 4he liefst shallow case. En ach, ik ben nog jong dus ik sjouw die rotzooi wel mee.

charlie45
25 februari 2005, 16:52
wat is er dan mis met je boogie rack? is die niet te tillen?

straks heb je twee racks waarvan eentje bijna net zo fijn als de andere.. dan kan je beter 1 hele goeie hebben die licht is.

lennartengel
25 februari 2005, 18:16
straks heb je twee racks waarvan eentje bijna net zo fijn als de andere.. dan kan je beter 1 hele goeie hebben die licht is.

:-D Ik ben een verwend kreng!!! Maar serieus, die boogie is loodzwaar. Mesa formula met een 50/50, tc- g-major en nog wat zooi in een 8he rack.
Perfect voor m'n rock band, maar qua sounds naar mijn smaak wat beperkt. Vandaar dat ik iets zoek dat bla bla bla... (zie eerdere posts)

Ik denk dat ik voor de rocktron ga, erg goedkoop en met effects en alles erin. Staat 't een en ander te koop op e-bay duitsland. Power amp erbij, alles in 2he rack. Kan iemand me nog advies geven over een 1he poweramp? Buizen is helaas buiten budget.

D3nnis
25 februari 2005, 18:51
De Voodu valve is wel een leuk apparaat; heb er zelf een paar jaar veel plezier van gehad. Als je de weg weet met de parameters (en niet gewetenloos alle mid eruit draait + al die andere eq gerelateerde parameters waar je je geluid mee kunt verknoeien), dan kun je er toch wel erg goede geluiden uithalen.
Tussen de standaard presets zitten zelfs ook wel een aantal goed bruikbare geluiden :)

Candyman
26 februari 2005, 14:17
Bedankt voor alle tips tot nu.
Op dit forum ook gelezen dat candyman z'n diezel vh4 :o heeft ingeruild en een rocktron vooduvalve heeft gekocht. Ervaringen iemand?

Haha, dit was puur een praktisch overweging, omdat de VH4 voor mij overkill was qua volume en setup.

De Vooduvalve heb ik 2 jaar met plezier gebruikt, een mooi alles-in-
één apparataat (m.n. de uitgebreide EQ en speakersim. zijn de moeite waard). Maar ik blijf erbij dat een eenvoudige buizenpreamp (bijv. soldano sp-77, engl 530) i.c.m. een goede effectprocessor (Intellifex) een beter resultaat geeft. De Chameleon vond ik beduidend minder dan de Vooduvalve, klinkt erg klinisch.

Chiel
26 februari 2005, 14:35
Gebruik zelf een Trademark10 voor repetities. Als je daar een Intellifex achter hangt heb je echt een waanzinnige sound :o . Maar ja, d'r zit geen channel switch op :-? .

lennartengel
26 februari 2005, 14:45
tsja, ik blijf ook nog een beetje twijfelen. Als ik zo'n rackje maak moet er ook weer een midi controller bij.... Dan word het wel weer erg veel slepen. Zit ook nog te denken aan een 1x12 combo met een pedalenplank. Hughes & kettner tubeman, modulatie pedaaltjes. Misschien toch wel makkelijker.

Keuzes keuzes.

enne, ik heb een keer een middagje doorgebracht met een diezel vh4s. Kon me al niet voorstellen dat de vooduvalve beter klonk dan dat, dat ding had echt een enorme geluidsdruk!!!

AART
26 februari 2005, 23:49
er staat een engl pre amp (520 dacht ik) op gitaarmnarkt voor 199

charlie45
28 februari 2005, 18:29
straks heb je twee racks waarvan eentje bijna net zo fijn als de andere.. dan kan je beter 1 hele goeie hebben die licht is.

Buizen is helaas buiten budget.

en twee complete racks is wel binnen budget?

lennartengel
28 februari 2005, 20:54
Mwah, een 2e hands vooduvalve of chameleon met een transistor eindtrap gaat wel lukken voor max 400 euro. Daarvan kan ik geen buizen set maken... Maar bedankt voor je bijdrage.

(Ja, sorry hoor. Ik heb nou eenmaal errug lange tenen)

charlie45
1 maart 2005, 15:22
nah, het maakt mij toch niet uit.. veel plezier er mee.

leuke mp3tjes trouwens op je site, het is mooi gearrangeerd en je kan horen dat jullie weten wat je doet.

swift05
15 maart 2005, 17:19
Zit nu te denken aan een rocktron chameleon of voodu valve. Zitten nog effecten in ook!

En je zoekt iets gemakkelijk?? VooduValve en makkelijk, da gaat nie samen. Zoek je een makkelijke pre-amp, mét effecten, tegen een lage prijs? 1 oplossing: Rocktron Replitone. Ik weet er eentje staan aan 175 euro als je wil, compleet als nieuw...

Edit: als je wat mondig bent heb je 'm volgens mij mee voor 150.

doncker
15 maart 2005, 19:19
er staat een engl pre amp (520 dacht ik) op gitaarmnarkt voor 199

Die is ooit nog van mij geweest, heb ik verkocht aan een kerel uit nijmegen, had ik beter niet gedaan, pre-amp vind ik vrij lekker klinken.

greets

kristof