PDA

View Full Version : JEM, welke?



slayurrr
24 februari 2005, 23:14
Ik ben van plan om een Ibanez JEM te gaan kopen. Ik speel nu ongeveer 3 jaar gitaar met de gedachte: ik ga niet teveel geld uitgeven voordat ik weet of ik het gitaarspelen wel leuk blijf vinden. Na dat 3 jaar te hebben gedacht ben ik nu toch echt toe aan een nieuwe gitaar, want het "geval" waar ik nu op speel maakt me steeds minder vrolijk.

De Ibanez JEM is altijd al één van me favoriete gitaren geweest, dus ik denk dat het tijd wordt om er één te gaan kopen. Ik heb de afgelopen 3 jaar wat geld weggelegd om eventueel later iets nieuws te kopen en die tijd is nu dus aangebroken :razz: (budget ligt rond de 1500,- Euro).

De vraag is alleen: welke JEM zal ik aanschaffen? Ik heb nog niet op veel JEM's gespeeld en weet dus niet echt wat al de verschillen zijn etc. Waar ik een beetje op doel kwa geluid is een beetje een "allround" sound waar ik alles leuk mee kan spelen (mooi solo geluid, lekkere clean, eigenlijk een beetje typisch "Vai" geluid, maarja, daar zullen alle JEM's wel wat van weghebben).


Ik hoop dat iemand me kan helpen om een leuke JEM voor me te vinden die uiteraard kwa prijs binnen heb budget ligt. 8-)

Anders Destium
24 februari 2005, 23:27
Stuur Sjaakies een pm!

Ik zou altijd gaan voor een 2ehands, wacht tot er bijvoorbeeld een 90HAM of 7VWH langskomt!

sjaakies
24 februari 2005, 23:47
als je gewoon een goeie jem wilt hebben moet je 7vwh of een bsb of fp nemen tweede hands natuurlijk. ik kan je misschien wel helpen als je dat op prijs steld. laat dan ff een berichtje achter
groete

Alain
25 februari 2005, 09:24
Stuur Sjaakies een pm!

Ik zou altijd gaan voor een 2ehands, wacht tot er bijvoorbeeld een 90HAM of 7VWH langskomt!
+1
of de 10th anniversary

Maar mijn perso favoriet blijft de 90HAM

Jeroenvanhulsteijn
25 februari 2005, 09:42
er staat nog zo'n Jem 90HAM op gitaarmarkt geloof ik.

slayurrr
25 februari 2005, 10:36
Bedankt voor de reacties.


Kan ik uit jullie reacties opmaken dat de 90HAM en de 7VWH de "beste" JEM's zijn op 't moment? De 7VWH heeft mij altijd wel aangesproken (dat vooral vanwege de look, want ik heb zelf nog nooit op een 7VWH gespeeld).

Van de 90HAM weet ik weinig. Ook deze gitaar ziet er super uit, maar daar gaat het natuurlijk niet alleen om.

Ik heb net even op Gitaarmarkt gezocht en er staat inderdaad een 90HAM te koop. Misschien even de eigenaar een mailtje sturen voor meer informatie.

taylor
25 februari 2005, 10:47
de mooiste jem vind ik zelf die zwart met groene pickups die alleen in de begin jaren is gemaakt.

staat er een op ebay duitsland voor 1100 of zo,zelf zou ik het nooit een jem kopen, signature gitaren nee dat vind ik maar niks.
(al vind ik vai als gitarist geniaal)

voor 1500 kun je trouwens 2e hands wel wat leuker spul kopen dan jem lijkt me zo ,maar goed.......

slayurrr
25 februari 2005, 11:28
de mooiste jem vind ik zelf die zwart met groene pickups die alleen in de begin jaren is gemaakt.

staat er een op ebay duitsland voor 1100 of zo,zelf zou ik het nooit een jem kopen, signature gitaren nee dat vind ik maar niks.
(al vind ik vai als gitarist geniaal)

voor 1500 kun je trouwens 2e hands wel wat leuker spul kopen dan jem lijkt me zo ,maar goed.......

Het leukste spul voor mij is een JEM. Jou smaak ligt duidelijk ergens anders, maar dat geldt niet voor mij.

Brianmayrulezzz
25 februari 2005, 11:44
ook een leuke site: www.jemsite.com !!!!!!!

Anders Destium
25 februari 2005, 11:47
De JEM sparkle blue is ook erg de moeite waard, al zijn ze nooit populair geweest. Wat ik prettig vind aan de 7v's is de alder body.

slayurrr
25 februari 2005, 11:59
De JEM sparkle blue is ook erg de moeite waard, al zijn ze nooit populair geweest. Wat ik prettig vind aan de 7v's is de alder body.

De sparkle blue heeft het als JEM voor mij "net niet". De charmes die de meeste JEM's voor mij hebben heeft de sparkle blue niet echt. Ik denk ook dat het voornamelijk door het uiterlijk komt dat de sparkle blue nooit echt populair is geweest.

Mocht ik voor een 7v gaan, dan wordt het de 7VWH. Het probleem is echter dat deze gitaren best lastig tweede hands te krijgen zijn, of zie ik dat verkeerd?


@Brian: tnx voor de tip, maar die site bezoek ik al elke dag. :wink:

BLOK182
25 februari 2005, 12:06
En die industrial dan, 7d of zoiets, die met die verbrande plasticlook? Heb em 2 x bespeeld en vond em erg bruut 8-)

Stratman70
25 februari 2005, 12:54
Ik vind Evo de mooiste JEM: gewoon wit, met parelmoer-achtige slagplaat.

turboblues
25 februari 2005, 13:35
Ik vind Evo de mooiste JEM: gewoon wit, met parelmoer-achtige slagplaat.Gelijk heb je! :)
Is dat niet een 7VWH?

Brianmayrulezzz
25 februari 2005, 13:48
Ik vind Evo de mooiste JEM: gewoon wit, met parelmoer-achtige slagplaat.

+1, op die nieuwe spiegeljam van NAMM na (ken ff nie op de naam komen)

Azrael
25 februari 2005, 14:41
De 7vwh is de mooiste JEM! Echt een klassieker. Een stijlvolle gitaar zonder al te veel opsmuk.

Anders Destium
25 februari 2005, 14:54
Nee, parelmoer en gouden hardware is echt true basic :lol:

Joop M
25 februari 2005, 15:01
http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/muziek/elektrgitaren/40380.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253DI banez%252BJem%2526s%253D30%2526b%253D1%2526t%253Da %2526submit1%253DZoek

Grz Joop :-D

urezna
25 februari 2005, 15:58
ik heb zelf een jem7bsb gehad, en was daar bijzonder tevreden over, heb er daarom ook heel errug goed over nagedacht toen ik em in ruilde, want ik wist dat ik een heel fijn gitaartje ging wegdoen.....

maar wat vind je belangrijk van de jem? het uiterlijk? want qua klank en bespeelbaarheid vermoed ik dat de RG serie zijn gelijken wel kent, maar die wil je dus niet....
ik was zelf in elk geval errug te spreken over de klank van de evolution-pickup, en die zit niet in elk model (in de BSB dus wel)
dus kijk naar welk element wi lje erin hebben, welke houtsoort vind je het mooiste klinken, en het uiterlijk dus....
(ik vind de originele met bloemen nog steeds errug fraai, net als die blauwe bloemen..... :roll: )

Shaggy
25 februari 2005, 16:36
de flower power versie vind ik wel lekker klinken vanwege de paf pro elementen .. die zien er ook zo lekker gay rose uit hehehe

slayurrr
25 februari 2005, 17:00
ik heb zelf een jem7bsb gehad, en was daar bijzonder tevreden over, heb er daarom ook heel errug goed over nagedacht toen ik em in ruilde, want ik wist dat ik een heel fijn gitaartje ging wegdoen.....

maar wat vind je belangrijk van de jem? het uiterlijk? want qua klank en bespeelbaarheid vermoed ik dat de RG serie zijn gelijken wel kent, maar die wil je dus niet....
ik was zelf in elk geval errug te spreken over de klank van de evolution-pickup, en die zit niet in elk model (in de BSB dus wel)
dus kijk naar welk element wi lje erin hebben, welke houtsoort vind je het mooiste klinken, en het uiterlijk dus....
(ik vind de originele met bloemen nog steeds errug fraai, net als die blauwe bloemen..... :roll: )


Bedankt voor de informatie.


Ja, ik vind het uiterlijk van een gitaar belangrijk. Uiteraard is de klank nog belangrijker, maar dat zit bij de meeste JEM's wel goed, ik weet alleen nog niet voor welke JEM ik ga kiezen.

Op het moment denk ik dat ik voor de 7VWH ga, maar ik denk er nog rustig over na, want ik wil natuurlijk wel een goede beslissing maken.

Ritch
25 februari 2005, 17:33
Stuur Sjaakies een pm!

Ik zou altijd gaan voor een 2ehands, wacht tot er bijvoorbeeld een 90HAM of 7VWH langskomt!
+1
of de 10th anniversary

Maar mijn perso favoriet blijft de 90HAM

Hehe, de 10th Anniversary krijg je nooit voor 1500 euris.

gershwin5150
25 februari 2005, 18:03
Hey, de 7VWH is zeker een mooie gitaar. Ik heb zelf een 77FP (met die bloemetjes dus) en die heeft PafPro's. Ik vind het hals-element erg goed en warm klinken, maar het brugelement een beetje weinig power hebben, daar wil ik nog een Tonezone inzetten.
De evolution pickup's hebben flink wat output (heb ik in mn andere gitaar).
Dus het is een kwestie van smaak welke pickups je het liefste hebt.
Dit is gewoon een kwestie van proberen.
Ik ben zelf erg blij met mn Jem, heel veelzijdige gitaar en speelt perfect.

Shaggy
25 februari 2005, 19:05
ik wil die paf pro dan wel van je overnemen evt pm me maar

Luca P
25 februari 2005, 21:09
Gaan we weer....hahaha....Jem!

http://www.pranceatron.totallyjem.com/italad2.jpg

.haha...sorry....haha...hoor...

vulvasonic
25 februari 2005, 21:41
Een vriend van me heeft deze ooit gekocht voor weinig. Tuurlijk voor weinig, want hij heeft een afwijkende monkeygrip. Ik geloof dat dit een model is dat Ibanez uit eigen initiatief op de markt bracht, zonder medeweten van Vai zelf. Is maar even in productie geweest. En toch durf ik te beweren dat dit een retegeile en kwalitatief zeer goede JEM is.

Mocht je er zo een tegenkomen, dan heb je een 'echte' voor de prijs van een 555.

http://www.jemsite.com/axes/jem7/7rb4a.jpg