PDA

View Full Version : LED in RMC



Bluesbreaker
24 februari 2005, 21:53
Met dank aan DML op het gitaar.net forum heb ik nu een ledje in mn RMC 2, wel handig!

http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/gear/effects/RMC-LED1.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v242/kerstmanrulez/gear/effects/RMC-LED2.jpg

BartL
24 februari 2005, 21:54
Hoe lang houdt zo een batterij het uit in dat pedaal?

ieme
24 februari 2005, 21:57
hey dat wil ik ook! wat kost zoiets?

BartL
24 februari 2005, 21:59
Edit: Ziet er erg vet uit :-D

Nielsje
24 februari 2005, 22:01
ja opzich is het best wel koel :):)

maar, waarom zit die led niet gewoon in het midden?!

ieme
24 februari 2005, 22:02
ja opzich is het best wel koel :):)

maar, waarom zit die led niet gewoon in het midden?!

stel niet van die moeilijke vragen man

Nielsje
24 februari 2005, 22:04
sorry,

waarom zit de led uit het midden

(zo beter?:P)

Diedo
24 februari 2005, 22:05
hmm zie je dat ledje wel als je "normaal" achter je pedaal staat? zeker als het pedaal ook nog omhoog staat...

ik vind het niet echt een meerwaarde hebben; je hoort dondersgoed of je pedaal aan staat of niet toch :???:

ieme
24 februari 2005, 22:05
sorry,

waarom zit de led uit het midden

(zo beter?:P)

tsja...

Nielsje
24 februari 2005, 22:08
hmm zie je dat ledje wel als je "normaal" achter je pedaal staat? zeker als het pedaal ook nog omhoog staat...

ik vind het niet echt een meerwaarde hebben; je hoort dondersgoed of je pedaal aan staat of niet toch :???:

ja das waar, maar das toch zo met de meeste pedalen dat je die wel hoort?

de positie had idd ook wel iets anders gekunt, wellicht in het voetpedaal zelf? en dan in een goeie houder en meteen een leuk snoertje eraan... opzich ook wel geinig...

BLOK182
24 februari 2005, 22:11
Hoe lang houdt zo een batterij het uit in dat pedaal?
Ik heb de RMC3, zonder led, dat wel, maar ik doe al vanaf vd zomer met dezelfde batterij, niet normaal!!

Nielsje
24 februari 2005, 22:15
gebruik je hem wel dan?;)

of wellicht ff de adapter een keer niet gebruiken

goh wat ben ik flauw

Bluesbreaker
24 februari 2005, 22:48
Batterij?
Hoe lang de batterij het vol kan houden weet ik niet, ik gebruik normaal gewoon adapter, maar die heb ik in mn pedalboard ingebouwd dus had er voor de foto even een batterij in gedaan.

Wat het kost?
1 ledje
1 weerstandje
stukje draad

Waarom het ledje niet in het midden zit:
Er zijn al twee gaatjes in de behuizing voorgeperst/goten/weetikwathetis, een links en een rechts, daar is de behuizing veel minder dik. Zo'n gaatje is makkelijker en vooral netter helemaal door te boren dan een nieuw gat in het midden te maken.
Het ledje in het voetpedaal is behalve onnodig ook nogal onpraktisch; niet echt handig om te monteren, niet handig te boren, je moet toch een draadje naar je voeding ergens langs leggen, al die beweging is nou niet erg goed voor je soldeerverbinding....

Of je het ledje wel ziet:
Die zie je zeker (tenzij je een kabouter bent die maar net boven zn wah pedaal uitsteekt. Bovendien is dit ledje zo fel dat je je hele omgeving ermee verlicht.

Ik vind het wel nuttig, soms heb je alles goed aangesloten en toch een kutgeluid, blijkt dat je je wah niet goed uitgetrapt hebt maar dat ie in de eindpositie staat, soms heb je geen geluid, blijkt dat je wah aan staat met volume op 0, dat heb ik nu dus niet meer. Het is niet noodzakelijk, maar wel handig. :)

Nielsje
24 februari 2005, 22:56
tenzij je skabouter bent die maar net boven zn wah pedaal uitsteekt.


:razz: :razz:

Antal
25 februari 2005, 00:59
Een wah is van de meest gebruikte gitaarpedalen volgens mij degene die het minste vermogen vraagt. Je doet dus altijd vrij lang met een batterij in een wah.

Bluesbreaker
25 februari 2005, 01:23
Een wah is van de meest gebruikte gitaarpedalen volgens mij degene die het minste vermogen vraagt. Je doet dus altijd vrij lang met een batterij in een wah.

Totdat je er een ledje in zet waarschijnlijk :) .

Mijn FuzzDrive doet trouwens ook echt enorm lang met 'e'en batterij.





Hmm, FuzzDrive, als het past zou een ledje daarin ook wel mooi zijn.....

Speeddemon
25 februari 2005, 01:27
Een wah is van de meest gebruikte gitaarpedalen volgens mij degene die het minste vermogen vraagt. Je doet dus altijd vrij lang met een batterij in een wah.

Totdat je er een ledje in zet waarschijnlijk :) .

wel als je er een 4000mcd blauw LEDje in zet ja.
Niet echt 'the smartest move'.

4mcd Rood low current was beter. Vreet maar 2mA ipv 10-20.

Bluesbreaker
25 februari 2005, 01:39
Een wah is van de meest gebruikte gitaarpedalen volgens mij degene die het minste vermogen vraagt. Je doet dus altijd vrij lang met een batterij in een wah.

Totdat je er een ledje in zet waarschijnlijk :) .

wel als je er een 4000mcd blauw LEDje in zet ja.
Niet echt 'the smartest move'.

4mcd Rood low current was beter. Vreet maar 2mA ipv 10-20.

Ach, zou mij eerlijk gezegd worst wezen wat dat ding nodig, ik gebruik toch altijd een adapter. :)

ieme
25 februari 2005, 09:10
tenzij je skabouter bent die maar net boven zn wah pedaal uitsteekt.


:razz: :razz:

Ey die grap wou ik maken!

Antal
25 februari 2005, 15:32
Hmm, FuzzDrive, als het past zou een ledje daarin ook wel mooi zijn.....

De mijne heeft een ledje. Wel zo makkelijk. Is ook ruimte genoeg voor hoor. Past makkelijk.

Bluesbreaker
25 februari 2005, 15:39
Hmm, FuzzDrive, als het past zou een ledje daarin ook wel mooi zijn.....

De mijne heeft een ledje. Wel zo makkelijk. Is ook ruimte genoeg voor hoor. Past makkelijk.

Hmm, hoe heb je die aangesloten dan, via een 3dpt of kan het nog op meer manieren?

Antal
25 februari 2005, 15:42
Hmm, hoe heb je die aangesloten dan, via een 3dpt of kan het nog op meer manieren?

Dat heb ik niet, dat heeft everman zelf gedaan. Maar met een 3pdt is het eenvoudig zelf te doen hoor.

Bluesbreaker
25 februari 2005, 16:54
Hmm, hoe heb je die aangesloten dan, via een 3dpt of kan het nog op meer manieren?

Dat heb ik niet, dat heeft everman zelf gedaan. Maar met een 3pdt is het eenvoudig zelf te doen hoor.

Ja, met een 3dpt wel, maar ik vraag me af of er een 3dpt in past. De dpdt die er nu in zit zit vrijwel strak tegen de wand van de behuizing aan, en 3dpt is volgens mij iets breder.

Maargoed, zal zo wel even kijken.

X-Pensive Wino
25 februari 2005, 19:48
Antal jij had toch die Ever van sas overgenomen ??

ja ik wil eigenlijk ook een ledje in me fuzzdrive :-?

Antal
25 februari 2005, 22:06
Nee, sash heeft mijn oude fuzzdrive.

Robbert
25 februari 2005, 23:29
Antal jij had toch die Ever van sas overgenomen ??

ja ik wil eigenlijk ook een ledje in me fuzzdrive :-?

Zoals gezegd, als je ruimte hebt is het geen probleem ;)

dml
28 februari 2005, 15:41
Bij Robert Keeley betaal je 45 dollar voor het inbouwen van een wah, excl. shipping, dat komt bij elkaar op zo'n 65 dollar.

Ik heb een bijna compleet gesoldeerd setje naar Bluesbreaker gestuurd waarna hij 'm zelf heeft ingebouwd. Van tevoren heb ik hem wat foto's van mijn RMC3 gestuurd waarop ik duidelijk heb gemaakt hoe te handelen. Kosten: nog geen 15 euro. Ik kan het ook wel voor je doen (mits de wah is voorzien van een 3PDT switch) maar dan komt daar tweemaal 5,50 euro verzendkosten bij.

Nielsje
28 februari 2005, 15:49
Hmm, hoe heb je die aangesloten dan, via een 3dpt of kan het nog op meer manieren?

Dat heb ik niet, dat heeft everman zelf gedaan. Maar met een 3pdt is het eenvoudig zelf te doen hoor.

Ja, met een 3dpt wel, maar ik vraag me af of er een 3dpt in past. De dpdt die er nu in zit zit vrijwel strak tegen de wand van de behuizing aan, en 3dpt is volgens mij iets breder.

Maargoed, zal zo wel even kijken.

ligt eraan wat voor dpdt erin zit.. een x-wing is natuurlijk anders dan een carling.. bovendien zijn 3pdt's kleiner dan je denkt..

foto?