PDA

View Full Version : weer een 'nieuwe' ouwe radio! :D



birt
24 februari 2005, 20:58
vandaag een siera radio op de kop getikt die na een tijdje googlen een philips blijkt te zijn.

http://members.home.nl/kvdijke/philips/b3x32a.html

het zou echter ook een b3x42a kunnen zijn. ik heb van beiden de schemas gevonden en ik vind geen verschillen :???:


anyway. kan ik hier een leuk laag wattage ampje mee maken? :-D

Negative K3 fan
25 februari 2005, 12:11
hupsakee

Negative K3 fan
25 februari 2005, 12:11
ik heb ook een oude phillips gesloopt voor onderdelen, ik gebruik daar nu de NOS ez81, 2 ecc83s, 2 ef86s (die ik niet gebruik of van plan ben te gaan gebruiken) en een dikke voedingstrafo die waarschijnlijk genoeg vermogen kan leveren voor de gloeidraden van een guytron ofzo.

dus iig de voedingstrafo en ez80 zijn leuk om mee te beginnen.

birt
25 februari 2005, 14:39
ik heb ook een oude phillips gesloopt voor onderdelen, ik gebruik daar nu de NOS ez81, 2 ecc83s, 2 ef86s (die ik niet gebruik of van plan ben te gaan gebruiken) en een dikke voedingstrafo die waarschijnlijk genoeg vermogen kan leveren voor de gloeidraden van een guytron ofzo.

dus iig de voedingstrafo en ez80 zijn leuk om mee te beginnen.

single ended ampje met ecl86 is ook wel leuk hoor :)

als iemand wat ideeen heeft. shoot!!!

ik heb wel wat ecl86'en en ef86'en

birt
25 februari 2005, 16:42
ten eerste heb ik em al eens voorzien van een geaard snoer en even op een lager voltage de elco's laten wennen aan de stroom die ze na lange tijd weer kregen.

en nu speelt hij mooi :D

wel wat gekrijs en gekraak met de volumeknop maar dat is normaal hè.

enig idee waar ik er m'n gitaar in kan laten gaan voor een testje?, gewoon langs de pickup ingang of kan ik best ergens in het circuit een input improviseren? :)

let me know

Franc
1 maart 2005, 18:10
iig niet de pickup ingang...

Ik heb het ooit eens geprobeerd met een draadloos apparaatje dat op de lage FM frequenties uitzendt :-D

Maar zie anders de eerst buis te vinden en prik eens in op het rooster.
Je hoort vanzelf of het wat doet ;)

fFranc.