PDA

View Full Version : Drive voor een buizenamp



dacrow
24 februari 2005, 19:20
BEn op zoek naar een ideaal overdrive / distortion pedaal ,
het moet voldoende gain geven voor solo's en het moet een mooie rock distortion geven voor power chords

Heb een Fender Strat en een Fender deluxe buizencombo en heb het uitgetest met een Metal Zone en een Mega Distortion van Boss en een Uber Metal van Line 6 deze kwamen aardig in de buurt weet er iemand nog iets beters ?


:cool:

Nielsje
24 februari 2005, 19:29
euh, ik weet genoeg beters eerlijk gezegd..

metalzone?! mega distortion? uber metal? dat zijn alle drie pedalen met een vrij hoge gain..

en je speelt eignelijk op een leuk blues setje..wat voor muziek speel je graag?

dacrow
24 februari 2005, 19:47
Ik speel in twee groepen , de ene een rock / blues coverband en de andere een wat zwaardere rock band , ik heb ook de TS 9 DX TurboTube Screamer
uitgetest die liet me wat id steek omtrent de gain , misschien is de bedoeling dat men dit pedaal in combinatie met gebruikt ?

(Is de Ts 808 echt zoveel beter ?)

dacrow
24 februari 2005, 19:47
Ik speel in twee groepen , de ene een rock / blues coverband en de andere een wat zwaardere rock band , ik heb ook de TS 9 DX TurboTube Screamer
uitgetest die liet me wat id steek omtrent de gain , misschien is de bedoeling dat men dit pedaal in combinatie met gebruikt ?

(Is de Ts 808 echt zoveel beter ?)

Arnie
24 februari 2005, 20:20
De Barber Electronics Direct Drive SS schijnt hiervoor ook goed geschikt te zijn.

Intern zitten drie potmeter(tje)s waarmee je de Bass, Presence en de Harmonics kan regelen.

Ben zelf ook een beetje op zoek naar een leuk overdive pedaaltje. Heb al een Barber Tone Press, als de Direct Drive SS minstens net zo goed is dan .... dan klinkt t erg goed :wink:

Kijk op www.barberelectronics.com voor meer info.

Arnie
24 februari 2005, 20:21
De Barber Electronics Direct Drive SS schijnt hiervoor ook goed geschikt te zijn.

Intern zitten drie potmeter(tje)s waarmee je de Bass, Presence en de Harmonics kan regelen.

Ben zelf ook een beetje op zoek naar een leuk overdive pedaaltje. Heb al een Barber Tone Press, als de Direct Drive SS minstens net zo goed is dan .... dan klinkt t erg goed :wink:

Kijk op www.barberelectronics.com voor meer info.

Jeroenvanhulsteijn
25 februari 2005, 09:22
ik heb een Kampo buizenpedaaltje besteld. Is een remake van de Tube Works 901 schijnt. Ik hoor over die Kampo verschillende verhalen. Maar het is een goedkoop pedaaltje voor een buizenpedaal.

T.z.t. zal ik er nog wel wat over schrijven.

Dirk_Hendrik
25 februari 2005, 09:58
ik heb een Kampo buizenpedaaltje besteld. Is een remake van de Tube Works 901 schijnt. Ik hoor over die Kampo verschillende verhalen. Maar het is een goedkoop pedaaltje voor een buizenpedaal.

T.z.t. zal ik er nog wel wat over schrijven.
Op de site van Conrad kun je het schema van het ding downloaden. Het vile me al een tijdje geleden op dat dat Kampo pedaal waarschijnlijk extreem veel beter (v.n.l stiller) gemaakt kan worden als je de nu zeer eenvoudige voeding verbeterd. Kosten hooguit een paar euro.

Dastard
25 februari 2005, 11:39
Ik ben zelf helemaal geen voorstander van Fender gitaren of Fender versterkers, puur om het feit dat ik ze niet mooi vind klinken met welke distortion of overdrive dan ook, het is net alsof de gitaren er niet voor gebouwd zijn maar goed...
Ikzelf heb een Marshall Jackhammer, je kan een overdrive of distortion kiezen en verder alles instellen qua sound...

dacrow
25 februari 2005, 12:05
De Fender is inderdaad niet gebouwd om metal mee te spelen maar is een uitstekende combinatie om blues / rock /funk mee te spelen ...

Heeft iemand ervaring met de Ts-808 Tube Screamer ? Het moet een legendarisch pedaaltje zijn , de TS 9 DX TurboTube Screamer vond ik echter niks.

BartL
25 februari 2005, 12:37
Ik denk dat je de 808 dan ook niet veel echt goed zal vinden,

Ché
25 februari 2005, 14:23
hai,

een radial tonebone classic distortion is denk ik wel iets voor jouw
is een disto/overdrive pedaal met lamp en is het enige pedaal dat ik tot nu toe heb gehoord waarmee je powerchords deftig uit een strat krijgt

tubefactor van hughes e kettner is ook iets in die trend maar is iets meer overdrive gericht

die ts9dx is thans niet slecht om te scheuren zeker als je blues/rock speelt maar je moet wel je versterker helemaal opendraaien anders zal het nooit scheuren...

greetz

Antal
25 februari 2005, 15:29
tubefactor van hughes e kettner is ook iets in die trend maar is iets meer overdrive gericht

Ik heb echt wel een vette metalsound gekregen uit een stratje met single coils in combi met een tubefactor/boost. Is goed te doen hoor.

dacrow
26 februari 2005, 14:33
Antal , bedoel je bvb de boost van je versterker in combinatie met een tubescreamer pedaaltje ?

dacrow
26 februari 2005, 14:35
Antal , bedoel je bvb de boost van je versterker in combinatie met een tubescreamer pedaaltje ?

Speeddemon
26 februari 2005, 17:43
Antal , bedoel je bvb de boost van je versterker in combinatie met een tubescreamer pedaaltje ?
Nee, hij bedoelt
Strat---->boost pedaal--->H&K Tubefactor---->versterker.

zo doe ik het ook, en met een Boss BD-2 ervoor en de TUbefactor op
Gain=7, Level=4, Voicing=8 heb ik een bruut zware metalsound.

(Boss BD-2: Gain=2, Level=8, Tone=4)