PDA

View Full Version : Help! Waar begin ik?



Flixion
24 februari 2005, 17:35
Ik speel nu niet al te lang gitaar, ongeveer 1 week en doe dat meestal bij een vriend, beetje bekende nummers proberen na te spelen, maar nou zat ik er aan te denken mijn eigen gitaar en versterker te kopen, ik speel het liefst metal en heb 250-300 euro om uit te geven...
gebruikt of nieuw... mja het liefst nieuw maar een mooie gebruikte mag ook :D

thx...

Flixion
24 februari 2005, 17:38
Ik zag een mooie warlock BC rich voor 212 euro, maar volgens iemand hebben BC Rich niet zulke goeie electronica :\ weet iemand er meer van?

scholier
24 februari 2005, 17:39
Ik denk dat je het best ff de zoekfunctie van dit forum kan gebruiken, op het trefwoord: beginners gitaar zul je waarschijnlijk veel onderwerpen vinden zoals dit, als er niks tussen zit kan je altijd nog een topic aanmaken. :) succes

Lord Abortion
24 februari 2005, 17:41
Die electronica van een BC Rich is niet beter of slechter dan die van een ander merk. Ik zou tweedehands kijken, want nieuw zal je niet echt veel kunnen kopen voor dat geld. Een Warlock moet je kunnen vinden onder de 200 euro hoor, zeker als het een Bronze is ofzo. Die gitaren zijn wel handig qua vorm enzo. Voor kleine versterkers wordt de Roland Cube vaak aangeraden.

Flixion
24 februari 2005, 17:41
dank :)

Flixion
24 februari 2005, 17:53
zoiets dus? 200 euro voor bcrich gitaar met bcrich versterker...(maar scheurt <-- ??? ) http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=40606

vester86
24 februari 2005, 18:21
het zal prima scheuren, en voor de komende jaren prima zijn. Er is altijd beter, er bestaat alleen geen beste gitaar. 2e hands is sowieso goed :-)

lvz
24 februari 2005, 18:31
Een roland cube 15 is een goede begginversterker. Ik heb hem zelf ook. Mooie sound waaraan je nog wat effecten kan toevoegen, je hebt toch niet veel meer dan 15 watt nodig als beginnend gitarist..of wel? en een fender squier is een goede begingitaar. Alles bij elkaar zit je dan op zo'n 270 euro nou succes ermee :-D

lvz
24 februari 2005, 18:31
Een roland cube 15 is een goede begginversterker. Ik heb hem zelf ook. Mooie sound waaraan je nog wat effecten kan toevoegen, je hebt toch niet veel meer dan 15 watt nodig als beginnend gitarist..of wel? en een fender squier is een goede begingitaar. Alles bij elkaar zit je dan op zo'n 270 euro nou succes ermee :-D

lvz
24 februari 2005, 18:31
Een roland cube 15 is een goede begginversterker. Ik heb hem zelf ook. Mooie sound waaraan je nog wat effecten kan toevoegen, je hebt toch niet veel meer dan 15 watt nodig als beginnend gitarist..of wel? en een fender squier is een goede begingitaar. Alles bij elkaar zit je dan op zo'n 270 euro nou succes ermee :-D

lvz
24 februari 2005, 18:32
Een roland cube 15 is een goede begginversterker. Ik heb hem zelf ook. Mooie sound waaraan je nog wat effecten kan toevoegen, je hebt toch niet veel meer dan 15 watt nodig als beginnend gitarist..of wel? en een fender squier is een goede begingitaar. Alles bij elkaar zit je dan op zo'n 270 euro nou succes ermee :-D

lvz
24 februari 2005, 18:32
Een roland cube 15 is een goede begginversterker. Ik heb hem zelf ook. Mooie sound waaraan je nog wat effecten kan toevoegen, je hebt toch niet veel meer dan 15 watt nodig als beginnend gitarist..of wel? en een fender squier is een goede begingitaar. Alles bij elkaar zit je dan op zo'n 270 euro nou succes ermee :-D

lvz
24 februari 2005, 18:33
Een roland cube 15 is een goede begginversterker. Ik heb hem zelf ook. Mooie sound waaraan je nog wat effecten kan toevoegen, je hebt toch niet veel meer dan 15 watt nodig als beginnend gitarist..of wel? en een fender squier is een goede begingitaar. Alles bij elkaar zit je dan op zo'n 270 euro nou succes ermee

lvz
24 februari 2005, 18:34
wow sorry de site deed raar heeet het te veel geplaatst terwijl hij zie dat hij het niet deed :oops: nouja

Flixion
24 februari 2005, 18:46
lol, toch bedankt ik zal er even naar kijken, zelf weet ik nog niet of ik nieuw of 2e hands ga kopen, het probleem bij 2e hands is dat je geen garantie hebt en niemand om bij terug te komen als het niet werkt

Fumi SG
24 februari 2005, 23:22
ga gewoon ff bij een muziekzaak kijken. Vaak hebben ze daar wel leuke zelf samengestelde setjes..... Misschien, als de verkoper goede zin heeft :razz: , gaat er nog wat van de prijs af als je alles in 1x koopt. :wink: Ook zijn er nog beginnerssetjes van bijv. Ibanez en zelfs B.C. Rich heeft er een, maar over die setjes in het algemeen zijn de meningen verdeeld.....

Fumi SG
24 februari 2005, 23:26
wow sorry de site deed raar heeet het te veel geplaatst terwijl hij zie dat hij het niet deed :oops: nouja

Dat die site raar doet gebeurt wel vaker, VEEL te vaak zelfs!! :( Of ze daar nou niks aan kunnen doen, of dat ze te lui zijn?? Ik weet het niet.... maar ik wat ik wel weet is dat ik het wel een beetje zat ben!! :roll:

Flixion
25 februari 2005, 09:19
nouja die bc rich warlock ziet er goed uit en leek mij een goede metal gitaar om mee te beginnen.. als ik dat bcrich starter pakket ergens in nederland kan vinden zou het geweldig zijn...

deedee
25 februari 2005, 18:31
een yamaha gitaartje werkt ook altijd wel goed.
gaat voor mij toch wel boven een squier.

BassAgent
25 februari 2005, 19:51
Ik zag die BC Rich set, en ik dacht gelijk: mooie gitaar, maar jammer van de versterker. Als je metal wil spelen is zo'n versterker volgens mij niet goed genoeg. Je moet dan kijken of je de gitaar los kan krijgen of anders een andere gitaar zoeken en een Cube erbij kopen.

Lenweë Míriel
25 februari 2005, 22:35
wow sorry de site deed raar heeet het te veel geplaatst terwijl hij zie dat hij het niet deed :oops: nouja

Zoals al veel te vaak gezegt is:
Bij het plaatsen van een bericht, 1 maal op ok drukken en dan wachten tot er een melden komt dat hij geplaaste is, of een fout melding geeft.
Indien een fout melding druk op vorige en dan vernieuwen. Vaak staat het bericht er al. Zo niet ga dan even naar je reeds geplaaste berichten zoeken, wellicht staat deze daar wel tussen. Als hij daar ook al niet staat dan plaats je bericht opnieuw door weer op ok te drukken.

(het is slim om de tekst van je bericht te kopieeren, gaat er dan iets fout kan je hem zo weer plakken)

Zo moet het toch wel lukken.