PDA

View Full Version : RMC-1 binnen! [Maar wel een probleem]



ResNovae
24 februari 2005, 15:55
Ik had er al een tijdje zin in, maar het is er nu toch echt van gekomen: vandaag heb ik een Teese RMC-1 toe mogen voegen aan mijn RIG...

Hij heeft een lekkere grote sweep, is gebouwd als een huis en doet het zowel goed op m'n strat door de MXR ZW-44 heen als op m'n cleane Epiphone ES335.

En dat voor slechts Euro 179,- :wink:

UPDATE: zie onder

groovyB3
24 februari 2005, 16:05
Idd, als er een barfight komt in de kroeg waar je speelt kan je beter dat ding gooien dan je Strat :D

Geweldige wah! Gefeliciteerd, ga je erg veel plezier van hebben!

Maurits
24 februari 2005, 18:22
Super!
Lekere wah, stevig en true bypass!! ..

...wat wat wil je nog meer!

strattie
24 februari 2005, 18:25
congratz

ResNovae
24 februari 2005, 18:49
Moet hij eigenlijk ingespeeld worden? De potmeter kraakt namelijk een beetje. (vooral bij wat sneller heen-en-weer gewah. Hopelijk is dat de nieuwigheid maar.

GuitarMaster
24 februari 2005, 19:17
beetje contactspray doet wonderen

BramVersteeg
24 februari 2005, 23:04
Ik had er al een tijdje zin in, maar het is er nu toch echt van gekomen: vandaag heb ik een Teese RMC-1 toe mogen voegen aan mijn RIG...

Hij heeft een lekkere grote sweep, is gebouwd als een huis en doet het zowel goed op m'n strat door de MXR ZW-44 heen als op m'n cleane Epiphone ES335.

En dat voor slechts Euro 179,- :wink:

gefeliciteerd! Ik heb m ook en het is een erg fijne wah.

Bluesbreaker
24 februari 2005, 23:09
Super!
Lekere wah, stevig en true bypass!! ..

...wat wat wil je nog meer!

Hmmm, ledje? :D

ResNovae
25 februari 2005, 16:29
beetje contactspray doet wonderen

Heeft geen effect. Ben benieuwd wat Geoffrey Teese ervan zegt.

Zo'n ledje is trouwens wel geinig...Maar dan geen blauwe, want de rest is rood.!

EDIT: Ik heb contact gehad met Teese en volgens hem is de potmeter defect geraakt ergens in het distributieproces. De wah gaat aanstaande week even naar v/d Haar en dan ben ik weer het heertje.

ResNovae
3 maart 2005, 18:22
Update: Ik heb dus gisteren het pedaal teruggehad van v/d Haar met een nieuwe potmeter.

Je raadt het al, met nog steeds die irritante kraak erin. Ik heb hem zelf maar eens even opengemaakt en een beetje zitten spelen met het tandwieltje en de 'wig' die deze zou moeten bewegen. Dit leverde ook niets noemenswaardigs op. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? (het lijkt me immers sterk dat dat normaal is voor een Teese)

Ik heb dit probleem zowel op m'n transistoramp (Crate) als via het mengpaneel op IK Multimedia's Amplitube. De enige manier om dit weg te krijgen is door in Amplitube de noisegate aan te zetten, maar daar ben ik op m'n Crate nog niet mee geholpen.

DREAMMACHINE
3 maart 2005, 18:33
....is er niks mis met de input of output kabel die je gebruikt, oftewel zijn de jacks wel ok, omdat je toch flink staat te stampen op zo'n wahtje..... :???:

ResNovae
3 maart 2005, 18:38
....is er niks mis met de input of output kabel die je gebruikt, oftewel zijn de jacks wel ok, omdat je toch flink staat te stampen op zo'n wahtje..... :???:

Sluit allemaal perfect aan. Kabels zijn ook in orde. Heb ook geëxperimenteerd met volgorde van de effecten en uiteraard ook 'stand alone'.

Dirk_Hendrik
3 maart 2005, 18:40
Update: Ik heb dus gisteren het pedaal teruggehad van v/d Haar met een nieuwe potmeter.


Wat betaal je daar bij Haar nou voor?

ResNovae
3 maart 2005, 18:43
Update: Ik heb dus gisteren het pedaal teruggehad van v/d Haar met een nieuwe potmeter.


Wat betaal je daar bij Haar nou voor?

Absolutely nothing want ik had eerst met Teese contact opgenomen die mij naar aanleiding van een probleembeschrijving al een nieuwe pot beloofde via de mail...Heb mailtje doorgestuurd naar v/d Haar en voilá. Was trouwens goeie service. Had het ding binnen drie dagen weer terug.

Alleen jammer dat het nog niet opgelost is nu.

DREAMMACHINE
3 maart 2005, 19:06
tja...wazig...2 krakende post is wel erg un-lucky!.... :o

ben benieuwd wat het eigenlijk is, aangezien de rmc's toch als zeer betrouwbaar/kwalitatief hoog aangeschreven staan.....

....toch maar het soldeerwerk ff nalopen.... :???:

Antal
4 maart 2005, 00:03
Ik heb dit probleem zowel op m'n transistoramp (Crate) als via het mengpaneel op IK Multimedia's Amplitube. De enige manier om dit weg te krijgen is door in Amplitube de noisegate aan te zetten, maar daar ben ik op m'n Crate nog niet mee geholpen.

Zit die kraak op 1 punt van de sweep of over het hele bereik?

ResNovae
4 maart 2005, 09:33
Het is altijd op een vast punt, ergens aan het einde van de sweep. (beginnend vanaf de hielpositie uiteraard)

Antal
4 maart 2005, 11:54
Het is altijd op een vast punt, ergens aan het einde van de sweep. (beginnend vanaf de hielpositie uiteraard)

Dat heeft de mijne ook. Exact hetzelfde zoals jij beschrijft. Probeer hem eens op een buizenbak, dan heb je er waarschijnlijk geen last van. Ik niet tenminste.

Vraag me ook niet om een verklaring. Geen idee wat dat betreft. Maar het is wel zo :)

ResNovae
4 maart 2005, 12:27
Bizar!

Je hebt me wel enigszins gerustgesteld. Dan koop ik tot er een buizenamp kan komen wel een el-cheapo noise gate (of Geoffrey moet met een betere oplossing komen).

Antal
4 maart 2005, 16:37
Bizar!

Je hebt me wel enigszins gerustgesteld. Dan koop ik tot er een buizenamp kan komen wel een el-cheapo noise gate (of Geoffrey moet met een betere oplossing komen).

Beetje maf idd. Ik heb Sash z'n oude rmc1. Toen ik die kreeg zat er ook een kraak in (ook op een buizenbak). Toen heb ik van Geoffrey een nieuwe pot gekregen. Nu werkt hij perfect op m'n buizenamp. Alleen op de VS100 van m'n broertje heeft hij een klein beetje een kraak. Precies op dat punt waar jij het ook beschrijft. Ik maak me er verders dan ook niet druk om. Alleen probeer hem voor de zekerheid toch even op een buizenbak. Dan weet je het zeker.

ResNovae
4 maart 2005, 16:58
Toen heb ik van Geoffrey een nieuwe pot gekregen. Nu werkt hij perfect op m'n buizenamp. Alleen op de VS100 van m'n broertje heeft hij een klein beetje een kraak. Precies op dat punt waar jij het ook beschrijft. Ik maak me er verders dan ook niet druk om. Alleen probeer hem voor de zekerheid toch even op een buizenbak. Dan weet je het zeker.

Ik had wat geluidssampletjes voor Geoffrey gemaakt en die wijt het toch aan de pot, ondanks dat er net een nieuwe in zit. Hij stuurt er een paar deze kant uit en dan zal het wel goedkomen. Hoe lang duurde het bij jou voor je ze binnen had?

Antal
4 maart 2005, 17:05
Paar dagen maar.

DREAMMACHINE
4 maart 2005, 21:22
....over service gesproken!!!.... :o

nice!!