PDA

View Full Version : Vamp of POD xt



guhlenn
24 februari 2005, 13:10
mooi.

Ik wil ze gebruiken voor direct recording. Heb de POD even getest en dat was wel ok. Het gaat niet om ultieme sound. Hij moet ook door de koptelefoon fatsoenlijk klinken en effecten zijn net zo belangrijk of misschien nog belangrijker. dus...

wat denkt u?

HEtzelfde of is er een reden om (veel) meer voor de POD te betalen?

Dank !

The Crimson King
24 februari 2005, 13:21
De reden zou kunnen zijn dat de Pod veel betere software ondersteuning heeft (in de vorm van Guitarport software e.d.) dan de V-amp en dit is toch wel redelijk belangrijk voor het gebruik van apparaten als de POD op i.c.m. PC's.

Over de geluidsverschillen tussen de twee apparaten kan ik je niet veel vertellen, maar van de POD XT weet ik zeker dat je er zeeeeer goede geluiden uit kan halen.

Ic3gl0vE
24 februari 2005, 16:24
als je goede effecten wilt zou je ook een boss gt3 met een v-amp2 erbij kunnen overwegen. Heb je meteen een midifloorboard voor de v-amp.

Negative K3 fan
24 februari 2005, 16:39
een pod is 3 keer zo duur als een v-amp, en tja, ik vind dat dat prijs verschil nogal opgaat met het verschil in kwaliteit, want de podxt 0wnt gewoon (samen met de tonelab).

guhlenn
25 februari 2005, 09:42
Goed, nu we de POD ruled berichten gehad hebben, heb je ehm ook vergeleken? Lennard?

Azrael
25 februari 2005, 10:16
Agreed.
Op het JEMsite forum bijvoorbeeld is men zeer te spreken over de V-amp pro. Meeste mensen vinden hem beter klinken dan de POD en een scala aan andere apparaten , voor een schrijntje van de prijs. Dus als ik jou was zou ik ze gewoon even vergelijken en de meningen met een korreltje zout nemen.

harrie-beton
25 februari 2005, 11:15
de v amp heb ik gehad (in 2001) en die heeft hoorbaar meer ruis.
Verder geen slecht ding. De xt is wel beter qua klank, ik zou zeggen 1 keer beter en 3 keer zo duur..
Vooral dat de xt digitaal je pc in kan (USB) is erg prettig opnemen.

Negative K3 fan
25 februari 2005, 12:16
Goed, nu we de POD ruled berichten gehad hebben, heb je ehm ook vergeleken? Lennard?

ja in overvloede, mijn computer staat vol met clips van zowel de v-amp als pod xt. ze klinken opgenomen allebei leuk, maar vooral bij de scheur wint de podxt het kwa realistisch geluid. de v-amp klinkt niet verkeerd maar heeft altijd een rare mid frequentie die ik persoonlijk heel lelijk vind. Die frequentie hoor ik altijd (in meer of mindere mate) terug bij de v-amp, ook klinkt een pod meestal veel meer als een versterker met microfoon ervoor door de AIR technologie.

ook in het echt heb ik er ervaring mee, ik heb zelf een podxt en een vriend van mij een v-amp 2 (is inmiddels overgestapt op de flextone 3) en er zit buiten het grote verschil kwa features/mogelijkheden ook een duidelijk verschil in geluidskwaliteit in.

Azrael
25 februari 2005, 14:43
de v amp heb ik gehad (in 2001) en die heeft hoorbaar meer ruis.
Verder geen slecht ding. De xt is wel beter qua klank, ik zou zeggen 1 keer beter en 3 keer zo duur..
Vooral dat de xt digitaal je pc in kan (USB) is erg prettig opnemen.

Weer een opmerking die niet relevant is. De Vamp2 Pro is een volkomen ander ding dan de eerste Vamp wat een ruismonster is en een slechte klank heeft.

harrie-beton
25 februari 2005, 19:53
de topic starter moet dan maar meer info geven. Hij heeft het over v amp.


de v amp 2 is naar mijn weten een gewone v amp met een andere chip.
Je kon oude v amps ook upgraden.
De interne ruis blijft gelijk toch?

Azrael
26 februari 2005, 11:12
de topic starter moet dan maar meer info geven. Hij heeft het over v amp.


de v amp 2 is naar mijn weten een gewone v amp met een andere chip.
Je kon oude v amps ook upgraden.
De interne ruis blijft gelijk toch?

Nee , de interne ruis blijft niet gelijk. En de V-amp pro heeft een 103db sig/ruis verhouding en das echt stukken beter dan de oude vamp en iets beter dan die v-amp2 met 92db/sig-ruis verhouding.

Ic3gl0vE
26 februari 2005, 14:02
Gisteren heb ik de v-amp2 eens even uitgeprobeerd en dit vind ik:

+ equalizer werkt echt goed
+ vrij makkelijk in te stellen, van de meeste dingen had ik meteen door hoe het werkt
+ goed geluid
+ 109 euro incl tas, adapter en footswitch
+ endless rotary controllers

- lelijke reverb
- over het algemeen matige effecten. Nu heb ik ook niet heel veel tijd aan de effecten besteed (want ik stoorde me eraan en heb ze niet nodig).
- ik kon de grijze tekst op het apparaat echt niet lezen met die felle leds die in m'n ogen schenen. Felle leds zijn wel fijn, maar lichtgrijze tekst op een blauw apparaat niet.
- geen aan/uit knop.
- zou dat plastic stevig zijn? In mijn geval blijft zo'n ding voornamelijk thuis liggen en dan kan 'ie wat mij betreft van papier maché zijn ;) maar hij ziet er niet uit alsof 'ie veel kan hebben, dus ik weet niet of het verstandig is er veel mee op te treden evt.

Daarnaast had een vriend van me nog de podXTlive getest terwijl ik een beetje met de knopjes speelde. Omdat ik zelf geen podxt wil aanschaffen heb ik hier een wat minder uitgebreide mening over, maar ik kan wel zeggen dat ik 'm niet indrukwekkend genoeg vond om er 500 euro voor neer te leggen. Het effectgedeelte was stukken en stukken beter dan dat van de v-amp, maar toch vond ik de mogelijkheden wat beperkt vergeleken bij boss spul. En de knoppen op de xtlive vond ik maar niks. Het is natuurlijk heel mooi dat ze chroom zijn en glimmen enzo, maar je kunt echt niet zien hoever ze gedraaid staan. Nou geeft het display dat ook wel aan, maar het display is voor een floorboard wel superklein vind ik. De equalizer vond ik op de v-amp ook veel beter werken. Tja ik weet het niet hoor, maar voor zoveel geld vond ik de podxtlive niet super indrukwekkend. Wel voelde de pod in tegenstelling tot de v-amp2 erg stevig aan.


Als je effecten het belangrijkst vind, zou ik voor een boss gt3/6/8 gaan. Dan kun je je voetknoppen ook (in de manual mode) als losse pedaaltjes laten fungeren, dus dat elke knop een ander effect aan/uit zet. Dat miste ik nogal in de xtlive. De effecten van de v-amp2 vond ik eigenlijk gewoon niet noemenswaardig.

Ik denk dat ik zelf wel een v-amp2 ga kopen (tenzij die signaal/ruisverhouding in de v-amppro echt hoorbaar veel beter is... ik kan dat niet inschatten op basis van getallen). Maar ik heb zelf dan ook geen effecten nodig omdat ik daar een gt3 en een pc voor heb. het gaat mij puur om lekker klinkende ampmodels en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Lennart:
1 vervelende frequentie is toch niet zo erg? die haal je er met de computer zo uit... bij een optreden wordt het wel iets anders natuurlijk.

Eelco:
De software ondersteuning voor de v-amp is ook wel fatsoenlijk. er is gewoon een nette editor voor te downloaden en er is een programmatje dat pod patches kan omzetten naar v-amp patches.

Wat een verhaal weer, ik hoop dat je er iets aan hebt.

guhlenn
28 februari 2005, 10:56
dank allen. 't zal erom spannen. Clips van internet zeggen trouwens helemaal niks. 92 of 103 db in snr is allebei fantastisch, wel eens een gitaar met mic opgenomen? Mede door de uitbreiding van effecten op de
POD ben ik geneigd daarheen te gaan, maar het feit dat die berrie drie keer niks ksot... hmmmm... ah well... ik zal ze moeten gaan vergelijken. :)

Nogmaals; dank!

Ic3gl0vE
1 maart 2005, 20:12
LAat ons weten wat je doet!

Elektrik_Sixx
2 maart 2005, 10:45
Als we toch gaan vergelijken, hoe komen de Vox Tonelab en de Johnson J-Station er dan vanaf in verhouding met de XT en d V-amp?

Elektrik_Sixx
2 maart 2005, 10:46
Als we toch gaan vergelijken, hoe komen de Vox Tonelab en de Johnson J-Station er dan vanaf in verhouding met de XT en d V-amp?

Negative K3 fan
2 maart 2005, 12:47
tonelab is natuurlijkook geniaal, check die sounds van robbert vd hanenberg, ziekelijk goed, imo wel op niveau van de podxt maar beide hebben unieke kenmerken... de j station is misschien wel leuk, maar alle clips die ik heb gehoord hebben me helemaal niet kunnen overtuigen.

Ic3gl0vE
2 maart 2005, 20:12
Die tonelab neemt zo vreselijk veel ruimte in :o Echt niet normaal hoe groot dat ding is

guhlenn
3 maart 2005, 10:01
zal ik zeker doen.tonelab schijnt minder voor direkt recording te zijn en meer voro live geluid. da's niet wat ik zoek. maar ik zal hem toch even mmeenemen ind e vergelijking.

Dreamer_Ur
3 maart 2005, 11:42
vox tonelab : getest in de winkel
klonk lekker, lekkere open sound. eenvoudig te bedienen, snel de juiste geluiden vinden enzo. ik vond het grote nadeel dat de distortion sounds allemaal net iets miste, zeker bij palm-muten. verder een topding, ik denk dat het veel afhangt van de stijl muziek die je doorgaans speelt.

v-amp 2 : 2 jaar in mn bezit gehad
ondanks dat er een nare zoem uit kan komen, vind ik de v-amp toch echt een gaaf ding! supergoedkoop, heel veel leuke sounds en ook makkelijk te bedienen! ik heb er flink wat dingen mee opgenomen, en ik kan zat bands opnoemen die er een zeer behoorlijke demo of minicd mee hebben gemaakt. aanrader voor metal, stuk minder voor blues en net-niet-distortion sounds.

podxt : net een paar weken in mn bezig
ik heb de podxt nog niet zo heel lang, maar tot nu toe vind ik het ook een prachtding. het is heerlijk om alles via usb te doen, opnemen, patches editen is nog nooit zo makkelijk geweest hiero. ik heb ook de 3 modelpacks, en heb nu 72 amps erin zitten :lol: erg relaxed. minpuntje: hij is toch een tikkeltje te duur, vind ik. maar voor thuisrecording ideaal.