PDA

View Full Version : mijn toekomstige effecten setup....vragen



Thom TK
24 februari 2005, 12:36
test

Thom TK
24 februari 2005, 12:37
Hieronder staat een schematische voorstelling van mijn effecten...ik weet allen niet of de volgorde goed is en of er effecten zijn die beter n;iet in de effectsloop kunnen.


TB-TM---->Compressor--->Delay-->Phaser-->Equalizer---TB-TM
| | |
in out TU-2

Een beetje rommelig gedaan misschien..maargoed. Oh ja TB-TM box wordt er eentje van Speeddemon.

Dus...is dit een correct schema...en wat kan er anders?
Ik zit nog niet lang in de effecten, dus...help me out :)

Speeddemon
24 februari 2005, 13:06
ik zou die Delay en Equalizer in de FX loop van je versterker zetten als je die hebt. Als je namelijk je distortion uit je versterker haalt, met een delay ervoor, klinkt dat ruk.

Met die phaser moet je zelf effe stoeien, ik vind die zelf VOOR de versterker het beste klinken.

Thom TK
24 februari 2005, 13:23
ik zou die Delay en Equalizer in de FX loop van je versterker zetten als je die hebt. Als je namelijk je distortion uit je versterker haalt, met een delay ervoor, klinkt dat ruk.

Met die phaser moet je zelf effe stoeien, ik vind die zelf VOOR de versterker het beste klinken.
OKe...ik heb het zo gemaakt dat ik gewoon alles in de loop van de versterker doe.
Maar voor de versterker is dus in de effectsloop he?

Speeddemon
24 februari 2005, 13:29
nee nee,
compressor moet je zeker NIET in de fx-loop van de versterker doen!
(wel in de fx-loop van het TBTM pedaal).
En die phaser waarschijnlijk ook niet.

Thom TK
24 februari 2005, 13:34
nee nee,
compressor moet je zeker NIET in de fx-loop van de versterker doen!
(wel in de fx-loop van het TBTM pedaal).
En die phaser waarschijnlijk ook niet.
Oke...even denken...ik dacht zo namelijk: de TB-M box gaat in de effectsloop, en via dat pedaal loop ik de rest van de effecten.

Maar aangezien dat geen optie is (wat jij dus zei)...hoe sluit ik alles dan aan?
Ik bedoel, ik heb dus een deel van de effecten in de effectsloop van de amp zitten, en een deel in de guitar-out van de amp.

Thom TK
24 februari 2005, 13:45
oke, ik heb even nagedacht nog...als ik jouw advies volg, krijg ik dus dit:

effects loop: Delay-->equalizer

Guitar out: split box voor de tuner-->compressor---->phaser-->gitaar (ik neem dan geen TBTM box, maar gewoon eentje voor de tuner).

Zo dus?
Wordt lastig met het maken van een pedalboard dan, maarja, weer een uitdaging :).

Speeddemon
24 februari 2005, 14:10
Ja zo kan het!

Maar als je wel een TB TM box kiest, kun je de phaser en compressor in die TB Loop hangen, met 2 voordelen
1) true bypass als ze uit staan
2) ze met 1 switch tegelijk aan kunnen zetten

Thom TK
24 februari 2005, 15:08
Ja zo kan het!

Maar als je wel een TB TM box kiest, kun je de phaser en compressor in die TB Loop hangen, met 2 voordelen
1) true bypass als ze uit staan
2) ze met 1 switch tegelijk aan kunnen zetten
Hmmja dar heb je dan wel weer gelijk aan...zal ff nadenken.
Enneh: bedankt he!

Thom TK
24 februari 2005, 22:48
Goed, ik heb nu nog een (waarschijnlijk stomme) vraag...welk type kables doe je tussen de pedalen en de loop van de verster (of tussen de pedaal en de gitaar out)...zijn dat ordinaire intrumentenkabels of moeten dat ook patchkabels zijn?

Speeddemon
24 februari 2005, 23:38
meestal instrument kabels.
tussen de pedalen onderling zou je bijv. George L 0.155 kunnen gebruiken, en dan Tasker, Spectraflex of Cordial tussen amp en pedalen.

Jollert
25 februari 2005, 00:09
Nog een domme vraag; Waar staan TB/TM voor?

True Bypass?

Robbert
25 februari 2005, 00:11
Nog een domme vraag; Waar staan TB/TM voor?

True Bypass?

Yup, en TM voor Tuner mute; oftewel een halve loop, oftewel alleen een send. :D

Jollert
25 februari 2005, 00:11
k dank je