PDA

View Full Version : pacifica



jelmer_l
24 februari 2005, 11:13
Vandaag testte ik een paar nieuwe gitaren: Yamaha Pacifica. Vind ik van speelstijl wel dicht aanleunen bij strats. Qua sound is het moeilijk te vergelijken want in deze winkel moest ik met de pacifica over een cube 60 spelen en in de vorige met de Fender over een Marshal Valvestate en de winkel daarvoor op een Fender hot Rod Deville (????).

Blijf ik hangen bij de mexicaanse Fat strat Deluxe of die Yamaha's. Qua prijsklasse komt dat wel overeen (een 600 euries)

Dus ... Wie heeft er ervaring met Pacifica 412V of 812 V ? En mss daarbij ook al eens een vergelijkende studie gedaan met Fender strat mexen. (Die pacifica's hebben trouwens een extra switch om je elementen in "omgekeerde fase" te zetten, whatever that means) Erg indrukwekkend vond ik dat nu niet.
Is de kwalitiet van zo'n Yamaha te vergelijken met Fender mex? (De verkoper beweerde dat je bij Yamaha de naam niet bijbetaald dus .. meer gitaar krijgt voor je euries)


Mss nog een bijvraagje;
Kent er iemand een site waarop je info, prijzen, kwaliteit, eventueel het doel, ... van elementen vindt?
Ik wil eventueel in m'n De Armond betere elementen steken + De verkoper zei me vandaag iets raars: "Op deze eenvoudigere versie zitten MAAR Alnico-V elementen en op de duurdere krijg je al seymour duncans." Lees ik op de Yamaha site dat hun duurste Pacifica is uitgerust met ... jawel, Alnico-V elementen

Alvast bedankt voor het lezen van m'n lastige vragen en mss nog meer bedankt voor eventuele antwoorden.

Greetz
:-D