PDA

View Full Version : nieuwe bas



*bosbes*
6 juli 2002, 19:52
kan iemand mij vertellen wat een nieuwe basgitaar voor beginners ongeveer kost?
van wat ik tot nu toe gezien heb lijken ze veel duurder als elektrische gitaren ? waarom is dit ?

AllodoX
7 juli 2002, 02:49
Omdat een bass meer hout bevat o.a.
en omdat een gitaartje gewoon veel cheapere electro erin kan hebben.

*bosbes*
7 juli 2002, 13:46
aha dankje =)
maar hoe duur kost ongeveer een basgitaar voor beginners??
als je wel een beetje iets van redelijke kwaliteit wil ?

emielow
7 juli 2002, 16:08
hoe duur is, of hoeveel kost een nieuwe basgitaar... :wink:

tja ligt der maar net aan he, je kunt wel met een bas van vierduuizend beginnen, maar je kunt er ook een pakken van vierhonderd guldens, tis maar net waj wil.

AllodoX
7 juli 2002, 19:21
precies :smile:

Ron C
9 juli 2002, 14:41
Op 2002-07-07 01:49, schreef AllodoX:
Omdat een bass meer hout bevat o.a.
en omdat een gitaartje gewoon veel cheapere electro erin kan hebben.


Zo veel meer hout is het niet, en duurdere electronica is ook geen reden. het heeft puur te maken dat gitaren in grotere aan tallen worden gemaakt, er zijn nu eenmaal meer gitaristen dan bassisten.

MilesD
9 juli 2002, 16:36
Anderhalve maand geleden heb ik, als beginnende basser, een Yamaha BBN4 III gekocht voor E330,-.

Deze bevalt erg goed en is ook een mooie bas (om te zien = ook belangrijk i.m.o.).

Een vriende heeft een Samick P-bass voor E180,- gekocht en deze bevalt hem ook erg goed.

M.a.w. voor minder dan E400,- heb je denk ik een leuke beginnersbas.

Tip van Flip: Ga wel naar een zaak waar ze een goede service leveren. Ik ben bij een grote zaak geweest de weliswaar een paar tientjes goedkoper was dan de kleinere concurrenten, maar de service viel me zwaar tegen. Er kon ook niks van de prijs af, ook al kocht ik tegelijkertijd een versterker, snoeren, draagband, plectrums, etc.
Die vriend kreeg bij die iets duurdere zaak wel korting en was daar ong. even veel geld kwijt als dat hij bij de grotere zaak kwijt zou zijn. En de service / klantvriendelijkheid / voorlichting / etc was een stuk beter.

succes ermee,

Miles

Moonchild
9 juli 2002, 18:03
ik had ooit een squier p-bass, degelijk spul voor weinig geld