PDA

View Full Version : ==========>Sonno's riffje



Sonno
23 februari 2005, 22:55
Goed idee, een riffcontest!
Ik heb ook wat gebrouwen!

http://home.versatel.nl/seriousgamers/simple.html

Jeroenvanhulsteijn
23 februari 2005, 23:19
hehe, vrolijk ritme zit daar in!

Leuke opbouw. Leuk themaatje. Heel leuk versierd ook.

Voor zover ik het kon horen overal erg netjes gespeeld. Je mag van mij wel wat meer van die wijde vibrato toepassen op de lange noten (doe ik zelf eerlijk gezegd zelden. Onkunde en ik ben er ook niet zo heel erg fan van, maar het kan hier wel goed passen denk ik. Ben zelf meer van de vibrato uit de klassieke muziek.).

Het geluid vind ik niet veel aan. Het geheel klinkt erg dof. De ritme gitaar had wat mij betreft ietsjes minder uitgehold mogen zijn. Dat stukje vanaf 31 vind ik wel heel aardig klinken. De solo stukjes mogen misschien ook iets meer aanwezig zijn.

Sonno
23 februari 2005, 23:24
tsja het geluid...
ik probeer er goed in te worden maar hoe meer ik weet des te verder ik van mijn doel verwijderd raak. er ging ook nog wat gruwelijk mis met een tom die te hard stond. Ik had m'n midi spoor al gerenderd en gedeleted dus had ik zo iets van: laat maar hangen, het gaat toch om de riff toch?

Jeroenvanhulsteijn
23 februari 2005, 23:33
Jazeker gaat het om de riff.

Sonno
2 maart 2005, 19:28
Ja zeg! Dat wist ik ook niet, ik ben nog niet zo'n internet-held ofzo...

ResNovae
2 maart 2005, 22:15
Ja zeg! Dat wist ik ook niet, ik ben nog niet zo'n internet-held ofzo...

Zou je niet eerst even afwachten voordat je begint te piepen??

Ik heb je inzending namelijk gewoon meegenomen :wink:

WICKED
2 maart 2005, 22:25
Klinkt goed!

Bouke
2 maart 2005, 23:16
Hey Sonno,

Erg gaaf stukkie dit. Mooie riffjes, interessante nootjes, relaxed gespeeld en lekkere drive.

Bouke

Sonno
3 maart 2005, 16:02
Zou je niet eerst even afwachten voordat je begint te piepen??

sorry...
ik heb nog een hoop te leren (internettechnisch dan...)

En bedankt voor de complimentjes allemaal!

Jax
6 maart 2005, 08:26
Hee Sonno, klinkt allemaal erg goed. Ik vroeg me af hoe je ritmepartij had opgenomen, met fruity loops?

Sonno
6 maart 2005, 15:31
Ik heb de samples van Drumkit from hell aan een sampler gehangen (Gigasampler). Die zijn nl. allemaal apart opgenomen (verschillende aanslagen, links rechts hard en zacht). Na heeeeeel veel gepiel kan je dan een leuk ritmepartijtje neerzetten. Ik kon niet aan het gehele programma komen want dat is 4,6 gigabyte groot...
Dan zet je in cubase de quantize op "settings" (ofzo, onderste in iedergeval) dan kan je de 'magnetic area' en de 'swing factor' bepalen waardoor het een beet je menselijk-onstrak gaat klinken. Het geluid kan veel beter maar dat komt door mij :cry: !

Latex...