PDA

View Full Version : Ik wil een nieuwe gitaar kopen...



sneary Harry
15 mei 2001, 18:34
Een electrische maar ik weet niet welke er het beste geluids kwaliteit heeft en er het langst mee gaat. Kunnen jullie me helpen?

taylor
16 mei 2001, 17:55
wat wil je uitgeven??

johnnyBgood
20 mei 2001, 17:29
Hoi ik zou een fender nemen dat is de meest allround gitaar.
Ik weet niet hoeveel je uit te geven hebt maar rond de vijftienhonderd gulden heb je al iet goeds.
groetjes john.

anoniem
21 mei 2001, 17:14
'Tis natuurlijk altijd afhankelijk van je budget maar hier komen een paar aanraders:

Allround:
- Ibanez RG-series (beginnen bij een kleine 1000 piek)
- Yamaha Pacifica series (veel gitaar voor weinig geld)
- Cort S2550 (Die heb ik zelf, kostte tweedehands net geen 500,-, nieuw iets rond de 1000,-)

Rock:
-Epiphone (Low Budget Gibsons, let wel even op of de halzen gelijmd zijn, dat zijn de beteren)
-Ibanez (Like said, niet duur en raggen best hard)
-Ernie Ball Music Man (Duur maar wel Ohw zo mooi en monsterlijk qua sound)
-Paul Reed Smith (Heb ik ook, zeer duur maar wel Klasse 1A gitaren)

Blues/Rock:
-Fender (The originals zijn redelijk duur maar het is de meest bekende gitaar)
-Squier (Low budget Fenders, ook de moeite waard)

Enige tip die ik je kan geven is: Luister naar je gitaar ZONDER versterker (klinkt het hout dik en vol) voordat je ermee gaat scheuren of zo. Verder NOOIT een gitaar kopen die je nog nooit in je handen hebt gehad (ik lees nogal veel forums met ongelukkigen die bij E-bay of zo kopen) en last but not least, the looks don't make the sound!!

anoniem
27 mei 2001, 12:36
Zoals een andere anonieme gebruiker al opmerkte: de yahama pacifica is een mooie goedkope serie. Ik zou dan wel de 812 nemen. Voor fl 1.400,- heb je dan erg veel gitaar!

waarismijnplectrum
28 mei 2001, 23:21
Mensen, voor welke gitaren zouden jullie kiezen als je mocht kiezen tussen een bedrag van 1000 -- 2000 piek?
dit wil ik graag weten omdat ik volop op zoek ben naar een nieuwe, beetje allround gitaar, bedankt!

stevieramon
29 mei 2001, 12:52
Voor welke gitaar IK zou kiezen? Voor allround gebruik...hmmmm. Ik speel zelf op een fender Richie Sambora strat. (zonder de sterretjes) Deze is allround genoeg voor mij. Je kan er het echte zoete volle fender geluid uit halen, maar zeker (door de humbucker op de brug) errug vet mee scheuren.En de brug is een floyd rose. Dus ik zou waarschijnlijk kiezen voor deze gitaar.

anoniem
4 juni 2001, 19:20
Mischien ben je helemaal niet zo rijk en heb je aan een Fender Stratocaster.
aangezien dit het eerste keer voor je is,
kan je ook een starterspakket kiezen, dr zit alles bij voor zo'n 600,-
Verkrijgbaar bij de Feedback Fillialen
in Apeldoorn, Utrecht en Rotterdam.
Groetjes Tomas

Eko
5 juni 2001, 00:01
Harry,
En heb je er al een gekocht of wacht je op het ultieme advies?
Martin

taylor
6 juni 2001, 01:47
hmm ja moeilijk te zeggen voor een nieuwe dan.

ik zal voor een 2e hands gaan.

een goeie allround gitaar zijn prs,catalyst,ibaniks en nog wel wat.

in ieder geval gitaaren met verschillende elmenten(hum ,singel,piezo) een schakel keuse.

voor +- ƒ2000,00 kun je toch een aardige(lees zeer goed) 2e hands kopen

tip:bij ibazar verkoopt iemand een catalyst (strat)voor ƒ1600,00 nieuw prijs iets van ƒ3600,00 is naar mijn weten de beste allround gitaar die er bestaat op het moment.

taylor
6 juni 2001, 01:49
de bovenstaande info is bedoelt voor waar is mijn plectrum.

Ibanez
24 juni 2001, 16:08
voor waarismijnplectrum ik zou een ibanez js serie kopen.( voor mezeluff) maar voor jou vind ik het advies van taylor eigenlijk wel goed, (ik wou ook zoiets gaan zeggen) :smile:





<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-08-25 12:27 ]</font>

co
24 juni 2001, 22:10
Gewoon zoveel mogelijk uitproberen. Voelt en speelt ie lekker dan is dit de goede. Smaken qua model verschillen, dus als je er een ziet hangen die je mooi vindt en die lekker speelt, neem hem dan. De prijs, soms is het beter om een te dure gitaar te nemen die gigantisch speelt, dan een goedkope die je het liefst de volgende dag al weer kwijt wilt

Outshine
26 juni 2001, 23:50
Heb zelf een Ibanezje grx40 voor 400 piek, leuk om mee te beginnen. Voor +- 1100 heb je een mooie Epiphone LP std.

varocks!
15 juli 2001, 16:42
Als je een goede gitaar zoekt is natuurlijk ook belangrijk te weten wat je wilt uitgeven. Als dat niet belangrijk is, danzou ik eens kijken naar de MXG gitaren. Dat zijn custom gitaren in de stijl van Valley Arts, Tom Anderson etc. Top spul en te krijgen bij winkels als Feedback, The American Guitar store in Enschede, EMI in eindhoven. Als je tenminste van strat type gitaren houdt.

Martin

Ibanez
15 juli 2001, 21:04
maar ze zijn wel duur

master G
17 juli 2001, 14:45
Voor waarismijnplectrum als je voor dat bedrag gaat kopen moet je een vette epiphone flying v nemen. echt een supervetding.!!!!!

sleep_to_saturate
17 juli 2001, 15:46
Als je flink voor lul wilt staan, ja..
>---:

MASTERHOMIE
17 juli 2001, 17:15
ik vind em echt cool maar die jackson randy rhoads vind ik echt keigaaf wat is daar eigenlijk mis mee?

Grooveyard21
18 juli 2001, 10:55
Ik heb een allround gitaar te koop:

Een yamaha pacifica 812W, met 2x sc (ssl-1 seymour duncan), 1x HB (SH-1, '59 seymour duncan), wilkinson tremolo, sperzel locking tuners en schaller staplocks. De gitaar is ongeveer 1 jaar oud.

Voor afbeelding zie http://www.hdn.tmfweb.nl

mail naar grooveyard21@hdn.tmfweb.nl

Ibanez
24 augustus 2001, 18:13
Op 2001-07-17 14:46, schreef sleep_to_saturate:
Als je flink voor lul wilt staan, ja..
>---:
:smile:

anoniem
25 augustus 2001, 00:21
heb ik me altijd al afgevraagd: kun je met zo'n flying-V nou ook zittend spelen ? of glijd ie dan van je been af ? volgens mij moet je zo'n ding gewoon aan een schouderband hangen en staand spelen...

ook lijkt me een V niet echt een allround gitaar :smile:

tja. als we nou eerst eens wisten wat de topicstarter voor muziek wil spelen :smile:

Ibanez
25 augustus 2001, 13:20
nou zittend spelen is zeer vervelend want dat ding kan inderdaad van je been afglijen. Of je steekt je been tussen die twee punten (een soort klassieke gitaar houding) het staat een beetje debiel maar het speelt wel beter.

B_FORCE
25 augustus 2001, 14:46
ik zou eigenlijk geen fender kopen, maar een ander merk (fernandes,cort,ibanez,yamaha) bij fender betaal je ook om de naam, die andere merken heb je meer gitaar voor minder geld (echt waar, ik wil zelf ook een nieuwe gitaar

taylor
25 augustus 2001, 17:36
ik heb ooit ook is een(oude) gibson v gehad.

tis niet echt en handig model,maar ik heb er echt spijt van dat ik hem verkocht heb voor bijna niks dat ding was nu en fortuin waard.

Ibanez
26 augustus 2001, 13:32
das jammer he :sad:

master G
26 augustus 2001, 19:37
wat trouwens ook een vette alround gitaar is is een les paul van gibsion of epiphone en die spelen trouwend su[er lekker

taylor
26 augustus 2001, 20:57
ach er zijn zoveel goeie gitaren op de markt.

maar idd en les paul is wel echt gaaf de klank is ook zo goed.

+ het speelt als een tiet.

B_FORCE
26 augustus 2001, 21:12
ik vind (persoonlijk he) een les paul niet echt aangenaam spelen (dikke hoge scherpe randen/hoeken) een strat model speelt wat lekkerder, kan makkelijker bij de hoge frets. geen randen in je zij.

taylor
26 augustus 2001, 23:06
ja dat bedoel ik er zijn zoveel goeie gitaren.

fender vind ik ook te gek,ik heb geen duidelijke voorkeur ik kan over al aan wennen.

als die maar goed klinkt en speelt dan ben ik tevreden :smile:

Ibanez
27 augustus 2001, 20:34
Op 2001-08-26 18:37, schreef master G:
wat trouwens ook een vette alround[quote/](twee llen) gitaar is is een les paul van gibsion[quote/]gibsion??? haha [quote/] of epiphone en die spelen trouwend su[er[quote/](let op je typen) lekker

ja maar dat wisten we wel dat een les paul lekker speelt.....( alleen een beetje duur voor een beginnner)


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-09-09 11:54 ]</font>

Ibanez
27 augustus 2001, 20:38
Op 2001-08-26 19:57, schreef taylor:
ach er zijn zoveel goeie gitaren op de markt.

maar idd en les paul is wel echt gaaf de klank is ook zo goed.

+ het speelt als een tiet.
haha

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-09-09 11:53 ]</font>

Ic3gl0vE
8 september 2001, 17:22
Op 2001-06-04 18:20, schreef anoniem:
Mischien ben je helemaal niet zo rijk en heb je aan een Fender Stratocaster.
aangezien dit het eerste keer voor je is,
kan je ook een starterspakket kiezen, dr zit alles bij voor zo'n 600,-
Verkrijgbaar bij de Feedback Fillialen
in Apeldoorn, Utrecht en Rotterdam.
Groetjes Tomas


Volgens mij is een Squire pakket bij GuitarCenter in Wierden 475,- maar het kan ook een andere winkel zijn geweest.... sorry ik weet het niet meer