PDA

View Full Version : bass effectjes



rePUNKtative
6 juli 2002, 16:43
Ok, nu krijg ik binnenkort mn geld van de belasting terug en ik wil eigenlijk van dat geld een (stel) effect(en) pedaaltje(s) kopen. Maar nu heb ik er niet echt super veel verstand van effecten etc. Ik speel voornamelijk punk en sXe Hardcore in een band (dus voor op een podium moet het ook lekker kunnen werken). Geen multi effect dingen, die vind ik kut klinken (heb er eentje op een elec. gitaar gehad... 3 keer niks).

BVD :smile:

Fluffy
6 juli 2002, 17:24
bass overdrive, bass flanger/chorus,

Pee
6 juli 2002, 18:02
en een wah natuurlijk

Fluffy
6 juli 2002, 18:53
zoals de bassballs die is wel een coole wah

rePUNKtative
6 juli 2002, 18:55
ik dank u zeer heren!!!!

Nocki
8 juli 2002, 20:43
als je een leuke terug gaaf hebt dan zou ik de EBS pedalen adviseren. maar daar noet je wel mee om weten te gaan en ze naar waarde schaten...

Nocki

ps ook de Gmajor van tc electrtonic is goed en geschikt voor zowel bass als gitaar.

Dionyios
8 juli 2002, 22:14
He wisten jullie dat je op de site van TC Electronics (makers van de G-Major) een gratis cd kan aanvragen met testgeluidjes erop?

Had ik weekie ofzo terug gedaan, en kreeg hem vandaag binnen, staan wel leuke geluidjes op, maar 't is alleen gitaar en geen basgitaar.

Pee
8 juli 2002, 22:18
ik heb er al een van de g-force en een van de g-major, maar van de g-major, die die op een vinylplaat lijkt, werkt niet???

AllodoX
8 juli 2002, 23:01
wat heeft dr.allodox op zijn pedalboard staan ?

- Boss ODB-3 bass overdrive
- Boss TU-2 tuner ( pedaal vorm )
- Boss PS-5 Pitch-shifter
- George Dennis Phaser/volume pedaal

Met de Pitch-shifter kun je hele lekkere mellow geluiden krijgen voor een octaaf lager te mixen met je gewone signaal.

je kunt ook een octaaf hoger mixen met je gewone geluid, en dan kun je in combo met een overdrive bijv tijdens gitaarsolo's de zooi een beetje opvullen ( en dan heb je geen 2e gitarist nodig )

rePUNKtative
10 juli 2002, 19:24
Op 2002-07-08 23:01, schreef AllodoX:
wat heeft dr.allodox op zijn pedalboard staan ?

- Boss ODB-3 bass overdrive
- Boss TU-2 tuner ( pedaal vorm )
- Boss PS-5 Pitch-shifter
- George Dennis Phaser/volume pedaal

Met de Pitch-shifter kun je hele lekkere mellow geluiden krijgen voor een octaaf lager te mixen met je gewone signaal.

je kunt ook een octaaf hoger mixen met je gewone geluid, en dan kun je in combo met een overdrive bijv tijdens gitaarsolo's de zooi een beetje opvullen ( en dan heb je geen 2e gitarist nodig )


ik dank u zeer professor docterandus hoogleraar in de basologie meneer allodoX :grin:

AllodoX
11 juli 2002, 08:06
'k heb wel een universitaire studie gedaan in moderne godsdiensten, maar helaas geen tijd gehad om examen te doen :sad: