PDA

View Full Version : Jackson (en Charvel) topicje



Jax
23 februari 2005, 16:39
Hee,

Zou iemand me kunnen vertellen vanaf ongeveer welk bedrag Jackson gitaren het geld waard worden? De Jackson modellen spreken mij namelijk wel aan, maar ik heb wel gehoord dat Jackson modellen pas vanaf een bepaalde grens de moeite waard worden. Is dit echt zo? En waar is deze grens?

Azrael
23 februari 2005, 16:55
Elk gitaarmerk wordt pas bij een bepaalde grens de moeite waard. En die grens stel je vaak zelf....

Ibanez RuleZ
23 februari 2005, 17:44
ik zou zelf de performer series links laten liggen. ik had er een en dat was voor mij geen goede keuze. De professional serie (ook de huidige) en de USA series zijn goed/erg goed-top of the bill (goed voor professional en erg goed-top of the bill voor USA)

Welke had je in gedachten?

Harrald

Swan
23 februari 2005, 18:47
de prof. lijn is erg goed
de MG lijn ook

Jax
23 februari 2005, 19:56
Welke had je in gedachten?


Ik zat een beetje te kijken naar de DXMG Dinky, de KE3 Kelly en de WRXT X Warrior.

BassAgent
23 februari 2005, 19:57
Dinky

Swan
23 februari 2005, 20:02
die DInky en Kelly zijn zowiezo erg goed (verschillen onderling weinig op de vorm na)...die Warrior is van n mindere serie volgens mij

Izegrim
23 februari 2005, 20:36
X, MG en Professional zijn goed. Kijk uit met 2e hands DXMG's. Tot 3 jaar geleden werden ze in India geknutseld. Het was eigenlijk een X-series met EMG HZ's. Ze zijn wat moeilijker te herkennen dan andere Indiase X-series omdat ze sharkfins hebben. De Indieers zijn te herkennen aan de wijder dan normaal uitstaande 12e positie dots. De JS-series vind ik niet interessant. Ik weet niet hoe het met anderen is, maar de elektronica is verbeterbaar laat ik maar zeggen. De EMG HZ's zijn geen fantastische elementen maar wel gewoon goed. Je hoeft ze niet gelijk te gaan upgraden. Dat geldt wel voor de Duncan Designed hums. Maar dat is mijn mening dan he...

FNaRK
23 februari 2005, 21:02
wellicht domme n00b vraag:
welke serie is de KE3,
en zijn er verschillende KE3's ?

lupoloco
23 februari 2005, 21:06
ke3 komt uit de professional reeks

Izegrim
23 februari 2005, 23:01
Handig te vermelden:
Als je twijfelt aan het land waar een gitaar (Jackson) in de winkel vandaan komt, check dan even het serienummer. Begint het met een 9, dan is hij gemaakt in Japan. And that's a good thang!

Alain
24 februari 2005, 09:26
of probeer eens een USA... dan heb je een echt goeie gitaar

pol
24 februari 2005, 10:11
de usa's zijn schitterende gitaren qua klank en speelcomfort, ik heb zelf een sl-1, speelt super, heel veelzijdige gitaar, niet onstemd te krijgen, veel sustain etc... , kon me geen betere gitaar voor dat geld kopen.

De professionals zijn ook prima, pickups zijn ok, niet zo goed als duncans maar ook niet slecht, en beginnen van iets rond de 500 euro dacht ik.
Als je echt een supergitaar wil, kijk dan uit voor een tweedehands USA.

jorrit
24 februari 2005, 10:25
De EMG HZ's zijn geen fantastische elementen maar wel gewoon goed. Je hoeft ze niet gelijk te gaan upgraden. Dat geldt wel voor de Duncan Designed hums. Maar dat is mijn mening dan he...

bedoel je niet de duncan designed? die komen volgens mij ook standaard in sommige jacksons....niet te verwarren met de orriginele seymour duncans die zijn stukken beter als de emg hz. ik denk dat jij een van de weinige bent (als je niet de duncan designeds bedoeld) die de hz beter vind dan de echte seymour duncans...

Izegrim
24 februari 2005, 10:45
Wat ik bedoel is dat ik de HZ's bruikbare elementen vind en de Duncan Designed niet. HZ's zijn geen goedkope stockpups maar prima passieve made in the US of A elementen. Seymour Duncans zullen misschien beter zijn, ik weet het niet. Maar de DD's zijn prut naast de HZ's.

Igor
24 februari 2005, 15:20
Ik heb zelf een DXMG en ik ben er fucking tevreden mee :-) Topding

jorrit
24 februari 2005, 15:38
Wat ik bedoel is dat ik de HZ's bruikbare elementen vind en de Duncan Designed niet. HZ's zijn geen goedkope stockpups maar prima passieve made in the US of A elementen. Seymour Duncans zullen misschien beter zijn, ik weet het niet. Maar de DD's zijn prut naast de HZ's.

wou al zeggen.... maar probeer eens echte duncans en vergelijk die met je emg hz elementen..... dan vind je waarschijnlijk die weer prut :D

Wormaap
24 februari 2005, 17:01
Da's precies wat'ie de eerste keer al zei hoor ;) De Duncan Designed zijn slecht, de EMG Hz zijn ok.

Kevin-D
24 februari 2005, 17:05
Niemand leest Izegrim's bericht goed, hij heeft 't de hele tijd al over Duncan Designed, en dan hoor je daarna ineens: Heeeee hij vind Seymour Duncan slecht :???: :???:

Marjah 't zal wel aan mij liggen

Ritch
24 februari 2005, 17:38
Dit is wel een gitaar die het GAS in mijn bloed helemaal GEK maakt!!!!

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/PC1_Phil_Collen_md.jpg

Wormaap
24 februari 2005, 19:16
Niemand leest Wormaaps bericht goed, hij heeft 't de hele tijd al over Duncan Designed, en dan hoor je daarna ineens: Heeeee hij vind Seymour Duncan slecht :???: :???:

Marjah 't zal wel aan mij liggen
En zelf lees je al even slecht :-D ;)
Het was nl. Izegrim die dat zei :)

Jax
24 februari 2005, 20:46
En hoe verhoudt een Jackson KE-3 of DXMG nou met een oude Charvel, bijvoorbeeld een 475 Deluxe?

NeeraDJ
24 februari 2005, 21:21
Naar mijn mening zijn de Proffies ok, maar het echte werk is toch een USA, het nadeel is dat ze onwijs duur zijn, weinig geïmporteerd worden in NL en je nooit meer naar een andere (slechtere) gitaar terug kan :). Overigens ben ik geen fan van de KE3, maar sommige Dinky's in de prof reeks bevielen mij prima!

Overigens heb je ook Prof modellen die bijna gelijk zijn aan de USA reeks, alhoewel dat maar een gelimiteerde oplage was. De kritische Jackson freak vindt ze bastaardjes en zal dit nooit toegeven, maar ik ken zat die-hard Jackson fans die je dit zullen vertellen. Deze proffies hebben ook een ebben toets, en een doorlopende hals (afgezien van de Dinky, die geen doorlopende hals heeft).

Orpheo
25 februari 2005, 00:25
En hoe verhoudt een Jackson KE-3 of DXMG nou met een oude Charvel, bijvoorbeeld een 475 Deluxe?

ik heb een charvel 650 xl.....


en hoe een jackson KE-3 of een DXMG zich verhoudt tegenover mijn charvel?

niet.

mijn charvel blaast die dingen echt weg.

mja, mijn charvel heeft ook neckthru, poplar body, the whole shabang (behalve ebben toets.......maar t rosewood is ZOO hard, en zo zwart, dat t verschil nihil is...vind ik iig)

Jax
25 februari 2005, 07:01
En hoe verhoudt een Jackson KE-3 of DXMG nou met een oude Charvel, bijvoorbeeld een 475 Deluxe?

ik heb een charvel 650 xl.....


en hoe een jackson KE-3 of een DXMG zich verhoudt tegenover mijn charvel?

niet.

mijn charvel blaast die dingen echt weg.

mja, mijn charvel heeft ook neckthru, poplar body, the whole shabang (behalve ebben toets.......maar t rosewood is ZOO hard, en zo zwart, dat t verschil nihil is...vind ik iig)

En hoeveel heb je voor die 650 xl betaald, als ik vragen mag? Hoe bevalt de hals? En de elementen?

Orpheo
25 februari 2005, 09:55
En hoe verhoudt een Jackson KE-3 of DXMG nou met een oude Charvel, bijvoorbeeld een 475 Deluxe?

ik heb een charvel 650 xl.....


en hoe een jackson KE-3 of een DXMG zich verhoudt tegenover mijn charvel?

niet.

mijn charvel blaast die dingen echt weg.

mja, mijn charvel heeft ook neckthru, poplar body, the whole shabang (behalve ebben toets.......maar t rosewood is ZOO hard, en zo zwart, dat t verschil nihil is...vind ik iig)

En hoeveel heb je voor die 650 xl betaald, als ik vragen mag? Hoe bevalt de hals? En de elementen?

ik heb er 795 voor betaald. sommigen vinden dat teveel, maar ik niet. hij speelt supersnel, en was in mint state.

de hals is primmmmaaaaaaa!!!!! speelt heerlijk snel, maar je moet wel werk verrichten met dat ding. dat nog wel, vind ik heel prettig. de elementen...tja....t zijn een soort veredelde EMG's vind ik, en ik ben niet zoooo'n emg-fan (tot op zekere hoogte, maar ok) maar in combinatie met de hele gitaar zijn de elementen heel netjes.

Orpheo
25 februari 2005, 09:55
En hoe verhoudt een Jackson KE-3 of DXMG nou met een oude Charvel, bijvoorbeeld een 475 Deluxe?

ik heb een charvel 650 xl.....


en hoe een jackson KE-3 of een DXMG zich verhoudt tegenover mijn charvel?

niet.

mijn charvel blaast die dingen echt weg.

mja, mijn charvel heeft ook neckthru, poplar body, the whole shabang (behalve ebben toets.......maar t rosewood is ZOO hard, en zo zwart, dat t verschil nihil is...vind ik iig)

En hoeveel heb je voor die 650 xl betaald, als ik vragen mag? Hoe bevalt de hals? En de elementen?

ik heb er 795 voor betaald. sommigen vinden dat teveel, maar ik niet. hij speelt supersnel, en was in mint state.

de hals is primmmmaaaaaaa!!!!! speelt heerlijk snel, maar je moet wel werk verrichten met dat ding. dat nog wel, vind ik heel prettig. de elementen...tja....t zijn een soort veredelde EMG's vind ik, en ik ben niet zoooo'n emg-fan (tot op zekere hoogte, maar ok) maar in combinatie met de hele gitaar zijn de elementen heel netjes.

pol
25 februari 2005, 11:29
die Charvel, is dat ook een Amerikaanse ?

En de Jackson USA's zijn idd stukken beter dan de Professionals, als je het geld hebt zeker voor gaan, ik heb de mijne in perfecte staat 1200 euro betaald (flame maple top Sl1), zat nergens een kras op, heb alleen de frets moeten opblinken en het fretboard geolied.
Niet dat de professionals slecht zijn, het zijn prima gitaren in die prijsklasse ik heb wel die neckthru proffesionals zoals de sl3 nog niet getest , iemand een idee hoe die zijn ten opzichte van de USA 's ?

BLOK182
25 februari 2005, 12:11
Ik heb een Charvel Model 6, eerste serie (1986, met Kahler brug). Bevalt echt super! Switching systeem is ff wennen, maar voor de rest topding, ook necktrough, echte MOP inlays, mooie binding, erg harde/donkere rosewood toets. Elementen zijn van Jackson zelf, actief met een +6dB booster, ideaal voor solo's. Vind zelf de brughumbucker wel niezo geweldig voor highgain rhythm, misschien dat ik de handel nog voor EMG's laat vervangen. Maar voor die 350 dat ik dervoor betaald heb is het ding DE SHIT 8-)

bert k
25 februari 2005, 13:04
+1 Zelfde verhaal voor mij, ik heb een Charvel model 4, precies eender als een model 6, alleen met een bolt-on neck. Heerlijke gitaar, ik heb hem al bijna 20 jaar... Elementen idd niet super hi-gain, maar daardoor wel een heel veelzijdige gitaar.
Hoe zit dat nou met die Amerikaanse Charvels? Ik heb een Japanner. Wanneer zijn er dan Amerikanen gebouwd?

NeeraDJ
25 februari 2005, 13:44
(behalve ebben toets.......maar t rosewood is ZOO hard, en zo zwart, dat t verschil nihil is...vind ik iig)
Ik mag je heel erg Orpheo, maar zo'n uitspraak vind ik totaal not-done. Sinis zijn Epi heeft ook een harde zwarte RW toets, maar het is nog laaaang geen ebben. Tonewise en feelwise heeft ebben zijn naam als edel hout te danken. Can't beat the real deal!

Als ik mijn mahoniebody bleker uitvalt dan een ander dan kan ik ook niet zeggen dat het verschil met Korina nihil is :lol: :o

Orpheo
25 februari 2005, 14:22
(behalve ebben toets.......maar t rosewood is ZOO hard, en zo zwart, dat t verschil nihil is...vind ik iig)
Ik mag je heel erg Orpheo, maar zo'n uitspraak vind ik totaal not-done. Sinis zijn Epi heeft ook een harde zwarte RW toets, maar het is nog laaaang geen ebben. Tonewise en feelwise heeft ebben zijn naam als edel hout te danken. Can't beat the real deal!

Als ik mijn mahoniebody bleker uitvalt dan een ander dan kan ik ook niet zeggen dat het verschil met Korina nihil is :lol: :o

okayy, okayy......ik trek mn woorden terug.... :wink:

pol
25 februari 2005, 14:57
maakt dat zoveel verschil uit in klank dan ?

Alain
25 februari 2005, 16:16
eigenlijk wel

Wormaap
25 februari 2005, 17:17
Nog even een klein dingetje rechtzetten, een fout die VEEL mensen maken: De elementen in een Model4/6 zijn _NIET_ aktief. De brughumbucker is een 'doodeenvoudige' J-50BC, en die is zo passief als maar zijn kan :) De batterij die in de gitaar zit is puur en alleen voor de midbooster.

bert k
25 februari 2005, 17:35
Das waar, maar je signaal wordt ook nog eens laagohmig gemaakt, wat een belangrijk nut is van aktieve elementen. Wat er uit je jackplug komt is wat er ook uit aktieve elementen komt. In dit geval zit de elektronika op een los printje, ik snap niet dat daar altijd zo'n onbegrip over is.

Wormaap
25 februari 2005, 18:58
De 4 volt van een EMG leveren ze nog steeds niet, en de belachelijk hoge output vind ik persoonlijk ook een groot verschil tussen passieve en aktieve elementen.

bert k
25 februari 2005, 19:29
Nee, maar dat is een misvatting. Aktieve elementen=hoge output is een beetje raar natuurlijk. Je kan de output van een aktief element veel hoger maken dan een passief, maar dat is een keuze. Dat kan op het printje van mijn Charvel ook, in principe. Het echte idee van aktief was lage impedantie plus de mogelijkheid van aktieve toonregeling. De output moet gewoon aangepast zijn aan de input van de versterker. Dat je vervolgens van die hi-gaim-monsters kreeg heeft met het principe niets te maken.

Wormaap
25 februari 2005, 19:59
Maar 99% van de mensen associëert aktieve elementen wel met hoge output, en geen storing/ruis, want ook storing en ruis pikken de Jackson elementen gewoon op, omdat ze een normale output hebben (een aktief element heeft een ongelofelijk lage output, en daardoor een voorversterkertje nodig om het op voldoende niveau te krijgen (wat bij een EMG dus in het element zit, evenals bij een LiveWire,) en dan ook meteen laagohmig en belachelijk hoge output)
Het circuit is aktief, het element niet. Ik kan de J-50BC gewoon in elke andere gitaar zetten, en de DiMarzio die ervoor in de plaats is gekomen is écht niet opeens aktief geworden.

bert k
25 februari 2005, 22:48
Nee, maar dat is dus precies wat ik zei :) En die DiMarzio heeft dan opeens het voordeel van het aktieve circuit erna.

Wormaap
26 februari 2005, 00:54
Dan zijn we het dus eensch :-D De elementen zijn zo passief als wat, maar er zit een aktief circuitje achter :)

Brommert
17 november 2005, 17:43
Heeft er iemand positieve/negatieve ervaringen met een Charvel 475 Deluxe?

Ik kan er eentje kopen, en ik vind het ook een vette gitaar maar ik kan er maar weinig over vinden op het forum/internet :-?

Izegrim
17 november 2005, 19:17
Absoluut vette plank!
Hier kun je er meer over vinden. ;)
www.jcfonline.com

RedBuell
17 november 2005, 19:34
Ik vind deze ook wel erg mooi, buiten Bram159 iemand die hier ervaring mee heeft?

De Soloist SLSMG

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/SLSMG_Soloist_md.jpg

RedBuell
17 november 2005, 19:36
Is die Soloist van hierboven een beetje te vergelijken met deze:

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/WRMG_Warrior_md.jpg

Een maat van mij heeft die en ik vond de hals wel erg lekker spelen.

Utreg
17 november 2005, 19:39
Ik heb een Charvel Model 6, eerste serie (1986, met Kahler brug). Bevalt echt super! Switching systeem is ff wennen, maar voor de rest topding, ook necktrough, echte MOP inlays, mooie binding, erg harde/donkere rosewood toets. Elementen zijn van Jackson zelf, actief met een +6dB booster, ideaal voor solo's. Vind zelf de brughumbucker wel niezo geweldig voor highgain rhythm, misschien dat ik de handel nog voor EMG's laat vervangen. Maar voor die 350 dat ik dervoor betaald heb is het ding DE SHIT 8-)

Mooi ding man, ik zoek ook een 24frettige charvel voor die prijs :)

Orpheo
17 november 2005, 20:21
Ik vind deze ook wel erg mooi, buiten Bram159 iemand die hier ervaring mee heeft?

De Soloist SLSMG

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/SLSMG_Soloist_md.jpg

wat toevalig, vandaag nog getest. ik vond het een dinkytoy. echt cheape hals, cheap gevoel, cheap body, KOPZWAAR als de tering, erger dan epi sg's, hums waren beetje (heel erg) krak; t klonk nergens naar. maar wel mooi stukje ebben als toets...

ik vond m zijn bijna 1100 euro niet waard. geef mij dan maar mijn eigen 70ies les paul....

Jax
18 november 2005, 07:01
Ik vind deze ook wel erg mooi, buiten Bram159 iemand die hier ervaring mee heeft?

De Soloist SLSMG

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/SLSMG_Soloist_md.jpg

wat toevalig, vandaag nog getest. ik vond het een dinkytoy. echt cheape hals, cheap gevoel, cheap body, KOPZWAAR als de tering, erger dan epi sg's, hums waren beetje (heel erg) krak; t klonk nergens naar. maar wel mooi stukje ebben als toets...

ik vond m zijn bijna 1100 euro niet waard. geef mij dan maar mijn eigen 70ies les paul....

:o Uhm...Ok...Ik geloof je wel, maar toch... dit is toch altijd best wel een droomgitaar geweest. Om dan te horen dat ie speelt als een dinkytoy is toch wel jammer....

Orpheo
18 november 2005, 11:21
Ik vind deze ook wel erg mooi, buiten Bram159 iemand die hier ervaring mee heeft?

De Soloist SLSMG

http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/SLSMG_Soloist_md.jpg

wat toevalig, vandaag nog getest. ik vond het een dinkytoy. echt cheape hals, cheap gevoel, cheap body, KOPZWAAR als de tering, erger dan epi sg's, hums waren beetje (heel erg) krak; t klonk nergens naar. maar wel mooi stukje ebben als toets...

ik vond m zijn bijna 1100 euro niet waard. geef mij dan maar mijn eigen 70ies les paul....

:o Uhm...Ok...Ik geloof je wel, maar toch... dit is toch altijd best wel een droomgitaar geweest. Om dan te horen dat ie speelt als een dinkytoy is toch wel jammer....

ja, begrijpelijk. maar je kan altijd even naar feedback gaan om m te proberen :)

Izegrim
18 november 2005, 11:31
De SLMG is echt een goede gitaar. Er zijn echter 2 dingen die wat raar zijn. Ten eerste is hij best wel licht. Dat associeer ik ook gauw met goedkoop, maar kijk eens goed: er zit niet veel hout aan want de body is vrij dun en het is aziatisch mahonie, wat sowieso lichter is dan honduras mahonie.

Ik zou er gerust een kopen als de kop eraf is. Ehm, niet de headstock maar tweedehands. En dat is omdat ik zelf een DXMG met dezelfde elementen heb. Naar verloop van tijd wil je echt andere elementen en daarom wil ik er niet de volle mep voor betalen.

Izegrim
18 november 2005, 11:32
dubbel :(

Izegrim
18 november 2005, 11:33
driedubbel :-?

mrweird
18 november 2005, 11:45
Den geschiedenis in een piepkleine notendop..

Begin jaren 70 is Wayne Charvel een gitaarwinkelje begonnen met gitaarbouw, hij bouwde charvel gitaren. nam een boekhouder aan genaamd Grover Jackson. Die een paar jaar later de zaak overnam, die een gitaar maakte voor Randy Rhoads, die zo afwijkend van de charvels was dat hij er maar Jackson op zetten, wat een succes werd. Daarna was er een charvel en een jackson lijn in Amerika. Daarna verkocht hij de toko aan Akai musical instruments die eerst charvels en charvettes gingen maken in Japan/verre oosten en Jacksons in Amerika. En later ook Jacksons in Japan. etc... En daarna kwam Fender die de toko weer overnam.

Daarom zijn d'r ook Amerikaanse Charvels. Charvel was eerst de "fender achtige" lijn en Jackson de "race gitaar met punten" met punten lijn..

Orpheo
18 november 2005, 11:47
De SLMG is echt een goede gitaar. Er zijn echter 2 dingen die wat raar zijn. Ten eerste is hij best wel licht. Dat associeer ik ook gauw met goedkoop, maar kijk eens goed: er zit niet veel hout aan want de body is vrij dun en het is aziatisch mahonie, wat sowieso lichter is dan honduras mahonie.

Ik zou er gerust een kopen als de kop eraf is. Ehm, niet de headstock maar tweedehands. En dat is omdat ik zelf een DXMG met dezelfde elementen heb. Naar verloop van tijd wil je echt andere elementen en daarom wil ik er niet de volle mep voor betalen.

mahonie? t voelde aan als basswood, ook in tone. en ik zag dat ie dun was; ik had andere gitaren gepakt die ook dun waren, ibanez s bv, maar die had meer de feel van " gitaar" dan deze jackson.... maar ach, smaken verschillen :)

Baklap
18 november 2005, 12:55
ik ben aan het sparen voor de WR1 warrior uit de USA series

nog een lange weg te gaan :cry:

Alain
18 november 2005, 13:17
mahonie? t voelde aan als basswood, ook in tone. en ik zag dat ie dun was; ik had andere gitaren gepakt die ook dun waren, ibanez s bv, maar die had meer de feel van " gitaar" dan deze jackson.... maar ach, smaken verschillen :)

Ibanez S heeft ook mahonie modellen

IMHO als je een echte jackson wil... neem een usa!!

Dat zijn super-gitaren en de naam waardig.

Er zijn uitzonderingen, maar dat zijn uitzonderingen, en geen regel. Japanse professional heb je goeie in bvb, maar vergelijk die dan niet met een jackson usa

BassAgent
18 november 2005, 13:26
Ik heb ook eens op de SLMG gespeeld, en hij voelde inderdaad niet lekker. Zoals Orpheo al zei is ie kopzwaar en is het jammer dat de lak op de achterkant van de hals zo dik is. Daardoor voelt ie aan als plastic. Geen 1100 ballen waard zou ik zo zeggen.

Outrage
18 november 2005, 16:37
persoonlijk ben ik helemaal weg van jackson, ik kijk nu uit naar 2dehands usa soloist (sl2h), ik hoop er eentje te vinden voor een goeie prijs. Ik heb een hele weg afgelegd, lang mottige verkopers en nog mottiger gitaren.

De Dinky speelt van hals bijzonder goed, het is (voor mij toch - ik speel nu nl op een epiphone LP) even wennen aan de constructie van de gitaar, ze weegt inderdaad meer aan de kop dan aan de body. De elementen van de Dinky klinken bijzonder slecht - maar dat hangt ook af van gitarist tot gitarist, de collega gitarist speelt op een dinky met DD's, en op de repetitie klinken die best goed als we samen spelen, maar ze hebben inderdaad hun beperkingen.

Izegrim
18 november 2005, 17:41
Ik heb zo een custom SD in m'n Rhoads. Moet je kijken. De coils zijn zo lomp dat de pickupring is aangepast om hem te laten passen. :-D

http://i18.ebayimg.com/03/i/04/62/8b/73_12_sb.JPG

Anders Destium
18 november 2005, 17:41
Ik vind een gitaar als de SL3 zeker zijn geld waard, maar het echte USA werk blijft mijn voorkeur houden. De Jackson neck thru's hebben er alleen wel mede voor gezorgd dat ik heb bedacht dat een neck thru constructie zeker niet superieur hoeft te zijn aan een goede bolt on. Niets ten nadele van de gitaren maar ik ga toch liever voor een pure superstrat :)

Voor gitaren als deze mag je me 's nachts wakker maken trouwens:

http://i20.photobucket.com/albums/b223/om14/2005%20Jackson%20SL2HT%20Chlorine%20Custom%20Shop/IMG_1379.jpg

RedBuell
18 november 2005, 18:00
Ik vind een gitaar als de SL3 zeker zijn geld waard, maar het echte USA werk blijft mijn voorkeur houden. De Jackson neck thru's hebben er alleen wel mede voor gezorgd dat ik heb bedacht dat een neck thru constructie zeker niet superieur hoeft te zijn aan een goede bolt on. Niets ten nadele van de gitaren maar ik ga toch liever voor een pure superstrat :)

Voor gitaren als deze mag je me 's nachts wakker maken trouwens:

http://i20.photobucket.com/albums/b223/om14/2005%20Jackson%20SL2HT%20Chlorine%20Custom%20Shop/IMG_1379.jpg

Dit is zeker een mooie.

Igor
18 november 2005, 18:32
Ik vind een gitaar als de SL3 zeker zijn geld waard, maar het echte USA werk blijft mijn voorkeur houden. De Jackson neck thru's hebben er alleen wel mede voor gezorgd dat ik heb bedacht dat een neck thru constructie zeker niet superieur hoeft te zijn aan een goede bolt on. Niets ten nadele van de gitaren maar ik ga toch liever voor een pure superstrat :)

Voor gitaren als deze mag je me 's nachts wakker maken trouwens:

http://i20.photobucket.com/albums/b223/om14/2005%20Jackson%20SL2HT%20Chlorine%20Custom%20Shop/IMG_1379.jpg

Godverdomme die is geil :roll:

Izegrim
18 november 2005, 18:38
Godverdomme die is geil :roll:

Je moest eens weten wat voor moois er op de aarde rondzwerft aan Jacksons... Gelukkig weet ik dat nu ongeveer wel, maar ik word nog steeds verrast zo nu en dan. 8-)

Ritch
18 november 2005, 18:57
Wow, is die blauwe er ook met Floyd?! Dat zou zéér geil zijn! :o

Outrage
18 november 2005, 19:20
dit is dus de sl2, natuurlijk bestaat die met floyd, ik ben er ooit eens zo één tegengekomen op ebay voor een bijzonder aantrekkelijke prijs, jammer genoeg niet geslaagd.

BassAgent
18 november 2005, 19:24
Bij Live Music in Arnhem zag ik een Jackson V hangen in een Amber Lager Burst :o

http://www.jam.se/images/jacksonkingveeKX10ambersbsm.jpg
Deze maar dan groter :D

Anders Destium
18 november 2005, 19:26
dit is dus de sl2, natuurlijk bestaat die met floyd, ik ben er ooit eens zo één tegengekomen op ebay voor een bijzonder aantrekkelijke prijs, jammer genoeg niet geslaagd.

De gitaar die ik postte is uit een speciale CS run en heeft een speciale kleur die normaal niet beschikbaar is (chlorine), maar met floyd is het inderdaad al snel een "normale" SL2H :wink:

Izegrim
18 november 2005, 19:39
En die kleur komt hier een stuk beter tot z'n recht. Wel eens in het echt gezien Anders? Ik heb alleen een cs dinky gezien. Best een tijdje naar gekeken haha.

http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/jackson/instock_cs/jackson_slmahcs_chlorine2.jpg

RedBuell
18 november 2005, 19:41
Wow, is die blauwe er ook met Floyd?! Dat zou zéér geil zijn! :o


Nee, nee juist met zo'n vaste brug issie net wat ik zoek.

Orpheo
18 november 2005, 23:46
mooie dingen, jacksons. ik vind t logo BLOEDJE mooi, en ik vind de totale vorm heel mooi. HELAAS.....de hals is echt mijn ding niet; ik kan er niets mee. als t nu meer de les paul feel had, met deze looks, had ik overwogen er eentje " te kopen"..... maar mijn fav. blijft les paul :)

Outrage
19 november 2005, 08:56
@ Anders: ik wist niet dat deze gitaar een speciale kleur had, ik ben niet echt thuis in al die custom shop afwerkingen. Maar wat ik je wel kan zeggen is dat ik er enkele maanden zo een paar tweedehands heb zien staan, exact dezelfde gitaar, met EMG en vaste brug - maar juist daarom had ik er geen interesse voor.

Ibanez RuleZ
19 november 2005, 19:20
die chlorine is wat mij betreft de mooiste customshop kleur die jackson heeft in het assortiment. erg mooie gitaar.

ik heb nog steeds een model 6, uit de latere serie (1987) en die ligt nu bij sander de gier voor een herfret en een kleine reparatie. is wat mij betreft een van de meest prettige gitaren die ik ooit heb bespeeld en voor een superstrat de beste die ik ooit in mn handen heb gehad.

Harrald

A3
20 november 2005, 15:08
Ik vind een gitaar als de SL3 zeker zijn geld waard, maar het echte USA werk blijft mijn voorkeur houden. De Jackson neck thru's hebben er alleen wel mede voor gezorgd dat ik heb bedacht dat een neck thru constructie zeker niet superieur hoeft te zijn aan een goede bolt on. Niets ten nadele van de gitaren maar ik ga toch liever voor een pure superstrat :)

Voor gitaren als deze mag je me 's nachts wakker maken trouwens:

http://i20.photobucket.com/albums/b223/om14/2005%20Jackson%20SL2HT%20Chlorine%20Custom%20Shop/IMG_1379.jpg

Waren hier geen 12 stuks van gemaakt? vindt het echt een ONGELOOFLIJK ONBESCHRIJFBAAR mooie gitaar. Er stond deze zomer nog 1 2de hands te koop in België dacht ik, maar zal zowiezo wel boven mijn budget hebben gelegen.

Braindead
20 november 2005, 15:22
Ik heb ook een Charvel Model 6. gemaakt in 1986.
Een heel erg fijne gitaar, en ik heb onlangs nog op een Jackson soloist usa gespeelt, maar heel veel maken ze elkaar niet.
Tuurlijk de Jackson heeft ebben houten toets wat ik persoonlijk iets lekkerder vind spelen, en vooral klinken. Daarnaast is de inleg in de kop (Jackson logo) in mother of pearl wat ik van het Charvel logo helaas niet kan zeggen. De sharkfin inleg is bij de Charvel ook gewoon van vette Mother of pearl, en het boostercircuitje klinkt echt onwijs lekker.

Afgezien daarvan zijn ze bijna hetzelfde. Gezien het prijsverschil, is de keus snel gemaakt. Vergis je trouwens niet, de prijs van een model 6 lag toen rond de 2995 gulden. En niet voor niets!

Ritch
20 november 2005, 15:47
En die kleur komt hier een stuk beter tot z'n recht. Wel eens in het echt gezien Anders? Ik heb alleen een cs dinky gezien. Best een tijdje naar gekeken haha.

http://www.guitarasylum.com/JPGGuitars/jackson/instock_cs/jackson_slmahcs_chlorine2.jpg

Damn!! :o Dit is dus echt dé ultieme quilt! Niet te diep en niet te min, perfecte balans! Alleen jammer van die slechte burst uitvoering.. :-(

Swan
20 november 2005, 15:53
m'n main gitaar is n USA Dinky uit iets van 83...geweldige gitaar!
af en toe over gedacht om em te verkopen omdat de finish (blue fire crackle) niet helemaal mijn ding is maar de sound en feel zijn zo dat ik hem toch maar gehouden heb...
ook erg stemvast; staat in B gestemd, sleep em elke week n paar keer t land door maar hoef em nooit te stemmen :)
http://members.lycos.nl/zenovdb/jacksonusa3.JPG
ook nog n KE3..die hangt n beetje te verstoffen :cry:
http://members.lycos.nl/zenovdb/ke3muur.jpg

Superhero
20 november 2005, 17:37
wow, die kelly is mooi! hoeveel wil je ervoor hebben?! :razz: :P

BassAgent
20 november 2005, 17:57
Die Kelly is zeker mooi!

Outrage
20 november 2005, 18:05
@ swan: kan je niet eens een foto posten van de body van die DK1? Ik wil de afwerking van die body wel eens zien.

Swan
20 november 2005, 18:33
sure

http://members.lycos.nl/zenovdb/51502.JPG

Braindead
20 november 2005, 19:04
m'n main gitaar is n USA Dinky uit iets van 83...geweldige gitaar!
af en toe over gedacht om em te verkopen omdat de finish (blue fire crackle) niet helemaal mijn ding is maar de sound en feel zijn zo dat ik hem toch maar gehouden heb...
ook erg stemvast; staat in B gestemd, sleep em elke week n paar keer t land door maar hoef em nooit te stemmen :)
http://members.lycos.nl/zenovdb/jacksonusa3.JPG
ook nog n KE3..die hangt n beetje te verstoffen :cry:
http://members.lycos.nl/zenovdb/ke3muur.jpg

Vind de body wel vet.

Trouwens als je hem in b hebt staan, heb je dan alleen de onderste E in B gestemd? of heb je de rest ook anders?
En wat voor dikte E snaar gebruik je dan? (voor de in B gestemde E)

Swan
20 november 2005, 19:32
nee alles omlaag...dus in BEAD etc...
gebruik n pakje Ernie Ball not even Slinky; 12-56

ben???
20 november 2005, 21:59
mijn kelly dan ook maar:
http://img.photobucket.com/albums/v441/meesterderpoppen/KellyinCase.jpg

Superhero
20 november 2005, 22:53
Whoooooo!! die is mooi!! :P :P :P :o

Wormaap
21 november 2005, 00:52
Kan het zijn dat ik die DK wel eens te koop héb zien staan? Op gitaarmarkt ofzo?

Verder dan ook maar even'n plaatje van mijn Charveltje :)
2 butsen in de lak op de achterkant, een kop die doormidden heeft gelegen en nog 2 slecht afgewerkte gaten in het body van de oude FR-studs, maar ondanks alles _mijn_ gitaar en workhorse.

http://img185.imageshack.us/img185/52/p10100386fp.th.jpg (http://img185.imageshack.us/my.php?image=p10100386fp.jpg)
http://img185.imageshack.us/img185/4235/p10100407af.th.jpg (http://img185.imageshack.us/my.php?image=p10100407af.jpg)
Klikbaar voor full-size :)

Izegrim
21 november 2005, 01:11
Wow ben???, lekkere Kelly man! Ik ben gek op crimson swirls... Op de Duitse ebay staat ook nog een king v met silver swirl lak. Tering, dat is zoo mooi! :-D

Swan
21 november 2005, 10:35
Kan het zijn dat ik die DK wel eens te koop héb zien staan? Op gitaarmarkt ofzo?



zoals ik al zei, ja...

Izegrim
21 november 2005, 17:59
Hee, mijn Kevin Bond Rhoads is binnen! Wat een monsterlijk geluid zeg! Godver wat klinkt zo'n SD Iommi lekker zeg. Onversterkt is ze ook al luid. Ze speelt belachelijk makkelijk terwijl de hals niet heel dun is. De afwerking is super en ze is inderdaad best licht. Foto's komen nog. :-D

Wormaap
21 november 2005, 18:24
Kan het zijn dat ik die DK wel eens te koop héb zien staan? Op gitaarmarkt ofzo?



zoals ik al zei, ja...
Dan mag je blij zijn dat ik toen geen geld had, anders had jij spijt gehad van míjn aankoop :lol:

Swan
21 november 2005, 19:00
hehe heb je nog steeds intresse dan? :-D

Wormaap
21 november 2005, 20:02
Altijd, maar nog steeds geen geld :-D

Wormaap
21 november 2005, 20:03
Altijd, maar nog steeds geen geld :-D