PDA

View Full Version : Zoom 505 II



Grandmaster J
6 juli 2002, 14:22
Ik heb in de stad een zoom 505 II gezien, de winkelier wist niet wat hij kostte en belde de importeur. Deze vertelde hem dat hij ongeveer 100 euro moest gaan kosten. De winkelier vond dat een beetje veel voor zo'n klein dingetje (blijkbaar wist hij niet wat dat "dingetje" allemaal kan). Er kan dus behoorlijk wat af zei hij. Ik wil deze week teruggaan: wat lijkt jullie een redelijke prijs?

bij voorbaat dank,
Grandmaster

Sj03rd
6 juli 2002, 15:00
Voor een zoom zou ik geen geld betalen, je kunt echt beter doorsparen voor iets beters!

Bins
6 juli 2002, 15:20
Nou, met zo'n zoom kan je voor weinig geld best leuke dingen doen, vooral als je zeg maar "beginner" bent en niet zo thuis in de effectenwereld. Gewoon om lekker mee te klooien. Als je die presets een beetje bijsteld kan er best wel acceptabel geluid uitkomen.
100 euro lijkt me toch best duur. Ik heb een heeele tijd geleden bij Rock Palace een zoom 507 (d8 ik) gehaald voor 120 piek ofzo. Ik wou dat ik hem niet uitgeleend had, want die zie ik dus nooit meer terug :smile:

Grandmaster J
6 juli 2002, 18:45
Ik ben op effectengebied zeker een beginner. 100 euro leek mij niet zo heel veel als je weet dat hij in de total guitar voor 60 pond staat en dat er losse pedaaltjes staan voor minimaal zo'n 30 euro. Er komt natuurlijk bij dat ik er waarschijnlijk redelijk wat af kan lullen aangezien die winkelier het zelf een beetje duur vond voor zo'n kleintje. Kortom: wat is een redelijke prijs om op uit te komen?

Bins
6 juli 2002, 20:50
Ik zie nu dat het de 505 II is (ik moet beter lezen). Die heeft wel meer mogelijkheden dan die oude 505 geloof ik. Staan ook wel goeie reviews op harmony central. Ik zou er toch geen 100 euro voor betalen. Als je hem voor minder kan krijgen, isset wel interessant. Koop er wel een adapter bij.

Grandmaster J
7 juli 2002, 17:07
Zeer veel dank, daar had ik nog niet aan ged8, is dat een gewone adapter of moet ik nog ergens op letten? En over de prijs, is 80 tot 90 euro redelijk?

Bins
7 juli 2002, 17:30
Ik keek net op musik-produktiv, daar issie 99 euro, dus alles wat jij onder de 100 zit is mooi meegenomen. Je hebt een 9volts of een universeladapter nodig. Kosten (denk ik) 25 piek, euhh 11 euro nogwat. Deze dingen zuipen echt batterijen, dus een adapter is echt geen overbodige luxe. De man bij de muziekwinkel weet vastwel welke je moet hebben. Suc6, maar wel ff goed uitproberen heh, voordat je em koopt.

Grandmaster J
7 juli 2002, 17:36
Uitproberen, aha, klinkt logisch. Enige probleem is dat ik dat natuurlijk met mijn eigen gitaar+versterker moet doen. In de binnenstad mag je niet met de auto rijden (niet dat ik die heb, ben nog geen 18 :wink:) Dus moet ik eerst een kilometer met mijn gitaar en versterker gaan lopen. any suggestions?

Bins
7 juli 2002, 17:40
Neem alleen je gitaar mee, en zoek daar gewoon een versterker die jou clean-geluid het dichtst benaderd. Bij sommige winkels kan je ook dingen terugbrengen als het niet bevalt, dat moet je maar ff vragen bij die winkel. Wat voor versterker heb je btw?

Grandmaster J
7 juli 2002, 18:33
Ik heb een London city MVB300, weet niet hoe hij is in vergelijking met andere versterkers, dit is namelijk mijn eerste en enige versterker. Ik vind hem zelf wel lekker klinken. Mijn gitaar is een Jackson (ik denk een dinky of zoiets, bij de volgende keer snaren vervangen draai ik hem ff open voor het serienummer). Beiden gekocht bij een opheffingsuitverkoop van een muziekwinkel hier in de buurt. Ben er vanuit gegaan dat de verkoper er verstand van had en geen oplichter was, ik had daarvoor namelijk helemaal geen verstand van electrische gitaars en versterkers. Ik probeer via dit forum en een paar boeken aan info te komen.
Zit nog op school en neem dus geen les omdat ik de ene keer heel veel vrije tijd heb, maar de andere keer absoluut niet. Het is nu vakantie dus ik probeer zo'n twee-drie uur per dag te spelen (gewoon wat tabs van deep purple tot black sabbath, eventueel met die zoom wat muse proberen :wink: ) onder het motto oefening baart kunst.

Grandmaster J
10 juli 2002, 21:21
Ik typ zo'n stuk txt natuurlijk niet voor niets, heeft er echt niemand wat op te merken over deze gear (hou er wel ff rekening mee dat ik nog maar een beginner ben en dus niet zulke hele hoge eisen aan mijn spullen stel)? En zijn er nog anderen die een mening/opmerking over de zoom 505 II hebben?

Bins
10 juli 2002, 22:43
Man, ik dacht dat je dat ding allang had gekocht tegen deze tijd :grin:
Pak je gitaar, ga naar die winkel, zeg : "ik heb een zus-en-zo amp (ik ken de jouwe wel van naam, maar verder niet, de man bij de muziekwinkel werkt er natuurlijk ook niet omdat ie nix weet..), wat lijkt er et meest op?". En spelen met die hap. Daarna wel ff een nachtje over slapen, nooit impuls-kopen.
Succes.
Ow, je kan ook ff op http://www.harmony-central.com kijken bij de reviews, daar staat wat anderen ervan vinden.
<edit>grrr, wanneer leer ik eens spellen?</edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2002-07-10 22:44 ]</font>

sash
11 juli 2002, 00:30
Voor dat geld kan je net zo goed een Behringer V-Amp kopen. Veel gebruiksvriendelijker en veel meer functies. Natuurlijk ook heel goed live te gebruiken.

Grandmaster J
11 juli 2002, 21:57
Een student die niet kan spellen? Wat doen jullie dan de hele dag: zuipen en een beetje pingelen? Dat voorspelt veel goeds voor mij voor over een jaar of 2 (als alles meezit). (dan mag ik zelf ook!!!)

SHIT, maakte ik zelf ook een spelfout, dom, dom, dom

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Grandmaster J op 2002-07-12 20:32 ]</font>

Grandmaster J
12 juli 2002, 20:23
OK, ik heb 'm vandaag gekocht (klinkt erg goed). Nog ff twee kleine vraagjes: 1) wat is wah nou precies? en 2) je kunt nog een extra pedaal aansluiten om volume, pitch, gain, cry, etc. mee aan te sturen (afhankelijk van wat ik op die 505 heb ingesteld) Wat voor een pedaal en hoeveel kost die?

Grandmaster J
12 juli 2002, 20:38
O ja, ik zie net op de site van zoom dat er bij dat "expression-pedal" dit staat: Expression pedal FP02. Betekent die FP02 nog wat bijzonders?

lars
13 juli 2002, 16:28
is gewoon type nummertje van de zoom versie, niks boeiends. je kan er elk expressie pendaaltje aanhangen die je wil.

wat heb je er uiteindelijk voor betaald trouwens? (zoiezo alles onder 100 euro is een goede prijs, een 2ehands zoom 505 eerste versie brengt al met gemak 55/65 op)

Grandmaster J
13 juli 2002, 17:25
Ik had deze keer iemand anders als verkoper en die d8 dat die verkoper van vorige week een foutje had gemaakt. Normaal gaat er hooguit 10% vanaf, maar voor deze ene keer (in het kader van de klantvriendelijkheid) 20%, uiteindelijk 98 euro dus. Het is een nieuwe mk. II btw :wink: en het klinkt erg goed (het is trouwens pas mijn eerste effect dus dan klinkt het in mijn oren al snel erg goed). Het leukste is dat ik nu het geluid van zo'n buizenversterker uit de jaren 80 krijg zonder er een te hoeven kopen en er zit een leuke humanizer en cry-mode op.

Sj03rd
2 augustus 2002, 23:09
20% en dan kost ie 98 euro..??

dat is dus 2 procent, hehehe!!

BLOK182
9 november 2002, 14:20
Ik kan voor 35 pleuro een Zoom 505 eerste serie kopen. Is het een beetje leuk voor mee te spelen voor dat geld? Ben geen beginner meer, maar ik weet niezo gek veel van effecten en heb er ook niezo'n erorme behoefte aan, maar het leuk me wel leuk. Verder leek me die headphone uitgang ook handig, dan hoef ik geen versterker mee te sjouwen op vakantie.

lars
10 november 2002, 22:00
mjah moet je doen, zijn leuke dingetjes. en als je em niks vind zet je em op marktplaats en dan vang je er 55 pleuro voor.

Stitch
11 november 2002, 16:49
1. Idd, heb zelf zoom 505 (eerste) en voor dat geld ist een leuk apparaatje. Zkers ivm die tel. uitgang. Kwaliteit vink nog red goed.

2. Adapters kun je vaak wel goedkoper kopen, gewoon bij de HEMA oid.

3. Op inet staan wel sites met presets om het geluid van je favo band te evenaren (lukt vaak niet al te best maargoed)

4. Over dat expressie pedaaltje. Kweet niet wat die officiele kost maar wat ook kan ist volgende. Gewoon een (passief) effectpedaal kopen (15 euro oid). Die kun je dan met stekkers op je zoom aansluiten. Scheelt weer paar knaken. Schema staat wel op inet, zal wel ff checken ofk em nog kan vinden.

Succes dermee.

Marshallover
11 november 2002, 17:04
Als ik jou was zou ik doorsparen voor een echt ecffecten pedaal, want Zoom zuigt !!!

Stitch
11 november 2002, 17:05
Heb nog ff gekeken...

site: http://www.safaricomputers.com/505/expressionPedal.asp

plaatje: http://www.safaricomputers.com/505/images/complete_system.gif

BLOK182
11 november 2002, 17:56
De 505 is alweer verkocht, ga nu achter een 510 aan, soort multi-distortion box met nog wat wah effecten.

Bins
11 november 2002, 18:19
Als je interesse hebt, ik heb er 1, met doos en handleiding erbij. Maar als ik eerlijk ben, vind ik em niet geweldig.

BLOK182
15 november 2002, 22:24
Heb inmiddels een Zoom 510 gekocht, erg leuk dingetje voor zun geld, en was nagenoeg nieuw. Ik ga hem niet gebruiken als substituut voor mun boogie, maar er zitten toch wel wat grappige foefjes op en met een koptelefoon klinktie ook lekker. Mun GAS is weer voor een (klein) weekje weg :smile:

Bins
15 november 2002, 22:53
Fool!!! Waarom heb je de mijne nou niet overgenomen???? Ik moet toch ook eten!!!!

:wink:

BLOK182
16 november 2002, 14:52
Hoeveel vraag je ervoor dan? Dan maak ik een super-mega-multi-distortion-effect :wink:

Bins
16 november 2002, 17:54
Ja, vast :smile:
Ik moet em eerst nog eens terug zien te krijgen van die dude waar ik em aan uitgeleend heb :smile:

Ic3gl0vE
25 november 2002, 21:49
die dude mag 'm niet teruggeven.. die dude MOET hem kopen

Ic3gl0vE says!

Bins
25 november 2002, 21:53
Uhm...Ik zal het ff doorgeven :smile:
Ik ga hem morgen trouwens halen, en dan combineren met ouwe pc-speakertjes. Voila, het ultieme draagbare naardezangermeeneemomideetjesuittewerken- apparaat :grin:

Ic3gl0vE
25 november 2002, 22:04
wat is het toch makkelijk om zelf de zanger te zijn :grin:

Azrael
17 februari 2003, 19:11
Hoe is die Zoom vergeleken met de V-amp2?
Niemand die me dit kan zeggen?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azrael op 2003-02-18 17:52 ]</font>