PDA

View Full Version : Peavy 5150 2



Noctiis
6 juli 2002, 12:52
Iemand ervaringen met deze versterker?
Ik wil nu echt iets goeds hebben kwa geluid, gezien mn Marshall JCM800 een beetje met pensioen wil :smile:
Wat ik zoek is een snoeiharde distortion (direct maar toch helder klinkend), en gezien ik van veel van mijn favoriete bands hoor dat ze deze versterker gebruiken....

taylor
6 juli 2002, 17:19
ja die 5150 is wel vet maar dat moet je toch zelf gaan proberen is moeilijk te zeggen zo.ik ken zelf die 2e serie niet maar het lijkt mij dat daar alleen wat aan het cleane kanaal is gesleuteld omdat die nog al slecht was bij serie 1.(vind ik dan)

maar wat is er mis met die jcm800 dan?ik weet niet welke je precies hebt maar die kun je super vet laten klinken beter dan 1 5150 vind ik.

Noctiis
6 juli 2002, 17:59
zitten erg veel problemen aan. Speaker kast en top zijn vrij oud, buizen zijn op sterven na dood, knopjes werken niet meer, etc. etc.
En ik wil gewoon eens op iets nieuws en goeds spelen, in plaats van 2e hands spul.
Maar ik ga m binnenkort gewoon eens uitproberen, die 5150
Bedankt in ieder geval!!

taylor
6 juli 2002, 20:11
ik weet niet maar nieuwe buizen erin nieuwe potmeters is goedkoper dan en nieuwe amp.

of er moet echt veel mis mee zijn dan is het de moeite niet waard denk ik.

BLOK182
6 juli 2002, 20:14
Ik heb geen ervaring met de 5150 II maar de 5150 klinkt zeer vet (scheurkanaal dan). Lekkere scheur met veel druk. Alleen het cleankanaal is minder, maar echt bagger is het ook weer niet (maja ik ben dan ook een yamaha amp gewend)

Noctiis
6 juli 2002, 20:16
Taylor, er is inderdaad erg veel mis mee... (helaas, is/was een supergoeie versterker).
Ik gebruik nu een Roland GP-8 voor de scheur en effecten (is ook een zeer aardig apparaat), maar er gaat voor mij toch niets boven echte buizen :smile:

BLOK182
6 juli 2002, 20:22
dan zit je met een peavey wel goed!

Lacrymosa
7 juli 2002, 02:51
de gitarist van mn oude band had er een (5150 II)
is echt een super ding, onwijs veel druk en expressie, alleen moet je geen fender blackface clean geluid verwachten, maar scheuren kan ie, als de beste (sorry voor eventuele typfouten, maar ik heb net ff iets teveel vodka gedronken)

CheerS!!

Raffel
11 juli 2002, 16:50
JAAAAAAA Leve Wodka!!!! Vooral zwarte WOOHOO!!!

FragDaddy
11 juli 2002, 17:08
wil je die JCM 800 + kast niet verkopen ? :smile:

Noctiis
11 juli 2002, 17:20
nee sorry ik ga m verkopen aan een vriend van me waarschijlijk (iemand die van klussen aan versterkers houd).

FragDaddy
11 juli 2002, 18:56
he, jammer. ik houd ook wel van een beetje sleutelen.

Baker
12 juli 2002, 13:03
vriend van mij heeft em ook. Echt onwijs vet, hard en strak. Enige klacht is dat ie niet erg veelzijdig is. Het cleane kanaal is niet best, (hij heeft de eerste serie), en hij moet ook vrij hard staan om echt vet te klinken, Niet een versterker om thuis lekker mee te pingelen. Op het podium komt hij pas echt tot leven. Ik citeer mijn vriend: " die versterker is zo vet dat ie begint te roken als je hem harder dan 6 zet."

brookhuis4
15 juli 2002, 23:59
Ik heb 'm dus( 5150II ) Hij is te
vergelijken met een veredelde Marshall
De overdrive kun je ( in tegenstelling
wat anderen zeggen ) afstellen van een
southernrock geluid tot een vette Mettalica
sound. Het probleem zit 'm inderdaad
in de cleane geluiden. Maar dat weet ik
te omzeilen (zie rubriek: randapparatuur/
GT-5 effectsloop), en ik hoef ook niks
anders meer......
m.a.w. als je echt scheuren wil, kopen die
bak, ( Bij Huigens Hengelo staat een
2e handsje koste toen fl 1795,--
nieuwe iets van FL 3200,-)